ברוך דיין האמת

יוסי ר1

Active member
אחרי 34 שנים וקצת (טוב, לא נתקטנן על כמה חודשים) השבקתי חיים לכל חי את תנור האפייה המיתולוגי שלנו, תנור גומחה של קינג.
34 שנים הוא חימם, אפה, צלה, עשה רוח.
34 שנים של שירות מסור, במהלכן (ככל הזכור לי) בערך שלוש פעמים נדרשתי להחלימו כשנפל למשכב.
פעמיים החלפתי גוף חימום, ועוד פעם לא זוכר מה, משהו בטרמוסטט.
אז אתמול שוב הלך גוף חימום, ובמהלך פירוקו נשבר איזה חלק שהברגים שלו כבר היו חלודים מכדי להתפרק בשלום.
לאלתר גם את החלק הזה? לא. הוצאתי התנור ממקומו, ומצאתי לו קבורה הולמת (קרי פירקתי לכל חלקיו, בזזתי ברגי אל-חלד, עוד כמה מעניינים והשאר לאשפה).

יש תנור גומחה (סטנדרתי, שום דבר פנסי שמנסי) שאתם ממליצים לקנות? יש כזה שתגידו עליו - בשום אופן אל תתקרב?
 

פונדיצ'רי

Active member
אחרי 34 שנים וקצת (טוב, לא נתקטנן על כמה חודשים) השבקתי חיים לכל חי את תנור האפייה המיתולוגי שלנו, תנור גומחה של קינג.
34 שנים הוא חימם, אפה, צלה, עשה רוח.
34 שנים של שירות מסור, במהלכן (ככל הזכור לי) בערך שלוש פעמים נדרשתי להחלימו כשנפל למשכב.
פעמיים החלפתי גוף חימום, ועוד פעם לא זוכר מה, משהו בטרמוסטט.
אז אתמול שוב הלך גוף חימום, ובמהלך פירוקו נשבר איזה חלק שהברגים שלו כבר היו חלודים מכדי להתפרק בשלום.
לאלתר גם את החלק הזה? לא. הוצאתי התנור ממקומו, ומצאתי לו קבורה הולמת (קרי פירקתי לכל חלקיו, בזזתי ברגי אל-חלד, עוד כמה מעניינים והשאר לאשפה).

יש תנור גומחה (סטנדרתי, שום דבר פנסי שמנסי) שאתם ממליצים לקנות? יש כזה שתגידו עליו - בשום אופן אל תתקרב?
אל תתקרב לתנורו של עכנאי. זה סיפור שלא תוכל לצאת ממנו.
 

יוסי ר1

Active member
אל תתקרב לתנורו של עכנאי. זה סיפור שלא תוכל לצאת ממנו.
:D:eek: מדהים. כי לאחרונה אני עוסק בסיפור הזה באינטנסיביות על גבול האובססיביות. מנסה ללמוד אותו מחדש, שוב ושוב עם כל מי שאני מצליח לשים עליו יד.
עבורי, זה אחד הסיפורים החשובים ביותר באגדות חז"ל, וגם אחד העצובים שבהם.
וככל שאני לומד אותו יותר, אני מבין אותו פחות.
(או לצערי, להפך).
 

יוסי ר1

Active member
:D:eek: מדהים. כי לאחרונה אני עוסק בסיפור הזה באינטנסיביות על גבול האובססיביות. מנסה ללמוד אותו מחדש, שוב ושוב עם כל מי שאני מצליח לשים עליו יד.
עבורי, זה אחד הסיפורים החשובים ביותר באגדות חז"ל, וגם אחד העצובים שבהם.
וככל שאני לומד אותו יותר, אני מבין אותו פחות.
(או לצערי, להפך).
וכדי להסביר בשתי מילים מה העסק שלי עם "תנורו של עכנאי":
התובנה הראשונה מהסיפור הזה - אומרים חכמים - הוצאנו את אלוהים מהמשוואה. תעזבו אותנו ממנו. מעכשיו, אנחנו המחליטים בענייני דת, לא משנה מה אלוהים אומר.
התובנה השנייה - מי שלא מסכים לדעתנו, יחטוף זובור. זובור שכזה, שאנשים ימותו בגללו.
והתובנה השלישית, המובלעת - אנחנו קובעים שאנחנו צודקים בגלל שאנחנו הרוב. לא כי הטענות שלנו נכונות - אלא זה שאנחנו הרוב, זה מה שקובע. לא משנה מה ההוכחות שתביא לנו, אפריורית אתה לא צודק כי אתה במיעוט. ספרנו.
 

