ברוכים הנימצאים

Luqa Toni

New member
ברוכים הנימצאים

לאחר מחשבה מעמיקה הגעתי למסקנא ש-באמת אני מאמין שיש בורא לעולם ואפילו אני מוכן להיות דתי,`אבל` דתי זה מה שכתוב בתורה ולא כל מיני דפוסי התנהגות שיכתיבו לי מה לעשות בגלל שרואים או בגלל שזה לא יפה וכו`,יש הרבה דברים שמותר מבחינת התורה לעשות ורק בגלל כמה מטומטמים שהחליטו שזה אסור,אז אני ילך איתם?זה לא מה שיטעה אותי ליכפור בתורה,אני יהיה דתי אבל איך שאני חושב,האם גם אתם חושבים ככה?
 

rachel437

New member
אני חושבת שאת התורה כתבו בני אדם

ובראשית ברא האדם את האלוהים
 
הופה...

ככה? חד וחלק? התורה נכתבה על ידי אלוקים. והתלמוד, שזה הפירוש של התורה לפרטים, נכתבה על ידי אנשים.
 

גנדרן

New member
תשמע חביבי

תשמע חביבי אני מעריך את זה שהגעת למסקנה שיש בורא לעולם, אני חושב שאתה צריך ללמוד את התורה ואח"כ לבדוק מה מתאים לך ולא להיפך לגבי התשובות שתקבל פה, אני לא בטוח שכולם פה מבינים על מה הם מדברים.... יש כאן כאלו שהחליטו שהמלך המצרי אחנתון כתב את התורה, בין הקרבה לאל השמש, לבעילת כוהנת אמון נפרטיטי
 

גנדרן

New member
יופי אז מה הבעיה

אם למדת את התורה ואתה יודע מה הם עיקרי האמונה אז מה הבעיה?
 

סוג ב

New member
קודם כל ברוך הבא

השאלה היא, מה זה 'מטומטמים שהחליטו שזה אסור', בעינך. כי לידיעתך, מה שכתוב בתורה, זה כביכול משה רבינו כתב ולא אלוקים ולפי אותה תורה שמשה כתב, אלוקים כתב רק את הלוחות. אתה מאמין באלוקים או במטומטמים?
 

עץ שתול

New member
בוקר טוב וברוך הבא

אני חושב שלא כל האנשים מסוגלים לחשוב, לא לכולם יש את הכישורים לכך, ולכן אם האלוהים היה מצפה שנעשה משהו מסוים אז הוא היה מצוה אותנו בדרך אחרת כדי שנוכל קצת יותר להכיר אותו וגם להבין למה בדיוק הוא מתכוין. יש הרבה אנשים חכמים בעולם, הרבה מאוד אנשים כמו ה"רמב"ם" (כפי שהחרדים אוהבים לצטט) בדקו והגיעו למסקנות הפוכות, אז מי אתה או אני שנכריע בשאלות כל כך כבדי משקל?! את התשובות שאתה מחפש למצוא לא תקבל אותם כאן בפורום, ישנם מספיק פורומים שהדיונים המעמיקים נסובים מסביב לעניני אמונה (כך לדוגמא את "עצור כאן חושבים" בהייד פארק). יתרה מזו...אל תמהר להסיק מסקנות לגבי אופיה של הדת ולגבי מה רצון האל לפני שמלאתה את כרסך בש"ס ופוסקים.
 
אם אכן המסקנה באה לאחר מחשבה מעמיקה, תוכל

להשיב על שאלה פשוטה ויסודית שמנקרת במוחי (אחר כך ראיתי שזו הייתה אחת מהשאלות העיקריות שהביאו את השופט חיים כהן "לצאת בשאלה")? והשאלה היא זו: תורה אלוהית, שנינתנה מפי האל, חייבת להיות אבסולוטית כמו האל. "כי צדיק וישר הוא", "תורת אמת נתן לנו" - ואמת זה כמובן דבר אבסלוטי. מה זה דבר אבסלוטי? דבר מוחלט, אמת מצד עצמו, שאינו תלוי הקשר היסטורי/כלכלי/פסיכולוגי וכו'. זו האמת. אחת ועוד אחת שווה שתיים - זו אמת. זה לא תלוי באיזה סוג של אחד מדובר. כך הייתי מצפה מתורה אלוהית גם, שהיא לא תהייה תלוית מקום או תלוית זמן או תלוית נסיבות וכדו'. לכן, אם האינטאוציה הבסיסית שלי והשכל הישר (common-sense) אומרים לי שאישה שנואפת זה לגמרי עניין שלה מול בעלה, אך בוודאי לא סיבה לעונש מוות - והיום כמעט כולם מסכימים לכך שמדובר במעשה פרמיטיבי וברברי, וכשהדבר מתרחש באירן למשל, כולם מזדעזעים, כולל דתיים, אם כן, כשאני רואה שהתורה מצווה לעשות כך אני מבין שהתורה איננה אבסולוטית, אלא חוק שמשקף את הלכי המשחבה בתקופה בה היא נכתבה. אני יכול להמשיך לטוות את חוטי המחשבה של השאלה הלאה, אבל זה עלול להיות מלאה. אשמח אם תוכל להשיב לי... יום טוב!
 
למעלה