בשבי הצניעות

בשבי הצניעות

נתקלתי בכתבה במעריב בנושא הצניעות במערכת הדתית. הכותבת מיצתה את הנושא כל כך יפה, הגיוני ויסודי והיות וראיתי שיש עוד מישהי שכותבת בדם ליבה ובצער עמוק ואני מסכימה לכל מילה שלה, חשבתי להביא את הדברים כאן בשם אומרם: בשבי הצניעות. מדובר על המילכוד המוסרי בו הסתבך הרב אבינר, אך הדברים הם כלליים ונוגעים לכלל המערכת המעוותת. כשאני קוראת את הדברים, עולים בי מחשבות של "על ראש הגנב בוער הכובע". כל הלאווים בנוגע לצניעות תמיד נדרשים מהנשים בשביל הגברים. הגיע הזמן שהגברים ילמדו לשלוט בעצמם. אנו הנשים לא צריכות לשאת בעול הזה של לשמור על היצר שלהם - לפחות זה של הגברים הדתיים, שדורשים כל כך הרבה צניעות מאיתנו כדי לסייע בעדם. אשמח להתייחסות בנוגע ליהדות וגם לדתות אחרות.
 

אלי ו.

New member
את מתפרצת לדלת שנפתחת לאיטה

כפי שאת בודאי יודעת יש כיום תנועה של פמיניזם אורתודוקסי ששמה לפניה שינוי חלק מהמנהגים בתוך מסגרת ההלכה. שינויים כאלה, מטכע הדת, לא נעשים ביום או יומיים.
 
../images/Emo9.gif קיוויתי לפרוץ את הדלת

לא ידעתי שיש תנועה כזו. יש איזה קישור לאתר? ולצערי, שינויים כאלה לא רק שלא נעשים מהר אלא שמי יודע כמה דורות יעברו, יכאב, עד שיתעורר מישהו חכם.
 

אלי ו.

New member
אין לי קישור

אבל אני יודע שיש עמותה של נשים דתיות שמארגנת עלון וארועים. (כמו מניני שמחת תורה לנשים דתיות) מדי פעם העלון מגיע לביהכנ"ס שלי, בד"כ יש בו מאמרים רציניים על התורה וההלכה מנקודת מבט נשית. ראיתי גם אתר שמצטט ומסביר פסק הלכה של הרב משאש מקבלנקה שהתיר לא לחבוש כיסוי ראש לנשים נשואות. (לא זוכר קישור) אם את רוצה לפרוץ את הדלת, פני לזרמים אחרים. באורתודוקסיה, שינויים נעשים לאט ובזהירות, יש המון כבוד למנהגים ולמסורת, ובעיה עם "פריצת גדר". שבת שלום.
 

אלי ו.

New member
מצאתי קישור

בביהכנ"ס השבת היה את עלון קולך. יש להם אתר אינטרנט http://www.kolech.org/
 
עולם של הפתעות

הופתעתי לגלות שאני מכירה את מפרסמת הכתבה...
ולעניין הכתבה, מזווית של מספרת סיפורים (בכובע השני שלי): באלף לילה ולילה יש סיפור שממחיש יותר מכל את אווילות השמירה על הצניעות וצניעות האישה בפרט. שחרזדה, שבאה להציל את המין הנשי מידיו של רוצח סדרתי אשר מונע על ידי תחושת בגידה חריפה, מספרת לו סיפורים בזה אחר זה ומשנה לבסוף את עולמו. בסיפור שרציתי להביא כאן (מתנצלת, לא מצאתי את סיפורי ערב באתר עברי) מסופר על אישה שבעלה (איזה ביטוי מתועב ורכושני!) כולא אותה בחברת תוכי מרגל ואוסר עליה להיפגש עם אנשים בכלל ועם גברים בפרט. היא מוכיחה לו שהטבע חזק מן האיסורים ושמי שרוצה, יכול לרמות ולעשות הכל גם במסגרת המגבלות. בסיפור יש התרסה נגד הגבלת החופש האנושי (והנשי) שהיא מסממניה החצופים ביותר של החברה הפטריאכלית, והוא כמובן אלגוריה בלבד...
 