Zadig

Well-known member
וכדי להסביר בשתי מילים מה העסק שלי עם "תנורו של עכנאי":
התובנה הראשונה מהסיפור הזה - אומרים חכמים - הוצאנו את אלוהים מהמשוואה. תעזבו אותנו ממנו. מעכשיו, אנחנו המחליטים בענייני דת, לא משנה מה אלוהים אומר.
התובנה השנייה - מי שלא מסכים לדעתנו, יחטוף זובור. זובור שכזה, שאנשים ימותו בגללו.
והתובנה השלישית, המובלעת - אנחנו קובעים שאנחנו צודקים בגלל שאנחנו הרוב. לא כי הטענות שלנו נכונות - אלא זה שאנחנו הרוב, זה מה שקובע. לא משנה מה ההוכחות שתביא לנו, אפריורית אתה לא צודק כי אתה במיעוט. ספרנו.
התובנה הראשונה: מצאנו את האדם.
התובנה השניה: אני ואפסי.
התובנה השלישית: זיקנה.
 

קלייטון.ש

Well-known member
:D:eek: מדהים. כי לאחרונה אני עוסק בסיפור הזה באינטנסיביות על גבול האובססיביות. מנסה ללמוד אותו מחדש, שוב ושוב עם כל מי שאני מצליח לשים עליו יד.
עבורי, זה אחד הסיפורים החשובים ביותר באגדות חז"ל, וגם אחד העצובים שבהם.
וככל שאני לומד אותו יותר, אני מבין אותו פחות.
(או לצערי, להפך).
באמת סיפור מוזר. תאר לעצמך שהיום רבנים מתווכחים על איזו סוגיה, ובא אחד ואומר "אם אני צודק העץ שמה יזוז מאה מטר". בום העץ זז מאה מטר בלי שאף אחד נגע בו. אז מה יגידו לו "שטויות, זה לא קובע"? והוא עוד אומר "אם אני צודק יישמע קול במרחב שמצדיק אותי וגם העננים יסתדרו בכיתוב 'אליעזר צודק' " והופ זה קורה, שומעים את הקול קורא, בלי שום הסבר מאיפה הוא בא, ורואים את הכיתוב בעננים. יגידו לו "אז מה, זה לא חשוב"?
הרי הסיפור יהפוך לסנסציה עולמית ואליעזר יהפוך לאדם הכי מוכר בעולם ובני כל הדתות יבואו להתייעץ איתו.
החברה האלה אז כנראה היה להם קשר קבוע עם אלוהים, שככה הם עוברים לסדר היום על הפגנה ברורה לקיומו.
(ונעזוב את הפרשנות היצירתית לביטוי "לא בשמיים היא", לפרשנות יצירתית ומנותקת כזו אנחנו כבר רגילים ולא רק אצל חכמי הלכה)
 

