ברית מילה, כן או לא???

trilliane

Well-known member
מנהל
כלומר תערכי מסדר פינים לכל ילדי הגן/כיתה וכו' של בתך?


גברת מהאמצע, לא יודעת עד כמה את נוהגת לפשפש בתחתוניהם של ילדים אחרים, אבל בימינו זה עדיין נחשב קצת סוטה. סביר להניח שלא תדעי איך נראה הפין של הבנים שבתך תשחק איתם, וטוב שכך.
 

MotheRonit

New member
חחח
ולמה את חושבת שתדעי שילד הוא ערל?

זה לא כתוב להם על המצח במקום בולט (מסתובבים כאלה במגוון גילאים, הרבה יותר ממה שהיית רוצה לקוות) זה מוסתר להם בתוך התחתונים. וזה לא משהו שמדברים עליו (כי זה עניין של אף אחד, בדיוק כמו שפין נימול הוא לא מקור לשיחה או אפילו התעניינות) אז אלא אם את פדופילית (ואז לא על בתך צריך להגן, אלא מוטב לו לערל ש"לא תתני" לה לשחק איתו. או עם כל ילד) שמתעסקת באיברים הפרטיים של ילדים קטנים אז אין דרך שבה זה יהיה רלוונטי לעניין השהות המשותפת של בתך עם בנים כאלה או אחרים.
 

KallaGLP

New member
טוב, ידוע שיש רב בשם רנטגן.

כנראה שיש כאן נציגה ממין נקבה, המסוגלת לראות מי נימול ומי לא דרך הבגדים. ובלי קשר, לקבוע את טיב היחסים בין אנשים לפי מצב הפין זה באמת עמוק, אין מה להגיד. כמה טוב וקל להיות באמצע, לא צריך להפעיל את הראש בכלל.
 

libiבבית

New member
כולם יודעים מי מל ומי לא

הדמיון אצלך עובד שעות נוספות. איך יודעים ? פשוט יודעים . אתה חי בשכנות לאנשים , נולד תינוק ולא מזמינים אותך לברית . לרוב גם יש להם "אג'נדה" , אז אם מתפתח דיון הם דואגים לשפוך את שטיפת המוח שהם קיבלו מאנשים אחרים . אז יודעים .
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, ממש לא כולם. העניין הוא שאת לא יודעת כשאת לא יודעת

כי זו המשמעות של לא לדעת. אם הילד והמשפחה לא מדברים על כך (ולמה שידברו על משהו שלא נעשה לפני שנים רבות? זה לא שילדים בבי"ס מדברים על ברית המילה שלהם, זה לא טקס שהם זוכרים בכלל) לא תדעי. כמובן, יש כאלה שמדברים על כך כי זה חשוב להם או שהם גאים בכך וגם זה בסדר; אבל זה ממש לא כולם.
&nbsp
בקיצור, אם את חושבת ש"כולם יודעים", הדמיון אצלך עובד שעות נוספות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא כל הילדים שהולכים לכיתה גדלו בשכונה, לא כולם חברים מינקות

לא כולם שכנים ברמה כזאת שמזמינים...
&nbsp
ושוב, כשאת לא יודעת את לא יודעת לכאן או לכאן, ולכן את לא יכולה לדעת משהו שאת לא יודעת. זו מהות אי-הידיעה.
 

MotheRonit

New member
יש לך טעות חמורה מכמה סיבות:

1. לא. לא כולם יודעים. איך אני יודעת? כי מכירה ילדים ערלים שגיליתי רק כבדרך אגב/לאחר זמן מה/בדיעבד על העניין. תופתעי לשמוע שלא כולם ״פעילים" בתחום. הם פשוט לא עושים וזהו. יתרה מכך, הם יכולים להסביר כלפי חוץ (בצורה כללית ואנונימיות) אבל על הפרטיות של האיבר הפרטי של הבן שלהם הם שומרים. אלא אם את נוהגת לדבר כל היום על הפין... סליחה... על הברית... ועל תוצאותיה/חשיבותה.
2. נניח שתדעי אז? לייחס לזה משמעות מעבר לעובדה היבשה זה בעצם סוטה. אלא אם זה נראה לך תקין לתת משקל לאיבר המין של ילדים. נימול או ערל. זה משהו שלא מתעסקים בו וכך ראוי שיהיה.
3. כמו שהוא בוודאי לא שומר כשרות, נוסע בשבת וגם לא ערכו לו ברית - אם קיום מצוות או לא, הוא מבחינתך מדד ליצירת קשר אז זה עצוב ומגעיל.
 

libiבבית

New member
תגידו מה שבא לכם ,וגם תצחקו עלי אם זה עושה לכם טוב..

אני יודעת שיש לשכנים שלי ילדים ערלים , ולרובינו בשכונה ילדים שמלו אותם . לשמחתי הילדים הערלים הם לא בגיל של הילדה שלי , כך שאין בעיה . זה לא אשמתם שיש להם הורים דבילים ששונאים את היהדות שלהם , אבל זו כבר לא הבעיה שלי.
 