חי אדר

New member
בשבי הקיפאון

לדעתי מוקד הבעיה נעוצה בעובדה כי יש הרבה החמרות על גבי החמרות בכל מה שקשור לענייני הצניעות. ולדעתי עניין הצניעות זה עניין ופנתי המשתנה מדוטר לדור ואין בזה הלכה למשה מסיני. לטעמי: יסודם של הילכות הצניעות בעצם באים להשריש את ההכרה כי האשה אינה אוביקט מיני אולם כמובן ההתייחסות להלכות אלו שונה כיום, וזה בגלל ההתמקדות בצורה חיצונית של הדברים ובאורח טכני מבלי לבדוק את מהות העניין. ברצוני להבי כאן עמדות של חכמי ההלכה ולפיהן אנו רואים כי במובן הפנימי העמוק ההלכה מכירה כי צניעות זה לא משהו סטטי אלא דינמי. ודווקא החברה הדתית מציגה עמדה מחמירה ביותר מבלי לבחון את כל הצדדים. הדוגמאות שאציין קשורות לעניין כיסוי ראש האישה. כידוע היום ההלכה הרווחתצ כי חייבים לכסות את ראש הישה ואם לא זה עוון חמור. בדוגמאות שלהלן יתברר האם כך הם פני הדברים ברצוני להביא שתי תשובות של שתי דמיות הילכתיות בעלות משקל בעולם הלכה שדנו בכך. 1. עמדתו של הרב דויד צבאח. 2. עמדתו של הרב יוסף משאש. הרב דויד צבאח נשאל אודות ההגדרה של ´יוצאה וראשה פרוע´. כידוע בתלמוד ובפיסקי ההלכות של מורי ההוראה, יציאה בראש פרוע מצד האישה, מכניסה אותה תחת הקטגוריה של ´עוברת על דת יהודית´. לקביעה זו יש השלכות משפטיות עבור האישה. בהיכנסה תחת משבצת זו, היא נמצאת במצב, בו הבעל רשאי לגרשה ללא תשלום ההתחיבויות המופיעות בכתובה. דבר המעמיד את האישה בכי רע. בהתייחסו להשלכות אלו, עומד הרב צבאח ושואל, האם היום כשהמציאות היא שנשים רבות יוצאות גלויות שיער, יש להחיל עליהם קטגוריות אלו? לטעמו יש להשיב על כך בשלילה. וכלשונו: " וראינו שבזמן הזה בעוה"ר (=בעוונותינו הרבים) פשתה המספחת ברובה דרובה. דנשים יוצאות בראשם פרוע וגברייהו לא קפדי על דנא." ומכאן ממשיך הרב צבאח וגורס, כי גם אם יימצא מישהו שבכל זאת מבקש להקפיד על ההלכה הקדומה, בבחינה זו יש לקבוע כי "דאמרינן דמאחר דרובה דאינשי לא קפדי ע"ז. אם כן, בטלה דעתו אצל כל אדם." בהמשך דבריו מחזק הרב צבאח את עמדתו זו, ומוצא לכך תימוכין גם בלשון השו"ע, שציין כי איסור הליכה בפריעת שער הוא "מנהג הצניעות שנהגו בנות ישראל". מכאן מסיק הרב צבאח, כי הוראה זו שייכת למצב של פעם בו היתה ההקפדה על כיסוי ראש חלק מדיני הצניעות: "דדוקא בזמניהם שהיו הצנועות קפדי (מקפידות) שלא לצאת בראש פרוע. לא כן בזמנינו דלא קפדי ע"ז אף הצנועות. אם כן אינה עוברת על דת יהודית אם יצאה בראשה פרוע, מאחר שמנהג זה חלף הלך לו". אם כי בהמשך דבריו הוא מבקש