יוסי ר1

Active member
באמת סיפור מוזר. תאר לעצמך שהיום רבנים מתווכחים על איזו סוגיה, ובא אחד ואומר "אם אני צודק העץ שמה יזוז מאה מטר". בום העץ זז מאה מטר בלי שאף אחד נגע בו. אז מה יגידו לו "שטויות, זה לא קובע"? והוא עוד אומר "אם אני צודק יישמע קול במרחב שמצדיק אותי וגם העננים יסתדרו בכיתוב 'אליעזר צודק' " והופ זה קורה, שומעים את הקול קורא, בלי שום הסבר מאיפה הוא בא, ורואים את הכיתוב בעננים. יגידו לו "אז מה, זה לא חשוב"?
הרי הסיפור יהפוך לסנסציה עולמית ואליעזר יהפוך לאדם הכי מוכר בעולם ובני כל הדתות יבואו להתייעץ איתו.
החברה האלה אז כנראה היה להם קשר קבוע עם אלוהים, שככה הם עוברים לסדר היום על הפגנה ברורה לקיומו.
(ונעזוב את הפרשנות היצירתית לביטוי "לא בשמיים היא", לפרשנות יצירתית ומנותקת כזו אנחנו כבר רגילים ולא רק אצל חכמי הלכה)
הסיפור עם הניסים, מלמד על שינוי גישה - עד עכשיו היו נביאים, דבר האלוהים ניתן להם ישירות משמים, מי שלא האמין ראה אותום ומופתים וניסים שהוכיחו שהנביא הוא נביא אמת. לא היה צריך יותר מזה.
מרגע הסיפור תנורו של עכנאי - אומרים חכמים - זהו. הא-ל נתן לנו חוקים ודרכי עיבוד שלהם, ומרגע זה אנחנו לא צריכים גישה ישירה אליו כדי לדעת מה רצונו. מרגע זה אנחנו קובעים על פי הכללים שלמדנו, וההכרעה היא על פי הרוב.

מה שמדהים הוא, שכדי לנמק את הבחירה הזו, משתמשים שם במובן ההפוך של הפסוק "אחרי רבים"!
במקור, החיוב הוא להכריע לפי האמת בה אתה מאמין, ולא לבחור בדעת הרוב רק כי היא הרוב - " "לֹא-תִהְיֶה אַחֲרֵי-רַבִּים לְרָעֹת וְלֹא-תַעֲנֶה עַל-רִב לִנְטֹת אַחֲרֵי רַבִּים לְהַטֹּת"." (שמות משפטים).
בסיפור שלנו - הפכו גם את המשמעות של זה!
 

קלייטון.ש

Well-known member
הסיפור עם הניסים, מלמד על שינוי גישה - עד עכשיו היו נביאים, דבר האלוהים ניתן להם ישירות משמים, מי שלא האמין ראה אותום ומופתים וניסים שהוכיחו שהנביא הוא נביא אמת. לא היה צריך יותר מזה.
מרגע הסיפור תנורו של עכנאי - אומרים חכמים - זהו. הא-ל נתן לנו חוקים ודרכי עיבוד שלהם, ומרגע זה אנחנו לא צריכים גישה ישירה אליו כדי לדעת מה רצונו. מרגע זה אנחנו קובעים על פי הכללים שלמדנו, וההכרעה היא על פי הרוב.

מה שמדהים הוא, שכדי לנמק את הבחירה הזו, משתמשים שם במובן ההפוך של הפסוק "אחרי רבים"!
במקור, החיוב הוא להכריע לפי האמת בה אתה מאמין, ולא לבחור בדעת הרוב רק כי היא הרוב - " "לֹא-תִהְיֶה אַחֲרֵי-רַבִּים לְרָעֹת וְלֹא-תַעֲנֶה עַל-רִב לִנְטֹת אַחֲרֵי רַבִּים לְהַטֹּת"." (שמות משפטים).
בסיפור שלנו - הפכו גם את המשמעות של זה!
וזה הופך אותם למעשה לחילונים. הם כופרים בסמכות האל וברצונו כפי שהוא מתבטא דרך פרשנות של נציגיו עלי אדמות, וקובעים שחוקים ינוסחו ע"י בני אדם בהתאם לצרכים ולבעיות המשתנות.
 
אחרי 34 שנים וקצת (טוב, לא נתקטנן על כמה חודשים) השבקתי חיים לכל חי את תנור האפייה המיתולוגי שלנו, תנור גומחה של קינג.
34 שנים הוא חימם, אפה, צלה, עשה רוח.
34 שנים של שירות מסור, במהלכן (ככל הזכור לי) בערך שלוש פעמים נדרשתי להחלימו כשנפל למשכב.
פעמיים החלפתי גוף חימום, ועוד פעם לא זוכר מה, משהו בטרמוסטט.
אז אתמול שוב הלך גוף חימום, ובמהלך פירוקו נשבר איזה חלק שהברגים שלו כבר היו חלודים מכדי להתפרק בשלום.
לאלתר גם את החלק הזה? לא. הוצאתי התנור ממקומו, ומצאתי לו קבורה הולמת (קרי פירקתי לכל חלקיו, בזזתי ברגי אל-חלד, עוד כמה מעניינים והשאר לאשפה).

