ברית חדשה שלא עם עם ישראל?

Gyongyos

New member
ברית חדשה שלא עם עם ישראל?

שאלה לי, אני מבין שעל סמך פסוקים ל'-ל"ב בירמיה ל"א הנצרות טוענת שהברית עם אלוהים עברה לנוצרים. מדוע יש ספקות לגבי כריתת הברית החדשה עם ישראל? אשמח לשמוע, בעיקר מהנוצרים כאן או ממי שיודע את עמדתם. הרי כתוב: ל הִנֵּה יָמִים בָּאִים, נְאֻם-יְהוָה; וְכָרַתִּי, אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל וְאֶת-בֵּית יְהוּדָה--בְּרִית חֲדָשָׁה. לא לֹא כַבְּרִית, אֲשֶׁר כָּרַתִּי אֶת-אֲבוֹתָם, בְּיוֹם הֶחֱזִיקִי בְיָדָם, לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם: אֲשֶׁר-הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת-בְּרִיתִי, וְאָנֹכִי בָּעַלְתִּי בָם--נְאֻם-יְהוָה. לב כִּי זֹאת הַבְּרִית אֲשֶׁר אֶכְרֹת אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל אַחֲרֵי הַיָּמִים הָהֵם, נְאֻם-יְהוָה, נָתַתִּי אֶת-תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם, וְעַל-לִבָּם אֶכְתְּבֶנָּה; וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹהִים, וְהֵמָּה יִהְיוּ-לִי לְעָם. (כִּי זֹאת הַבְּרִית אֲשֶׁר אֶכְרֹת אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל)... לי לא משתמע מכך אחרת.
 

nrmlsr

New member
לא מדובר בהחלפת עם ישראל בכנסייה כפי שחושבים

מדובר פה בנבואה שאלוהים יכרות עם עם ישראל ברית חדשה ואותה ברית היא תורת החסד האמונה שישוע הוא זה שמצדיק את האדם החוטא מפני החטא ולברית הזאת רשאים להצטרף גם אנשים מקרב העמים האחרים אך השורשים מורכבים מעץ הזית ועץ הזית הוא עם ישראל במובן של משל ולכן העמים הם אלו שהצטרפו לברית שנכרתה עם עם ישראל וקיבלו מעמד של בנים לה' ולא להיפך כפי שטענה בעבר הכנסייה הקתולית. בכל מקרה אין לאמונה המשיחית שום קשר לכנסייה הקתולית. האמונה המשיחית הייתה קיימת הרבה לפני הנצרות הקתולית ובעצם הנצרות הקתולית מורכבת מכמה עקרונות קטנים מהאמונה המשיחית ומכמה עקרונות משלה שהיא יצרה במהלך השנים כמו תיאולוגיית ההחלפה שהיא ההמצאה של הכנסייה הקתולית ולא של האמונה המשיחית. בברית החדשה לא כתוב שאלוהים נטש את עמו אלא שלמרות שעל פי הבשורה הדרך שבה העם נוהג שנויה עדיין אהוב העם משום שאלוהים אוהב אותו ואלוהים לא מתחרט על הבריתות שכרת עם עמו. באמונה המשיחית אין הבדל רוחני בין יהודי ללא יהודי ושניהם שווים מבחינה רוחנית אך התפקידים שלהם נשארו אותם תפקידים ולכן המאמין היהודי נשאר יהודי ורשאי להמשיך לשמור את מצוות התורה והמאמין הלא יהודי לא מחוייב במצוות משום שהוא מוצדק אך ורק על פי האמונה בלבד ללא צורך במצוות והיהודי מוצדק גם הוא באמונה אך במקביל הוא משתמש בפרי האמונה(מצוות התורה במקרה שלו) בכדי לחזק את אמונתו.
 