להתמודד עם דברי התלמוד שלכאורה מהם עולה כי זה דאורייתא, אולם בסופו של דבר הוא מציין, כי זה יהיה תלוי בהקפדת הבעל, והמקפיד מקפידין עימו. הרב משאש נשאל אודות מקרה, בו אישה שהיתה הולכת בכיסוי ראש, החלה לפתע למאן לשים עליה כיסוי ראש, והבעל התעקש שתלך עם כיסוי. האישה עזבה את הבית והשאירה מכתב שהיא חוזרת רק בתנאי שהיא לא תלך עם כיסוי ראש. הבעל ניאות להסכים, אך הוריו עמדו והתנגדו ותבעו במפגיע כי האישה תלך רק עם כיסוי ראש. בצר לו פנה הבעל לרב משאש שיחווה דעתו בעניין. בתשובתו סוקר הרב משאש את השינוי שחל ממצב בו היה איסור חמור לילך ללא כיסוי, "עד אשר באו הצרפתים, ואך אחרי בואם פרצו בנות ישראל גדר בזה. "הרב משאש מציין כי בעקבות שינויים אלו היתה מהומה רבה, אולם לאט לאט שכך הכל. שום תוכחת לא עזרה והכל שבו להמשיך לקבל את ההליכה בגילוי ראש כעובדה נתונה. "ראיתי הדבר פשוט שם ובכל המחוז אצל כל הנשים גם הזקנות שכולם פרועי ראש." לאור מציאות חדשה זו, טוען הרב משאש כי מצא הוא לנכון, למצא צדדי היתר לדבר. הרציונל העומד בבסיס חתירה זו למצא היתר, נשענת על ההכרה לפיה "אי אפשר להחזיר הדבר כמאז, כי הדבר הולך ומתפתח עם התפתחות הזמן בכל דבר." כמו כן, מדגיש הרב משאש כי בבואו לעיין בסוגיה זו, מצא כי ממשנתם של הפוסקים האחרונים עולה "חומרא על חומרא, ואיסור על איסור." בשל כך הוא מוצא לנחוץ לדון בסוגיה מהמקורות התלמודיים שלה. המחבר פורס את כל המקורות התלמודיים, ובוחן אותם בעין חדה מאוד. הוא מנתח ומתייחס לכל בעיה אפשרית. הוא קובע כי מנהג זה של כיסוי ראש "אין האיסור מצד עצם הדבר של גילוי שער , רק מצד מנהג בנות ישראל שנהגו לכסות ראשן משום שחשבו בזמנם שיש בזה צניעות והמגלה שערה נחשבת פורצת גדרי הצניעות". ברם , טוען הרב משאש, עכשיו המצב שונה לחלוטין, מה שפעם היה עשוי להיחשב כלא צנוע ודבר ניוול, היום זה בהפך, ומה גם שקביעת גדרים הללו הוא תלוי באישה. "עתה שכל בנות ישראל הסכימה דעתן שאין להם בכיסוי הראש שום צניעות וכ"ש שאין בגילוי הראש שום נוול. ואדרבא גלוי שערן הוא הודן והדרן ויופין ותפארתן ... נעקר האיסור מעיקרו ונעשה היתר." אציין כי הרב משאש עוד ממשיך ומאריך בכל צדדי האפשריות ומפריך את כל הטענות העשויות לעלות. במסגרת זו לא אביא את כל התשובה, אבל בקרוב אביא אותה בשלמותה. מכל מקום, בכך יכולים אנו לחתום את הדיון בעניין כיסוי הראש ומה שבא בגדרי הצניעות. ולראות בעין נכוחה כי עמדתו של לייבוביץ עולה ומשתבצת היטב במרקם ההוראות ההילכתיות, ואינה חורגת מהן חלילה.
 

