ברוכים הנמצאים

s a r i t k

New member
ברוכים הנמצאים

שמי שרית ואני מאמנת בתחילת דרכי. האימון הוא לא מקור פרנסתי היחידי .אני מנהלת מחלקה מאד גדולה בחברה מובילה ומאד רוצה ומקווה להפוך אותו לעיסוקי העיקרי. אני מבקשת להתייעץ איתכם במקרה אימון. אתן קצת רקע: מטרת האימון: "למצא את הייעוד מבחינה תעסוקתית"(דברי המתאמנת ) אקרא לה א' כדי שיהיה נח יותר... א' ערכה רשימה של ערכים מתוכם דרגה את ה 10 החשובים לה ביותר ונתנה ציון ליד כל ערך מתוכם נותרו 4 ערכים שהיו מתחת לציון 7 והם: אהבה ,יצירתיות,ביטוי עצמי מלא ,ושלווה. לשאלה: "מהו לדעתך תפקידך בעולם כולו"? ענתה: "לעזור לאנשים להיות יותר מאושרים,לגעת בכמה שיותר חיים של אנשים". לשלאה: "מה,לדעתך את חייבת להשיג במהלך חייך כדי שתרגישי שחיית חיים מספקים ומלאים"? ענתה: "עיסוק שמתאים לי,שימלא אותי מבפנים,ייתן לי סיפוק,צריך גם לפרנס אותי ושאממש את עצמי". כיצד להתקדם בפעם הבאה מכאן? לעזרתכם אודה, שרית.
 

tlingit

New member
ברוכה הבאה s a r i t k ../images/Emo140.gif

יופי שאת מצטרפת אלינו לפורום
לשאלתך: מאחר שאתן רק בתחילת הדרך, אני הייתי מציעה להמשיך בכיוון שבו התחלתן - הכרות עצמית של המתאמנת עם עצמה: אילו יכולות, עוצמות, כישרונות, חוזקות היא מביאה איתה? (והייתי מקדישה לכל אחד מאלה מעט זמן, לא ביחד) אילו חלומות יש/היו לה? אילו התנסויות חוותה או אילו דברים היא למדה בבית-הספר של החיים? וגם: מה יודעים לספר לה על עצמה, על יכולותיה, על חלומותיה האנשים הקרובים אליה? מה דעתך?
אני מזמינה אותך לקרא בדפי הפורום הקודמים, להכיר מעט את הכותבים ואת נושאי הדיונים, ולעיין בכללי הפורום, במאמרים
ובקישורים
באיחולים לדיונים מרתקים ופורים
 

s a r i t k

New member
שוב ברוכה הנמצאת../images/Emo140.gif

תודה על קבלת הפנים החמה והלבבית זה מאד נעים. יש לי המון מידע שאספתי איתה במהלך המפגש הראשון תשובות לכל השאלות שהעלת כאן. אני באמת מתקשה במה להתחיל להתמקד במפגש הקרוב. דברנו קצת על האמירות שאומרת לעצמה שמחבלות וגורמות לה לפחד וחוסר אומץ כמו "הכנסה" יכולת לפרנס את ילדיה. נתתי לכתוב אלו אמירות היא בדרך כלל אומרת לעצמה?עד למפגש הבא. שוב תודה. שרית.
 

tlingit

New member
../images/Emo13.gif

מעולה
נשמע שיש לך כיוון שתוכלו להסתקרן אליו ביחד
נפלא
 

yael1492

New member
להתקדם

שלום שרית, נעים מאד, ואני גם מאמנת בתחילת דרכי... נראה שאת מנסה בכנות לסייע לה. מה שהמתאמנת מתארת זה שיש לה שאיפה למקצוע שייגע באנשים. אבל יש הרבה מאד מקצועות כאלה. אני מרגישה שיש צורך להתעכב על יותר פרטים, לא יודעת האם זה נכון, אבל... לשיקולך . מה היה המקצוע שלה קודם? נניח, שהיא היתה מהנדסת, אז אפשר להבין שיש לה צורך במקצוע רך יותר. למשל, "לגעת בכמה שיותר חיים" - מה הכוונה? בחיים של הרבה אנשים, בשינויים בחיים, בעומק החווייה, הרגש? אפשר להיות שחקנית, סופרת, מאמנת, גננת או אחות (מטפלת בשיאצו וכו') ועוד כדי לגעת ויש הבדלים. האם זה כיוון שנראה לך שתוכלי לבדוק? וגם שאלה בנימה אישית: את כותבת שאת מנהלת בחברה גדולה. מעניין מה הביא אותך לאימון? בברכה, יעל
 

