על ברכת כהנים
 
כהן שמברך באותו הרגע של הברכה , ניהיה מלאך השם צבאות, רק באותו רגע עד הסיום , הוא לא הוא, אלא הוא מרכבה לשכינה,
והשכינה שורה שם ולכן עומדים לכבודה , והיא שורה עליו וממלאה את ידיו באור מקיף (ל"מ מקיפי דצלם),
והשכינה היא חסד והוא בחינת חסיד: וחסידיך יברכוכה,
והקב"ה ליד מסכים ואומר אמן לכל ברכה שהכהן מוציא, (תראו כמה זה חשוב, הקב"ה מבטיח , ואני אברכם , בנוסף אני=בינה , אֲנִי בִינָה לִי גְבוּרָה ,במשלי)
 
 
אז לא לוותר על הברכה מי שיכול לברך או מי שיכול לשמוע
כל העולמות מתברכים מזה והשכינה מתעטרת בכתרים (בדומה לתיקון שבועות) ,
 
 
ויש י"ג פעמים אות י כנגד י"ג מידות דרחמים נשלמים ומאירים מאותה ברכה על ידי זיווג עם ז"א(זעיר אנפין) שנקרא גם ישראל,
והברכות יורדות מראש העולמות עד סוף המדרגות(נקרא גם כנסת ישראל), ככה שאין אפילו יתוש בעולם שלא מתברך מזה
 
 
 
סוד אמור(להם) הוא ברמ"ח, כמנין מורא (שמיים) , שהיא השכינה המקפת ראשו של אדם,
בנוסף כדי שייברכו בכוונת הלב
 
 
חשוב בברכה שהוא יאהב את ישראל ושגם ישראל יאהבו אותו בברכה, הכהן המברך בעין טובה ברכתו מתקיימת,
ושהכהן לא יהיה מחלל שבת בפרהסיה ולא בועל נידה(כי השכינה בורחת) ונקי מעריות בכללי, ובלי טומאת מת או רצח, ולא שיכור מיין (יין בחינת דינים, ומביא רוח שטות),
ויעשה נטילת ידיים לפני(אחרת אסור: רשום, שאו ידיכם קדש וברכו) , ויהיה לפחות בן 20
(שהנשמה והמקיפים שלה נשלמו בהתפתחות וגם הזקן, מסוד, עד שיפוח היום ונסו הצללים=צלמים)