חי אדר

New member
גם שם זו הודעתי

המאמר שם נכתב בעקבות מה שכתבתי ושם באתר כתבתי הסבר מפורט לתשובתו של הרב משאש
 

EMITIST

New member
אליאנה בוקר טוב שבת שלום ונעים מאוד

אכן סוגייה מעניית העלית כאן ובעיקר באם להוסיף על דברייך גם אני העלתי פעם סוגייה זו במסגרת הפורום של הדתיים והם בעצמם כפי שמוזכר בכתבה הם מתבלטים בסוגייות אלו ואין להם תשוב מוחלטת בעיקר לאור העובדות שהעלתי בפנהם; שגם אני כמוך מאמינה שהגבר צריך לדעת לכבוש את ייצרו ולעמוד במבחן ועוד במבחן הפיתוי שהוא כל כך מאמין בו כי אם לא הוא בעצמו עובר על האמרה (ששוב גבר אחר הגה אותה) - "איזהו הגיבור הכובש את יצרו"... וכמו כן בכלל כל הקטע הזה שקול ערווה באשה (ואם לא הגדרתי זאת באופן מדוייק ועל כך קבלי נא את התנצלותי מראש וכמו כן אודה לך באם תואילי לתקן אותי) - בו בזמן שלארוך כל התנ"ך אנו עדים לשירתן של הנשים - החל משירת מרים (שירת הים כמובן) ודרך שירת דבורה וחולדה (שוב באם איני טועה) ובכלל אגב, באם בנשים ותפקידן בתנ"ך עסקינן - לא ברור לי מתי והיכן ועל סמך מה בכלל אוסרים האורתודוכסים על נשים לעסוק בכל הקשור להלכה (לימודה ווכו´), ברבנות ובעמידה בראש קהילה בו בזמן שכאמור נשים בתנ"ך עסקו בהן (ע"ע שוב; דבורה וחולדה הנביאות) וכמו כן כמובן בכל הנוגע ללבוש ולגילוח ראש וחבישת פאות במקום כיסוי ראש סטנדרטי ובפרט שזה דבר שנתן לנו האל ומה גם שידוע שדווקא דברים כגון אלו עשויים להוות פיתוי - לגלות את הנסתר ואו לחלופין כשיש למשל רוח חזקה פתאומית שעשויה להניף אותה ושישנן פאות שהן פי אלף יפות מהשיער הטבעי. כמובן ששום תשובה חד משמעית, ממצה, רצינית ומפסקת לא קבלתי מהם. ובכל הנוגע לדתות אחרות - הן ידוע הוא שמוסלמיות למשל, מלבד להלעיט פניהן ברעלה ולהתכסות מכף רגל ועד ראש (ע"ע איראן)נוהגות הן אף במנהג הפרמיבי והאכזר של מילת נשים (מילת הדגדן) כדי למנוע מהן מלבגוד בבעליהן ואו לחלופין להנות מכך וממין בכלל. בימי רומי ויוון העתיקה וכן בימי הביניים נהגו הגברים שיצאו למלחמה לנעול את נשותיהם בחוגרות צניעות עשויות פח כבד (מאותו הפח שבנו את השיריונים) ולנעול אותן (את החוגורות) על מנעול ובריח ולהשאיר להן רק פתח קטן כדי שהן תוכלנה להטיל שתן ושוב זה מהטעם שהן לא תוכלנה לבגוד בהן. בנצרות אגב הנזירות גם הן כפי שידוע לך מכוסות מכף רגל ועד ראש כשער ראשן מקוצץ למשעי. אני כולי תקווה שקלעתי לכוונתך בהתייחסות לדתות אחרות, בברכת שבת שלום בוקר טוב, סוף שבוע נפלא וחג שמח, שפוי, רוגע, רגוע ושלו שיהיה לך ולכולנו, MEITIS
 
שוביניזם גברי דתי

תודה על האינפורמציה. כן, בהחלט ענית לי על ההתייחסות לדתות אחרות. בעניין היהדות, מעניין מה שאמרת לגבי שירת הנשים בתנ"ך. אפילו לא חשבתי על זה. לצערי, אני מסכימה עם כל מה שאמרת לגבי הדת היהודית. משום מה אנשים דתיים נתפסים לכלל "נעשה" ושוכחים מה"נשמע", וכך אינם שואלים ומעדיפים להיות מקובעים בבועה של עצמם. מעטים הם אלו שמעיזים לשאול שאלות נוקבות. הכי נוח לומר : "ככה כתוב ולכן כך צריך". והדילמה שלי כל השנים היא איך יתכן ש"חכמינו" קבעו את מה שקבעו. ואיך אני כאישה דתית יכולה להגיד - הם לא הגיוניים ולכן אני לא מקיימת את מה שקבעו. ועם זה אני מתמודדת יום יום ושואלת אלפי שאלות (ללא תשובות בדר"כ). שמות ט"ו, כ´-כ"א: "ותקח מרים הנביאה אחות אהרון את התוף בידה ותצאן כל הנשים אחריה בתופים ובמחולות. ותען להם מרים שירו לה´ כי גאה גאה..." רש"י מפרש שמשה אמר שירה לאנשים, הוא אומר והם עונים אחריו, ומרים אמרה שירה לנשים. שופטים ה´, א´: "ותשר דבורה וברק בן אבינעם ביום ההוא לאמור"... "קול באישה ערווה" לא מוזכר בתנ"ך למיטב ידיעתי. שבוע טוב,
 