s a r i t k

New member
בהחלט

יש מקום לחדד למה היא מתכוונת "לעזור לאנשים להיות יותר מאושרים,לגעת בכמה שיותר חיים של אנשים"? המקצוע שלה הוא מנהלת קשרי לקוחות לפי דבריה היא מאד סובלת שם,לא מעניין אותה אבל היא חרדה עד אימה מלבצע שינוי בגלל ההיבט הכלכלי היא מפרנסת יחידה 2 ילדים. תשובה בנימה אישית
בעברי חשבתי שלהגיע לניהול מחלקה גדולה זה טופ ההצלחה ומאד אהיה מאושרת כשזה יקרה. במשך 17 שנה עברתי המון עד שהגעתי כביכול להצלחה הרצויה.כשהיתי למעלה בשיא ההצלחה הרגשתי שזה לא מה שחיפשתי באמת, זה היה סוג של הגשמה חברתית כאילו אישור על זה שאני מוצלחת והגעתי למשהו בחיים..לא מאושרת שם למעלה.. מצאתי את עצמי מתמקדת יותר בעובדים ובמתן תמיכה ועזרה יומיומית שלא קשורה בכלל לניהול של המחלקה. במהלך כל שנותיי נתתי עצות ואוזן קשבת לכל מי שרצה/ביקש ובהצלחה לכן החלטתי ללמוד אימון וזה מרגיש לי ייעוד ומשהו שלם לי. תודה על תגובתיך ונסיונך לעזור לי . שרית.
 

yael1492

New member
תודה

שרית, זה מקסים מה שאת כותבת על מעבר שעשית! זה חשוב מאד שאת עוסקת במשהו שאת מאד אוהבת וזה הייעוד שלך והפקת הרבה תובנות מהדרך המקצועית! ומאד מלמד -- אותי ה"כביכול הצלחה". לפעמים המקומות שבהם אנחנו רוצים להיות הם לא נכונים כי השאיפות שלנו שם הן לא מהסיבות הנכונות. כן אני חושבת שיש מקום לחדד אצל המתאמנת. עד כמה שאני מבינה, היא רוצה לשנות (אני משתמשת במינוח של אן רו, חוקרת בתחום בחירת מקצוע) את רמת העיסוק שלה: במקום שירות ברמה נמוכה ללכת ולעשות שירות ברמה גבוהה, כגון פסיכולוגיה או או אימון שבו אנחנו עוסקות, או רפואה אלטרנטיבית. עדיין הייתי מבררת פה משמעות של כל מלה. ככל הנראה (וזה גם עולה מכך שהיא חד-הורית), יש לה משמעות מיוחדת לאושר, מגע מיוחד של אושר, צליל מיוחד של אושר. הצורך שלה לגעת -- מאיפה הוא בא: אולי מכך שלה חסר היה מגע אנושי בעת צרה? לא יודעת, כל זה השערות. זה מקומות עדינים, ונראה שאת אמפטית שם מאד. אני יכולה לשער שהמתאמנת מאמינה בך, מאמינה באימון, וזה משמח.
 

shosh arie

New member
מציאת הייעוד ואימון תעסוקתי

שרית, מעניין לדעת מה כוללת רשימת הערכים שלה כולה ומהו הסדר שלהם. לא תמיד ערך שמקבל ציון 10 - הוא ערך שמקדם את המתאמן, ושאלתך מתייחסת בעיקר לערכים שקיבלו ציון פחות מ7 . אתן דוגמא: כשאדם נותן ציון 10 לערך נתינה או יסודיות - ומדרג אותם במקום גבוה ברשימת הערכים שלו - במרבית המקרים זה פועל כערך מגביל ולא מקדם. אני סקרנית לראות את כל הרשימה. מדברייך עולה כי הייעוד שלה, לפחות מבחינה תעסוקתית, מאד ברור. היא מחפשת " "עיסוק שמתאים לי,שימלא אותי מבפנים,ייתן לי סיפוק,צריך גם לפרנס אותי ושאממש את עצמי". הייתי מתמקדת בכל ערך ושואלת עוד: מה משמעות הערך הזה עבור המתאמנת שלך? מה חשוב לה בערכים שבחרה? באיזה סדר הערכים צריכים להיות על מנת שתשיג את הייעוד שלה? האם יש ערכים שתרצה להוסיף לרשימה, כך שיקדמו אותה לממש את ייעודה? מה צריך שיקרה על מנת שתשיג את הערך הספציפי? כמו כן, אני מתחברת לדבריה של Tlingit - לבדוק מה התשוקה שלה, ממה היא נהנית, מה היא אוהבת לעשות, מה החוזקות שלה, הניסיון וכו' - ומכאן להמשיך לבדוק אילו עיסוקים עשויים לענות על הצרכים התעסוקתיים שלה? באילו ארגונים? אולי באופן עצמאי? להביא את המתאמנת לכך שהיא תעלה מס' אופציות , תבחן אותן - ורק בסוף תבחר. בהצלחה לכן,
 

s a r i t k

New member
שוש יקרה

המון תודות על התייחסותך. נתת לי המון כיוונים וסדר כיצד להמשיך מכאן. שיהיה לך יום קסום.
 
הערך המוביל...

היי שרית, האם שמת לב שהמתאמנת מפרטת בפנייך ערכים שהם ערכים טובים (כמו שרובנו רוצים) אבל כלליים מידי? אני מציע לך לנסות לבחון יחד איתה ערך אחד או שניים שהם המובילים בחייה, שהם המנוע העקרי לפעולותיה והם אילו הנותנים טעם לחייה, ומשם תתקדמי הלאה. בהצלחה אמנון קדם מאמן אישי ועסקי
 
למעלה