יש תנור גומחה (סטנדרתי, שום דבר פנסי שמנסי) שאתם ממליצים לקנות? יש כזה שתגידו עליו - בשום אופן אל תתקרב?

וואו, 34 שנה זה שיא שעדיין לא הגענו אליו. תנורי אפייה החזיקו לנו בין 10 ל15 שנה. כולל תיקונים.
לשאלתך, אין לי מושג.
 

פונדיצ'רי

Active member
אחרי 34 שנים וקצת (טוב, לא נתקטנן על כמה חודשים) השבקתי חיים לכל חי את תנור האפייה המיתולוגי שלנו, תנור גומחה של קינג.
34 שנים הוא חימם, אפה, צלה, עשה רוח.
34 שנים של שירות מסור, במהלכן (ככל הזכור לי) בערך שלוש פעמים נדרשתי להחלימו כשנפל למשכב.
פעמיים החלפתי גוף חימום, ועוד פעם לא זוכר מה, משהו בטרמוסטט.
אז אתמול שוב הלך גוף חימום, ובמהלך פירוקו נשבר איזה חלק שהברגים שלו כבר היו חלודים מכדי להתפרק בשלום.
לאלתר גם את החלק הזה? לא. הוצאתי התנור ממקומו, ומצאתי לו קבורה הולמת (קרי פירקתי לכל חלקיו, בזזתי ברגי אל-חלד, עוד כמה מעניינים והשאר לאשפה).

יש תנור גומחה (סטנדרתי, שום דבר פנסי שמנסי) שאתם ממליצים לקנות? יש כזה שתגידו עליו - בשום אופן אל תתקרב?
לי יש אלקטרולוקס והוא טוב, עד כמה שאופה בינונית ועצלה כמוני יכולה להעיד.
אגב, הקימל נקנה כבר לפני חודש והוא ממתין בסבלנות עד שתנוח עליי הרוח, אולי, יום אחד והוא ייהפך ללחם.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
ברוך דיין האמת...........
ברוך הוא וברוך שמו.

קודם כל ברצוני להביע את צערי מעומק הלב על מותו בלא עת של הקינג שכנראה אין לו תחליף ראוי (מייד אסביר גם למה).

לפני כ4 או 5 שנים התחיל הקינג שלנו לעשות בעיות קטנות, בעיקר במנגנון סגירת הדלת. המנכ"לית החליטה כי אחרי 25 שנות שרות מגיע לנו תנור חדש והוא הוחלף, די למורת רוחי.
לפני ההחלפה חרשתי את הפורומים וקיבלתי המלצות כמעט פה אחד על אלקטרולוקס וזה מה שנבחר.

התנור החדש נראה יפה, מיצ'וכלל כמו שצריך רק סובל משתי בעיות עיקריות ועוד אחת קטנה:
  • זמני האפייה בו ארוכים בכ25% מאשר בתנור הקודם.
  • פיזור החום בו פחות אחיד וכאשר אופים בשתי תבניות חייבים בשלב מסויים להפוך את סדרן ואת כיוונן מה שלא היה בקינג.
  • בגלל היותו בעל פיקוד אלקטרוני (כרטיס) לא ניתן לשלוט בו באמצעות שעון שבת חיצוני שמאפשר חופש הדלקה וכיבוי גדולים יותר.
הזמנתי טכנאי שהוכיח לי באותות, במופתים ובמד חום לייזר שהתנור מגיע בדיוק לטמפרטורה אליה הוא אמור להגיע וכי אין בו שום פגם.
מאידך ציין כי כדי להציג דירוג אנרגטי גבוה יותר מייצרים כיום את התנורים עם גופי חימום בהספק נמוך יותר וזו כנראה הסיבה להתנהגותו השונה של התנור. לדבריו כל התנורים החדשים מתנהגים ככה ואין מה לעשות בנדון.