חי אדר

New member
בעיית הפרשנות

הנורמות העולות מתוך הטקסט הינן סטטיות קבועות ולא משתנות. מאידך, המציאות היא דינמית ומשתנה. תפקידו של הפוסק השופט, או כל בעל סמכות שיפוטית, למצא את נקודת האיזון בין הסטטיות של הטקסט שבתוכו מעוגנת הנורמה, לבין הדינמיות של המציאות המשנה את הנורמה. מציאת האיזון נעשית בהתאם לעקרונות היסוד של השיטה שמתוכה נובעת סמכותו של השופט, הפוסק, וכל פרשן חוק. בהתאם לזאת, שופט ישראלי, יתחקה על עקרונות היסוד של השיטה הישראלית. בעוד שופט אמריקאי יתחקה על עקרונות היסוד של השיטה האמריקאית וכך גם פוסק הלכה נדרש להתחקות אחר עקרונות היסוד הגלומות בהלכה. ודווקא כאן לא אלמן ישראל. אפילו המשפט המקומי מוצא לא מעט קורת רוח בעקרונות היסוד של המשפט העברי. והינה במישור זה, הפוסקים של היהדות החרדית, מדדדים ומההססים לנקוט בפרשנות יצירתית, ועל כך יש להצר. ומעניין מאוד שאף החזון אי"ש מציין בקובץ איגרותיו, חלק א, לא. כי משפט ההלכה נחלק לשניים.1. הכרת סעיפי ההלכה. 2. התאמה רלבנטית של הסעיף הנכון לסיטואציה ולמציאות הנכונה. ובהקשר לזאת הוא מציין, כי דווקא בחלק השני מרובים הבעיות. מפליא שדווקא מחוגו קול ענות חלושה עולה בסיגול קו מנחה זה. אבל ברור, כי הבעיה של הפסיקה החרדית מקורה בכלל שטבע החתם סופר ´חדש אסור מהתורה´. כלל זה נטבע במאבק כנגד הרפורמים. עם זאת צריך לציין כי דווקא כלל זה חדש הוא. אך הבעיה במרכזה היא:שלוקחים את הכלל הזה והופכים אותו לאבן פינה מבלי לנסות לצמצם אותו או לפחות להשקיף עליו בעין ביקורתית. בשל כך נוצר מצב שאפילו דברים של מה בכך, נעטפים בערמות של חומרות ואיסורים הנטולים כל בסיס.
 
