ברכותיי וויקנים, כבר יש המגדירים אתכם ככת

supe

New member
וואו!!!

הרשימה שם פשוט אורגזמית!!!!
 

Widsith

New member
האמת

שדווקא לא מעט מהקבוצות שם הן קבוצות שלא הייתי מתגאה להיות איתן באותה רשימה, בלשון המעטה.
 

supe

New member
משעשע למרות חוסר הגאווה שלך..

ומה זה משנה בכלל?אתה לא ברשימה הזו,לא?
 

Widsith

New member
הממ

כי לטעמי לא מעט מהקבוצות שם הן אכן כתות מסוכנות, שוויקה לא עונה על דבר מהדרישות שלהן למיטב ידיעתי. ולא, אני לא ברשימה...
 
לא מפתיע..

לצערי זה לא מפתיע אותי בכלל, בעיקר לא שזה מופיע באתר של יד לאחים.. למי מאיתנו שלא יודע, יד לאחים הוא ארגון חרדי שהמטרה העיקרית שלו היא למנוע התבוללות של יהודים. ועוד פרט מעניין- האדם שעומד בראש ארגון יד לאחים (שהוא חרדי כמובן) עומד גם בראש המרכז הישראלי לנפגעי כתות, רק שעד לא מזמן הוא לא חשף את עצמו כדי שלא יזהו את המרכז לנפגעי כתות עם חרדים... לפני כמה חודשים התפרסמה על זה כתבה באחד מהעיתונים הגדולים. בקיצור, לא מפתיע כל כך..
 

Widsith

New member
מאחר ואני לא וויקני

מעולם לא עניין אותי לבדוק על ההגדרה החוקית של הוויקה בישראל או איך שואפים להגדירה, אני סתם בעל עניין חולף לעיתים בנושא הכתות :)
 

נושיfay

New member
הממ בהחלט לא מפתיע..

יצא לי לדבר עם אחד המכרים שלי [לפני המון זמן] והוא ניסה לשכנע אותי "לצאת מהכת הזאת של הוויקה והפאגניזם" עכשיו הבנתי מאיפה זה מגיע. משעשע למדי=]
 

שי פררו

New member
לא חדש, האמת

שמתי לב לכך כשגלשתי באתר יד לאחים לפני כמה חודשים. זה אכן מעניין מאוד האם הארגון הזה בכלל מודע לכך שיש פגאנים בישראל, ועד כמה רחבה הידיעה שלהם.. חשבתי אפילו לבדוק את זה איתם בעצמי, אבל אני ממש מתלבט בעניין כי הדבר האחרון שאני רוצה זה להעיר דובים מרבצם ואולי לגרום בעקיפין לכך שאנשים בקהילה (שמספיק מהם כבר מזמן לא רק אינפורמטים למחקר שלי אלא גם חברים טובים) ייפגעו רק בשביל הסקרנות האקדמית שלי.. מה שכן, כדאי לשים לב שלעומת הקבוצות הדתיות האחרות שאנשי 'יד לאחים' הכניסו לאתר שלהם, וויקה מתוארת סה"כ בפסקה אחת, וזאת לעומת כמות תשומת הלב שהם מקדישים לסיינטולוגיה, למשל. כמו כן, שימו לב שהתיאור שלהם את וויקה הוא אובייקטיבי ובלא שום אלמנט של שיפוטיות או שלילה (חוץ מהשימוש במילה כת, לדעתי). בעניין רלוונטי, נראה כי כל ה'הייפ' סביב דו"ח משרד הרווחה לבחינת תופעת הכתות מסרב לגווע.. בימים הקרובים יתקים יום עיון נוסף (מצרף את קובץ ה-PDF) על עניין תופעת הכתות, וממבט על רשימת הנואמים נראה כי במסגרת יום עיון זה הקולות שיישמעו לא יהיו מאוזנים בין תומכי הדו"ח ומקטרגיו (שהם חוקרי תנועות דתיות חדשות ועליהם גם אני נמנה). כל המרצים של מייצגים את משרד הרווחה, המרכז לנפגעי כתות וכו'. אני אגיע לשם לצורך תיעוד יום העיון למחקר שלי, ואני מניח שאולי יגיעו גם חוקרי דתות חדשות נוספים (המתנגדים כמוני לחלקים מהדו"ח) בכדי לצפות ולהגיב להרצאות. שי.
 

שי פררו

New member
דרך אגב

דרך אגב, בינתיים אני לא מפרסם את דבר קיום יום העיון הזה בקבוצת הפייסבוק, בכדי לא 'לגנוב את ההצגה' מהרשמים של כל אלו שהשתתפו בפסטיבל מבון המקסים שהתקיים בסופ"ש האחרון. אולי כדאי לשתף גם אנשים בפורום לגבי איך היה בפסטיבל וכו' ? יש לימשהו מחשבות שהוא רוצה לשתף בהם אותנו על הפסטיבל ? שי.
 

RainBird

New member
כרמית בבלוגה הביעה חרטה עמוקה בזמנו כי בעצם הציטוט שמופיע באתר, נלקח ממה שהיא כתבה בויקיפדיה או באייל הקורא, אם זכור לי נכון.
 

kagome10

New member
אכן כך, בויקיפדיה

ובאותו פוסט היא גם ציינה שזה כך בויקיפדיה העברית, להבדיל מויקיפדיה באנגלית.
 
מדגיש את הגיחוך שברשימה

ניחא שהם ניפחו את הרשימה עם המרכז לחקר הקבלה, אבל אורה סומה ? דאחיל רבאק, תכף יבקשו להוריד את הספר של Max Luscher מהמדפים.
 

5halo

New member
אני חייבת לציין

שאני מאוד גאה להיות חלק מהרשימה הזו לפחות עם רובה
 

Widsith

New member
של "יהודים טובים"

שמטרתם להלח9ם בהתבוללות, לטענתם. יש שם כתות מסוכנות יותר ופחות, אבל הוויקה בהחלט מקומה לא שם.
 
למעלה