רוצה לציין שהסיבות שבעבר בחרתי בקינג היו שתיים
הוא היה בצבע לבן.
הוא היה התנור הכי זול שמצאנו.
אז כנראה שלא סתם קוראים לו קינג.
 

סופהו 1

Well-known member
צבע לבן. זה ממש חשוב..
כעת יש בעיה.
המבחר באתרים קטן לעומת ערב ראש השנה. כנראה שרבים חיפשו תנור לבן.

לא מתייאשת.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
צבע לבן. זה ממש חשוב..
כעת יש בעיה.
המבחר באתרים קטן לעומת ערב ראש השנה. כנראה שרבים חיפשו תנור לבן.

לא מתייאשת.
המבצעים היותר גדולים הם בשישי השחור (אמצע >>סוף נובמבר) ולפני פסח... קיימים תנורים לבנים אבל הם במיעוט.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ברוך הוא וברוך שמו.

קודם כל ברצוני להביע את צערי מעומק הלב על מותו בלא עת של הקינג שכנראה אין לו תחליף ראוי (מייד אסביר גם למה).

לפני כ4 או 5 שנים התחיל הקינג שלנו לעשות בעיות קטנות, בעיקר במנגנון סגירת הדלת. המנכ"לית החליטה כי אחרי 25 שנות שרות מגיע לנו תנור חדש והוא הוחלף, די למורת רוחי.
לפני ההחלפה חרשתי את הפורומים וקיבלתי המלצות כמעט פה אחד על אלקטרולוקס וזה מה שנבחר.

התנור החדש נראה יפה, מיצ'וכלל כמו שצריך רק סובל משתי בעיות עיקריות ועוד אחת קטנה:
  • זמני האפייה בו ארוכים בכ25% מאשר בתנור הקודם.
  • פיזור החום בו פחות אחיד וכאשר אופים בשתי תבניות חייבים בשלב מסויים להפוך את סדרן ואת כיוונן מה שלא היה בקינג.
  • בגלל היותו בעל פיקוד אלקטרוני (כרטיס) לא ניתן לשלוט בו באמצעות שעון שבת חיצוני שמאפשר חופש הדלקה וכיבוי גדולים יותר.
הזמנתי טכנאי שהוכיח לי באותות, במופתים ובמד חום לייזר שהתנור מגיע בדיוק לטמפרטורה אליה הוא אמור להגיע וכי אין בו שום פגם.
מאידך ציין כי כדי להציג דירוג אנרגטי גבוה יותר מייצרים כיום את התנורים עם גופי חימום בהספק נמוך יותר וזו כנראה הסיבה להתנהגותו השונה של התנור. לדבריו כל התנורים החדשים מתנהגים ככה ואין מה לעשות בנדון.

רוצה לציין שהסיבות שבעבר בחרתי בקינג היו שתיים
הוא היה בצבע לבן.
הוא היה התנור הכי זול שמצאנו.
אז כנראה שלא סתם קוראים לו קינג.
כ-10 שנים השתמשנו באלקטרולוקס והיה אחלה. היה קל לניקוי. אפה טוב והכל היה נחמד. לפני כחצי שנה התקלקל לו מנגנון הקירור של החלל שמעל לתא האפייה והצלחתי לתקן בעצמי. אבל מאז הוא זייף ברמות החום בתא האפייה. חרשתי את הרשת וחקרתי. הגעתי ל-GORENJE, שנראה לי "מתאים". יש לו מצב לחימום ראשוני (הפעלה של כל גופי החימום בו זמנית ואז תוך כ-6-7 דקות הוא מגיע לרמת החום הדרושה). בדף המוצר רשום שהוא יכול לאפות לחם "כמו שצריך" ופיזור החום שלו משובח. הזמנתי. אשתי לא הייתה מרוצה מ-2 דברים. ראשית, פיזור החום בטורבו לא ממש אחיד ולכן היא חייבת להזיז פריטים (עוגיות) על התבניות. גם פיצה היא נאלצת "לסובב" מדי פעם. שנית, יש לו "רק" 4 מסילות לתבניות ולא 5 וזה קצת לא נוח. לאחרונה, גילינו שפיסת אמאיל קפצה מהרצפה וזה כבר בכלל..... שיא השיאים. יצרתי קשר עם היבואן ועם נותן השירות, ואחרי כמה שבועות הוחלט שיש להחליף את גוף החימום של הטורבו, אבל במקביל, הסכימו להחליף את התנור. אז גוף החימום לא הוחלף (מיותר) ואני מקווה שהשבוע זה יקרה... אז לאור המצב ועל הדרך, ניסיתי לבקש גם לקבל דגם אחר (פירוליטי) שעולה "קצת" יותר. הנושא בטיפול ועדיין לא סגור. לגבי ההפרש במחיר: סוכם כבר: ייאמר לזכות שירות הלקוחות של ח.י. ולגבי "איך הדגם החדש"? אצטרך לספר על כך בהמשך...
 