הוי אמניסט אני אהיה פלוגתא

שהייתי ילד סבא שלי שהיה גם רב (מה לעשות) וגם פרופסור לפילוסופיה היהודית מאוניבריסטת וינה אמר לי פעם אל תערב מין שאינו במינו ובמיוחד אם אתה לא יודע על מה אתה מדבר .... עכשיו ברשותך אני אתייחס לחלק האחרון של התשובה שלך ... חגורות הצניעות שעשויות מברזל לא היו ולא נבראו זאת היתה שמועה שהורצה במחנות המוסלמים וכדי לרומם את רוח החיילים ועצבן את הצלבנים והיתה אפלו היו מלכות פה בתקופת מסעות הצלב ובואי לא נדבר על סרטו של וודי אלן
... עכשיו בקשר לנזירות (בחורות נחמדות דרך אגב) הן מקוצצות שיער ולובשות לבוש סגפנות כמו הנזירים וזאת כדי להראות שפלות רוח .... עכשיו הנושא האהוב עלי המזרח התיכון ודתותיו השונות והמשונות הרעיון של חיזאב (כיסוי הראש נכנס לאסלאם) רק בתקופה האחרונה וזאת בגלל התנועה הסלאפית של האסלאם שהאחים המוסלמים והחבר´ה של ערב הסעודית שייכים אליה התנועה הסלאפית קוראת לחזור למקורות האמיתיים של האסלאם וזאת למרות שהאסלאם אוסר על הכאת האישה והאונס שלה, לאישה מותר לרשת, לתת עדות בית המשפט ולדרוש גט (אם הזיכרון שלי לא מטעה אותי זה התקבל במאה מאה וחמישים האחרונות במערב הומני ותקני אותי עם אני טועה)... נכון כן היו נשים בעלות ממון רב נכון הן היו בעלות החברה אבל הן ישבו בבית עשו את עסקים חובקי עולם באותה תקופה שהגברים משמשים כשליחים שלהן ... וכמו כמן נשים עמדו בראשות טריקות סופיות נכון הן לא יכול להתחתן כמו הגברים אבל הן הנהיגו גברים רבים אחרים עכשיו חמנהג הנלוז של מילת נשים ! המנהג נהוג על ידי הבדואים בלבד באזור מצרים וסודאן ולרוב מי שעושות את זה אלו הן נשים לנשים אחרות או לידותיהן (אז אולי תפסיקי להאשים את הגברים ודרך אגב אני נגד המנהג עד כמה שאני זוכר לא צריכים את הדגדגן להגיע לאורגזמה ... ) נכון שממשלת מצרים ניסתה להספיק את המנהג הנלוז ולא הצליחה ולכן היא הקימה רשת מרפאות שהכל יעשה בצורה הגינית (הי אבל בואי ונהרוג את כל הגברים כי הם אשמים)ועוד לא הספקתי לדבר על האיסור של קבירת בנות ועוד דברים אחרים ... עכשיו אם האנשים נוהגים בניגוד לדת אז למה להאשים את הדת ?... עכשיו אחרי שהרגנו את כל הגברים ושרפנו את כל החזיות
אז אמניסט יקרתי למה לא הזכרת את הדת הדרוזית אשר לאישה שם יש מעמד כמעט שווה לגבר היא יורשת היא יכולה לדרוש גט ויש את היכולת להנהיג את העדה כולה כמו סית ג´ומאייל מלבנון וכמו כמן רוב הקבוצה הדתית בעדה הדרוזית היא נשית .... אז שבוע טוף ושלב ונעים בליעת המון סופגניות
 