כך אלוהים רצה.... כנראה

למי שאינו יהודי, אין בעיה רגשית ואין ייסורי מצפון כשהוא מאמין בישוע המשיח. ליהודי יש עם זה המון בעיות. ליהודי זה קשה. בגלל החשש הרב שמא זו עבודה זרה. וכמובן שזו לא עבודה זרה. ליהודי ניתנה התורה, והוא חייב לציית לה. התורה אינה מגבילה לבוא המשיח, וגם לא מציינת דבר על בואו העתידי בטרם בא. בנוסף לכל- בוודאי שאם אתה יהודי, בן ליהודים, צבר, ישראלי אז אפילו עוד יותר קשה. אנשים עלולים לראות בך כמי שנשמד, כמי שהמיר את דתו. כמי שמזדהה עם אויב. אכן הנוצרים היו אויב לעם היהודי, אבל מי לא היה אויב לעם היהודי? כולם היו אויבנו. מכל מקום- אני חושב שכך אלוהים רצה. אלוהים רצה שהיהודים לא יאמינו. אלו שהאמינו, כנראה שכבר אינם יהודים. אלו שלא האמינו, לא האמינו על פי רצונו ועדיין אינם מאמינים, הכל לפי רצונו של אלוהים עצמו. וַיֹּאמֶר לֵךְ וְאָמַרְתָּ לָעָם הַזֶּה שִׁמְעוּ שָׁמוֹעַ וְאַל-תָּבִינוּ וּרְאוּ רָאוֹ וְאַל-תֵּדָעוּ.הַשְׁמֵן לֵב-הָעָם הַזֶּה וְאָזְנָיו הַכְבֵּד וְעֵינָיו הָשַׁע פֶּן-יִרְאֶה בְעֵינָיו וּבְאָזְנָיו יִשְׁמָע וּלְבָבוֹ יָבִין וָשָׁב וְרָפָא לוֹ. וְהָיָה לְמִקְדָּשׁ וּלְאֶבֶן נֶגֶף וּלְצוּר מִכְשׁוֹל לִשְׁנֵי בָתֵּי יִשְׂרָאֵל לְפַח וּלְמוֹקֵשׁ לְיוֹשֵׁב יְרוּשָׁלִָם. וְכָשְׁלוּ בָם רַבִּים וְנָפְלוּ וְנִשְׁבָּרוּ וְנוֹקְשׁוּ וְנִלְכָּדוּ. יש מידה מסוימת של עונש שאלוהים גוזר על היהודים. מידת העונש היא שהם אינם אמורים להאמין... כך הם ייפלו בעוונם ולא יזכו ליהנות מהזיכוי שאמונת המשיח מבטיחה להם.
 
יש לו בהחלט טינה קשה ליהודים

לאלוהים יש טינה קשה ועקבית כלפי היהודים, למן הרגע הראשון לאחר יציאת מצרים ועד לעצם היום הזה ולמעשה עד קץ הימים. התנ"ך, ובכלל זה גם המציאות שאנו חיים בה, מעידים על כך היטב באינספור דוגמאות. אלוהים הוא אהבה, וכל אהבה היא ממנו, א ב ל ... הרומן הזה בין עם ישראל לבין אלוהים, מעולם לא היה מוצלח. לא רק שהוא עדיין אינו מוצלח, אלא שעוד צפויים לנו מכות קשות מאוד בעתיד, בטרם יבוא יום הדין. במבט לאחור על כל ההיסטוריה של עם ישראל מרגע יציאת מצרים, האם היית אומר שאלוהים אוהב את עם ישראל ומרוצה ממנו?
 
אוהב אוהב אוהב

אלוהים אוהב מאד את העם היהודי, בלי כל קשר אם הוא מרוצה מאיתנו או לא, אחרת הוא היה מזמן משמיד אותנו, אך יש לו תוכנית עבור העם הזה, ומה שאני דווקא רואה מתוך דבר ה', שהעם היהודי שאלוהים אומר עליו שהוא כאישון בת עינו של אלוהים, יוושע ויכיר במלך ישוע המשיח. " וְאִם מְעִידָתָם(של העם היהודי) הִיא עֹשֶׁר לָעוֹלָם וְהֶפְסֵדָם הוּא עֹשֶׁר לַגּוֹיִים, שְׁלֵמוּתָם(של העם היהודי) -- עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה, הֲרֵי אִם הַדָּחָתָם הִיא רִצּוּי בִּשְׁבִיל הָעוֹלָם, מַה תִּהְיֶה הֲשָׁבָתָם(של העם היהודי) אִם לֹא תְּקוּמָה מִמָּוֶת אֱלֵי חַיִּים?" ( אל הרומים י"א: 12,15) הרי אלוהים אוהב וכמו שכתבת הוא אהבה, אלוהים הוא אהבה בלי אבל, הוא אהבה טהורה וללא כל תנאים, בטח שלמלכותו ניתן להיכנס אך ורק מתוך האמונה בישוע המשיח, אך ישוע המשיח עצמו שבא מתוכנו, מת ככפרה עבור כל העם היהודי בראשונה ואחר-כך לשאר העמים, למעשה ישוע כבר הושיע את כל העם היהודי, הבעיה היחידה היא שרוב עמנו לא מקבלים את ישועתו ודוחים אותה, אך לא עד הקץ. בנוסף האם אפשר להגיד שאלוהים מרוצה מהעם הגרמני, או האוסטרי או ההונגרי או השוודי ובכל שאר העמים שהיו משיחיים, שרוב האנשים עזבו ונטשו את המים החיים של האמונה בישוע? שלא לדבר על האמריקאים, שרק חצי מהעם מאמין ומעל לחצי מהמאמינים מתנהגים כמו הפרושים והצדוקים מתקופתו של ישוע. או ה
 
למעלה