בשביל מי התעודות?

בשביל מי התעודות?

שני הגדולים שלי (משולב ו-ADHD) קיבלו תעודות... מה אני אגיד לכם - התעודות לא משהו!
לשניהם קשיים ארגוניים ורגשיים... זה רשום בתאור ה-"מחלה" שלהם. אז האם הציונים חייבים להיות קוטלים במקומות שקשה להם? חברתי? ארגוני? איך אפשר לכתוב "לוקח אחראיות על המשימות" ו-"עבודה בקבוצות" - לעיתים רחוקות, אם הוא מתעמץ ועובד קשה פי כמה מילד "רגיל" כדי להגיע לרמת תפקוד כפי שהוא עכשיו??? איך אפשר להוריד ציון למינימום על כתיבה ב-3 מקומות: גם "כתב יד קריא" (צודקת, קיבלתי, אבל יש אישור מרופא), גם "ניסוח מחשבה בצורה ברורה" (גם נכון אבל ידוע, תפתחי מדריך בסיסי של ADHD), וגם "מילים חדשות - משפטים והכתבות" - כן, זו תוצאה של כתב יד וניסוח מסורבלים! אבל הילד לומד להכתבות, ובהכתבה עצמה הכתיב נכון!!!

מה דעתכם?
האם ציון צריך להיות בהתאם ליכולות ורמת השקעה, או בהשוואה לנורמת הילדים בגילם?
או אולי התעודה היא בשביל ההורים כדי להודי שהילד לא מצליח למרות המאמים ועבודה מכוונת?
 
הבן שלי בכיתת תקשורת

משולב ברוב המקצועות בכיתה הגדולה אחרי שנלחמתי על זה.
התעודה היתה 9-10 בכמעט הכל.
ובכתיבה שהוא מתקשה מאוד אבל מאוד משתדל מחקו את כל האיזור של הציון ונתנו הערכה מילולית על המאמץ ו"תמשיך לכתוב כל אות באופן ברור ולשמור על רווחים בין המילים". כך הוא קיבל הערכה חיובית על המאמץ בלי לשקר ולהשוות שזה לא רלוונטי.
 

SMADAR55

New member
שאלה מאוד קשה במיוחד לגבי הילדים בשילוב יחידני

הבן שלי בשילוב יחידני, קיבל תעודה מאוד טובה .
אף פעם לא ברור לי האם ההערכות של המורים מתחשבות ביכולותיו (יש לי הרגשה שכן).
 
לדעתי, הציון משקף את היכולת שלו בכיתה

התעודה באה לשקף את מצב הידיעות של הילד ולא נועדה להיות פרס או עונש. ההורים והילד צריכים לדעת איפה הם עומדים.

תעודה אמורה לשקף את מצב הילד יחסית לשאר הילדים בכיתה. אם הילד היה בכיתה שבה לומדים ילדים עם יכולות נמוכות ממנו ברור שהיה מקבל ציונים גבוהים יותר וכנראה שזה לא היה מטריד אותך. כלומר, לדעתי ציון צריך לשקף השוואה לילדי הכיתה, כי הוא משולב ואפשר בהערה לתת הערה תומכת, כמו ניכר שאתה משתדל, המשך כך או משהו בסגנון.
 
למעלה