EMITIST

New member
האייל הקורא ראשית באם אני אזכיר הכל

אז מה לך יוותר לעשות???? ושנית; לא ברור לי שוב מדוע אתה מתעקש ואודה לך גם באם תוכל להניח את האצבע הוירטואלית שלך היכן בדיוק אני מערבת מין שאינו במינו וגם לי אמר פעם פילסוף חכם לא פחות מסבך שהוא גם רב (אגב) אבל דווקא תוצרת הארץ שהיהירות היא חטא אז לכן כרגע נראה לי שאתה טיפסת גבוה מדי והאויר בהחלט נעשה דליל עבורך ממרומה ולכן אני בטוחה שמי שכרגע מערב ולא יודע על מה הוא מדבר שלא לדבר על אי הבנת הנקרא שלך ואסביר: כאמור לא חדשת לי דבר וחצי דבר עם כל הכבוד לי אליך. חגורות צניעות בהחלט היו נהוגות בתקופות רומי ויוון העתיקות וכן בימי הביניים ויש על הן עדויות בכתב והן מוצגים מוזיאונים ולא רק אצל המוסלמים. כמו כן לא ציינת ואו סתרת מדבריי ולו חצי דבר וכמו כן אפרופו שכחה - איך זה ששכחת למשל גם את ז´אן דארק שעמדה בראש צבא צרפת...??? בכל הנוגע ללבוש הנזירות (שאין ספק שהן לא רק בחורות נחמדות אלא אף מקסימות) גם במקרה זה לא חדשת לי דבר וחצי דבר - אז כפי שאתה רואה אתה הוא זה שהוציא דברים מהקשרם ועירבב מין שאינו במינו כי לא בזה עסקינן. אבל בכל אופן אמשיך ואתייחס לשאר הודעתך; אין ספק שנשים שעמדו ועומדות בראשי המצאות וניהולים וזה כולל גם כמובן הן ניהול עסקים חובקי עולם והן או ניהול בית ותקציב כולל ניהול כלכלת הבית והבעל (ע"ע המשפחות היפניות בו הבעל את כל משכורתו מפקיד בידי אשתו והיא זו שמתקצבת אותו) - עשו זאת מאחורי הקלעים והשאירו לגברים את כל הקראדיט ואם כבר בכך עסקינן - אז עד היום וזאת למרות שריפת החזיות שכל כך מיהרת והתלהבת להזכיר קיים (ושוב ע"ע בגובה המשכורת של גבר ואשה באותו תפקיד ובעלי אותה השכלה ונסיון וותק במקום עבודתם - וראה של מי המשכורת גבוהה יותר), כך שאל תציגו את עצמכם ככקורבנות וכקדושים מעונים משום שלמרות הכל בשורה התחתונה ובסופו של יום גם כיום עולם כמנהגו נוהג והוא עדיין שובנסטי המנוהל רובו ככולו על ידכם וכל השאר זה טיוח או אם תרצה הסתרת השמש עם האצבע. ולשאלתך הנוגעת להאשמת הדת - השבת עליה בעצמך בגוף השאלה; בגלל שהדת (שאגב אין צורך להזכיר שגם שם אתם היחידים שנותנים את הטון) כפי שהיא מוכרת לנו ולא כפי שהיא הייתה אמורה להיות מלתחילה - אנשים נוהגים בניגוד לה - אתה לא חושב...??? לא נראה לך הגיוני...??? ובאשר למילת נשים - א´. אשמח לשמוע ממך מאחר ואתה כל כך בקיא בדתות המזרחיות הים-תיכוניות (האיסלם, הדרוזים והצ´רקסים {וליתר דיוק אולי הצ´רקסים לא כל כך משום שמוצאם הוא למעשה מאיזור הקווקז})מדוע אם כן קיים המנהג הבהחלט נלוז הזה??? ב´. יש לי חדשות בשבילך המנהג הזה קיים עדיין גם כאן בקרב שבטים בודדים ומסוימים של הבדואים הישראלים (כן כן תתפלא) ורק לא מזמן היה על כך סרט בערוץ 2 שבו סיפרו על כך בדואיות ישראליות שנימקו והסבירו בדיוק את מה שאני הסברתי בכל הנוגע לסיבת קיומו של המנהג האיום הזה וג´. לפני שאתה יוצא כאן בהצהרות לגביי קיומו ותפקידו של הדגדגן אני מציעה לך ללכת ולקבל מושג שטחי, יסודי וכללי בהחלט על אנטומית האדם בכלל והאישה בפרט ורק אחר כך תבוא ותדבר - בינתיים כל מה שאני שאגיד לך כרגע בנושא (ולו רק כדי לגרום לך בכל אופן לפנות לספרות הנ"ל) הוא שהוא קיים ולא לקישוט...
אז בינתיים גם לך כל טוב, חג שמח בוקר ויום נפלאים לך ותשדל שלא להגזים בבליעת סופגניות - כי מתוך נסיון הסתיידות עורקים, כולסטרול וטרגלצרידים אינם קשורים לגיל, מן או משקל ואפילו פעילות גופנית ומן המיותר לציין מהם בין השאר ההשלכות שלהם
 