MotheRonit

New member
אנחנו אוהבים את היהדות שלנו

לא את שלך. זה בדיוק. (אם היהדות שלך היא חוסר סובלנות אז את עושה לה שם רע. תתפלאי. את עושה לנו טובה שאת לא רוצה להיות בחברתנו. הילדים שלנו אולי ערלים אבל לפחות סופגים ערכים של פתיחות וקבלת השונה/דעות אחרות. שלא ידבקו בשיפוטיות/חלוקת הציונים שלך. כאילו את סמכות לקבוע שהיהדות של מישהו היא פחות טובה/נכונה רק כי היא שונה משלך)
 

libiבבית

New member
יש הבדל לטעמי בין כשרות ושבת לבין ברית.

אם אני לא טועה , את זו שחופרת בנושא הזה -אם כבר מדברים על סטיות ...ועצם זה שאת מדברת על "לתת משקל לאיבר המין..." כאשר מבחינתי יש משמעות לצפצוף הארוך על משמעות קיומינו . וכן , גם לא רוצה שהילדה שלי תשחק עם ילדים שההורים שלהם עושים מנגל חזיר ביום כיפור , גם לא עם ילדים , שההורים שלהם גונבים . לא בא לי .
 

MotheRonit

New member
לטעמך. מבחינתנו זו עוד מצווה לא לקיים.

ואם את בוחרת להתחבר עם אנשים על פי מידת יהודתם ולא לפי האופי שלהם/תכונותיהם הטובות, אז זו בעיה שלך. לא שלנו. בהצלחה עם זה. שלא תיתקלי בדתיים רעים. ושלא תגלי רחמנא לצלן שיש כופרים נחמדים. ושהילדים שלהם הם מעבר לחזיר שהם אוכלים או העורלה שיש להם בתחתונים. הראייה הצרה, חוסר הסובלנות ואי היכולת לקבל את השונה/מי שחושב אחרת ממך הן שלך.
 

MotheRonit

New member
היית רוצה. איך בדיוק?

לי יש חברים שמידת דתיותם שונה משלי - לך כפי שהעדת אין.
לי אין בעיה להתחבר עם אנשים שחושבים/פועלים/בוחרים אחרת ממני - לך כן.
אני מקבלת מגוון דעות - ומה את עושה בשרשור הזה?
&nbsp
&nbsp
 
ברית מילה כן או לא ?

שבוע טוב ומבורך עליך ועל כל ישראל.
שאלה גדולה שאלת. התשובה פשוטה מאד. וזה החלי בעזרת ה' צורי וגואלי.
ראשית, אינני חושב שאדם שמקיים מצווה כזו או אחרת צריך להרגיש בעמדה נחותה ואילו אדם המעביר ביקורת ו/או מסתייג מקיומן של ציוויים אלוהיים אמור לחוש עליונות וגאווה. אי לכך אענה לך בשיא הפשטות והכנות: עם ישראל מקיים את מצוות ה' מפני שכך רצון ה', נקודה. לא מפני שזה מובן, לא מפני שזה משתלם, לא בגלל שזה כדאי וממש לא מפני שנהנים מזה.
לכן, התבטאתי מעל במות רבות בתקשורת והדגשתי כי אם לא הייתי יהודי ברור לי כי לא הייתי מל את בני. יש בעורלה קצות עצבים רבים, יש הנאה מינית גדולה לאדם שאינו נימול ובת זוגו, חז"ל כתבו לפני אלפי שנים כי "הנבעלת לערל קשה לפרוש הימנו" והדברים ידועים. למותר לציין את דברי הרמב"ם אשר כתב כי מטרת המילה היא לדכא את היצר המיני וכויצ"ב.
מילה כן או לא ? תראה בעצמך כי רוב רובו המוחלט של העם בכל העולם מל את בניו. אין חוק כזה, אין חיוב, אתה יכול להשאר יהודי גם אם אינך נימול ובכל זאת כולנו מלים למעט קומץ אנשים הנמצא בשולי החברה.
בכוונה איני מדגיש את היתרונות הרפואיים של ביצוע ברית מילה, משום שברצוני להדגיש את ביצוע המילה ביהדות ללא שום קשר למחקרים הטוענים היום כך ומחר אחרת.
ברור שברית כן. מותר לך בהחלט לחשוב אחרת.
 

קקספד

New member
אתה אומר שאם לא היינו יהודים - לא היית עושה ברית לבן שלך

זה אומר שלא צריך ךעשות ברית!
חייב להזכיר לכל מי שלא למד באקדמיה - הדת היא דבר מומצא.
אנשים הציעו דת בשביל שיהיה להם קל יותר להתמודד עם החיים.
אז אם הורי החליטו למנוע ממני הנאה מינית, ולחשוף אותי לנזקים בעד הברית - זה לא אומר שאעשה אותו דבר לילדיי.
 