צליליתה1

Well-known member
יש לי בוש, בערך בן 9
בסדר, עושה את העבודה, בינתיים ללא תיקון
אין לי דרישות גדולות
לחברתי הבאמת בשלנית יש בוש מעט יותר זקן, והיא מאוד מרוצה
וכל זה לא אומר דבר
מכשיר חשמל שיוצר לפני עשור לא דומה למה שעושים היום, מי יודע אם בכלל מיוצר על פי אותו מפרט או באותו מקום
(אני די יכולה להבטיח ששום דבר שתקנה לא יהיה טוב כמו הישן. זה מה שאמר לי הטכנאי על מכונת הכביסה שלי שנפטרה בגיל 25, ואכן, כל מה שהגיע אחרכך לא התחיל להשתוות לזקנה ההיא)
 

סופהו 1

Well-known member
בוקר אור

הגעת בדיוק בזמן. גם אני נאלצת לחפש תנור.
מסכימה לחלוטין עם צליליתה. אותו שם מפעם, כבר לא אותו הדבר כיום.

ממה שזכור לי (לא זוכרת מה היה הראשון) ומניסיון של קרוב לשלושים שנה, רוזייר.
מניסיון של פחות מחמש שנים- אפילו שהמלצתי פעם, לא אלקטרולוקס. לא מבחינת תפעול (תבניות לא מחליקות על המסילות הרגילות ומסילות טלסקופיות יש רק שתיים), לא מבחינת אפייה (נראה שגוף החימום לא מתפקד כשורה וכנ"ל תרמוסטט.).
הגיעו 3 המלצות על AEG. (ממשתמשים ותיקים וחדשים). אחת נוספת רק "בסדר".
1 המלצה על BROTHER.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
בוקר אור

הגעת בדיוק בזמן. גם אני נאלצת לחפש תנור.
מסכימה לחלוטין עם צליליתה. אותו שם מפעם, כבר לא אותו הדבר כיום.

ממה שזכור לי (לא זוכרת מה היה הראשון) ומניסיון של קרוב לשלושים שנה, רוזייר.
מניסיון של פחות מחמש שנים- אפילו שהמלצתי פעם, לא אלקטרולוקס. לא מבחינת תפעול (תבניות לא מחליקות על המסילות הרגילות ומסילות טלסקופיות יש רק שתיים), לא מבחינת אפייה (נראה שגוף החימום לא מתפקד כשורה וכנ"ל תרמוסטט.).
הגיעו 3 המלצות על AEG. (ממשתמשים ותיקים וחדשים). אחת נוספת רק "בסדר".
1 המלצה על BROTHER.
הוי זה מצחיק... AEG ואלקטרולוקס חד המה. ממש אותו דבר למעט קצת הבדלי עיצוב ומספרי דגם.
 

סופהו 1

Well-known member
גם בוש, סימנס וקונסטרוקטה. יש להם מוצרים ממש זהים ורק מס הדגם והתוית מבדילים.
לפני שנים גם המחיר היה שונה.
 
למעלה