אם לא היינו יהודים לא הייתי עושה ברית לבני

נכבדי,
איני מבין על מה פליאתך הגדולה. אנחנו מאמינים בני מאמינים. עובדה היא שעל ברית המילה מסרו יהודים את נפשם בכל הדורות. צא ולמד, מה "המשותף" לנו ולמוסלמים ? הרי זו ברית מילה. שים לב, הסינים לא טוענים לבעלות על הארץ, היפנים אינם מעוניינים להקים כאן מדינה, ההודים מאד מרוצים בהודו וכן על זה הדרך. הלאום היחיד הטוען לבעלות על ארץ ישראל הם המוסלמים, למרות שיש להם את כל מדינות ערב ולמרות שהמקום הקדוש ביותר לאיסלאם הוא "מכה". מי שמקיים את ברית המילה יכול להתיישב בארץ ומי שלא יואיל ויסע לאן שלבו חפץ.
יודגש, אינני חושב שאדם בא לעולם לעשות מה שבא לו, מתי שבא לו ואיך שמתחשק לו. יש מערכות של חוקים, קודים ומוסכמות. לנו העם היהודי ניתנו תרי"ג מצוות כאשר אחת החשובות שבהן היא ברית המילה. אינך מעוניין לעשות לבנך ברית ? אל תעשה. ואכן, אם לא הייתי יהודי - לא הייתי מצווה - לא הייתי עושה. איני חושב שהדת הוא דבר מומצא. לא חושב שהדת נועדה על מנת שיהיה "יותר קל בחיים" ואם אתה חושב כי כל מטרת בואו של אדם הוא ליהנות הנאה מינית, שיבושם לך.
 
הקשר בין ברית מילה לציונות הוא ברור

למרות שאנחנו סוטים מעט מהנושא שלשמו נתכנסנו והוא "ברית מילה" פרופר, בכל זאת הרי שזה "מעניין לעניין באותו עניין"..
היה בישראל תלמיד חכם גדול מאד, איש ישר דרך, עובד לפרנסתו, שומר פיו ולשונו, שמו היה ר' ישראל מאיר הכהן, הוא התגורר בעיירה "ראדין". אין אחד שלא שמע עליו בישראל.. כינו אותו "החפץ חיים".. הוא כתב ספרים רבים אשר הם אבני דרך לכל בן תורה בעולם הישיבות.
אחת הדרכם שלו להסביר הייתה על ידי משל ונמשל.. אביא את העניין בקצרה מפאת קוצר הזמן.
יש ואתה רואה חנות אשר חלון הראווה שלה מכוסה בעיתונים. אי אפשר לראות מה יש בפנים. האם מוכרים ? האם סוגרים ? האם מחסלים ? או שמא משפצים ? איך נדע ? התשובה פשוטה, כל זמן שלא הורידו את השלט, החנות קיימת. גם אם היא סגורה כרגע ולא רואים כלום, השלט בחוץ מעיד שזה זמני. ברגע וראית שהסירו את השלט, אפילו אם חלון הראווה קיים, דע לך שהחנות לפני חיסול..
יש שלשה "שלטים" לעם ישראל.. ביהדות קוראים להם "אות". אחד מעיד על "קדושת הזמן" - היא השבת אשר עליה נאמר: "ושמרתם את השבת כי אות היא לכם".. השני מעיד על "קדושת החפץ" - הם התפילין אשר עליהם נכתב: "והיה לך לאות על ידך".. והשלישי מעיד על "קדושת האדם" - היא ברית המילה עליה נאמר: " והיה לאות ברית בני וביניכם". מסביר "החפץ חיים", גם אם אתה רואה כי היהודי אינו מציג לראווה את יהדותו.. והוא אינו שומר כשרות ו/או שאר מצוות, יש בכל זאת "אות" על בשרו לאמר יהודי אני, בן ציון אני. ברגע והיהודי הסיר את האות, הוא חיסל את העסק.
ודוק, חיילי צה"ל עונדים בנוסף לדרגות וסמלי היחידה גם "אותות" מלחמה אות אותות גבורה.. האם התבוננו פעם מה זה בכלל ? "סתם סיכה" עם פסים בצבעים שונים.. מי שלא מבין חושב כך.. מי שמבין יודע להעריך..
ברור שיש קשר בין זיקתנו ההסטורית לארץ לבין היותנו עם סגולה, עם התנ"ך ועמו של ה' - העם הנבחר. אלה "דרישות המערכת" מי שלא מתאים לו, יכול לחשוב אחרת שהרי אין חוק המחייב ברית מילה ובכל זאת רובו המוחלט של עם ישראל עושה זאת אלפי שנה.
 
חילונים כופרים הקימו את המדינה.

אז אם לא מתאים לך שיש כאן ילדים שלמים, אתה מוזמן לארוז מזוודה, וללכת לכל מקום שהוא לא כאן.
 
למעלה