אולי גם את משייטת בגובה שבע מאות

אלף רגל וגם שם האוויר דליל ...אז גם את עלית על ענפים גבוהים מידי אז בואי נטפל נקודה נקודה ביחס לדברים שלך (מקובל עליך....אם לא אז אין לנו על מה לדבר)וכמו שאת אמרת גם סבא שלי היה רב ... אגב ספר מעולה של אורי אורבך ממליץ בחום רב וכמו כן אני מרגיש שבמקום לדון בצורה רצינית אני מנהל מאבק עם ססמאות דבר שקשה לי להתחרות בו. 1.בקשר לחגורת הצניעות תודה על המידע שאת ננת לי אבל הספקן שבי אומר לי אנא תני לי מקומות לעיין. הקשר הידוע לי על חגורות הצינעות הוא מפרק מסוים מסיפורי אלף לילה ולילה שבה מתואר בצורה מאוד נלוזה האישה הנוצריה ... אם תביאי לי רפרנס אני אשמח כי חפשתי ולא מצאתי אז אנא תפני אותי ותמיד אני שמח ללמוד עוד דברים חדשים 2.הנזירות שאני מכיר הן מאוד נחמדות מה לעשות ... תצלבי אותי על זה אין לי בעיה... זאן דארק טוב שכחתי והיתה עוד צרפתיה אחת ... אבל מה היה סוף שלהן כמו שאני זוכר כן מוות מאוד טיבעי לטועני קדושה בנצרות
בעוד שאני דברתי על נשים אשר הנהיגו מסדרים דתיים סופים וכתבו שירים חצי ארוטים כמו כל סופי טוב ואשר הנהיגו עסקי מסחר רבים וחובקים עולם הדבר הזה נלמד ממוסדות הוקף שהושארו ומן ממסכי ארכיון בית הדין השרעי (אני מקווה שאת עדיין עוקבת ההודעה שלי) וכן הן לקחו את הקרדיט מה לעשות ! .... למה זה סותר את ההודעה הראשונה אהה אני יודע כי שם קצת תקפתי את הפימינזם שזכיות הנשים באסלאם היו לפני הפמינזם המערבי (נו שויין אני עולה על המוקד כבר לבד, את רק צריכה לסדר את העצים ולהדליק את האש)ולא אני לא אגיב להערה שלך בקשר לשובניזם הגברי היות וזה לא המקום אני מקווה שאת מסכימה (מה שאני אמרתי היתה עקיצה לפמניזם אני אלמד אסור לעקוץ את הפמניזם לידך ...)ודרך אגב הדוגמאות שאת הבאת הם לא מחלישות את הטענות שלי אז למה מה הקשר ???? מה עניין שמיטה להר סיני מה הקשר למה שאני כתבתי לנשים יפניות שמתקצבות את הבית היפני והבעל היפני... .(אם הסיבה שאני קצת ירדתי על הפמניזם Get A Life) 3.כמו כן את שכחת שבט באזור באזור צפון סין שהנשים שם מחליטות על הכל ואין שם נישואין מונוגומים ....וכמו כן שכחת את האמזונות ואת הדרוזים (אני לא סתרתי את ההודעה שלך רק הבאתי עוד דוגמאות של נשים שהיו בעלות כוח עוד לפני הפמניזם המערבי ואללה זה בטח כואב שהיה משהוא שחשב על זה לפני הפטרוניות של המערב כלפי דברים מסויימים אבל זה נושא שלא צריך לדון פה....היות וזה לא המקום אם את רוצה ישנה אפשרות לעשות את בפרטי זה לא יעשה לי את היום אבל אין בעיה) 4.אני לא חושב שרק הגברים נותנים את הטון בדת היות והדת לרוב מופצת על ידי הנשים ראי מקרה הנצרות, האסלאם והבאהים ולא חסרים מקרים שלרוב נשים הן אלו שמפיצות את הדת ולא הגברים אז אולי לא להמעיט בתפקיד הנשים בדת .... 5.בקשר לדתות המזרח התיכון אני לא בקיא אני רק בקיא בשביב קטן של האסלאם הסופי ישנו איסור כזה בדת הדרוזית וכמו כן באסלאם היות והבוקר במיוחד בדקתי בפתוואות הוצאו בקשר למילת נשים (רק בשבילך) הדבר נאסר עוד בתקופה שהבריטים שלטו במצרים אבל זה בוצא בגלל אי יכולת הממשל לשלוט על הבדואים הדבר נעשה בשם הטוהרה וכן זה אונס של נשים כלפי נשים וסתם שאלה למה הנקודה הזאת לא מקובלת עליך? ולא הגבר לא לוחץ על האישה הבכירה לעשות את זה... דרך אגב השבט הבדואי הזה הוא שבט שגם נודד בצפון סיני וגם בירדן... בירדן המנהג הזה אסור וזה נאכף רק במצרים זה עדיין לא נאכף ... כמו המנהג של להראות שאתה צודק אתה צריך לקק מחתה שהיתה באש (זה נקרא בישעה) וזהוא מנהג בדואי שאסור ונאכף בירדן...המלצה לבדוק את מאגר הבדואים של סנונית יש שם מאמרים נחמדים על הבדואים וגם בבילויוגרפיה מתאימתה ועוד המלצה ספר של פרופ´ יוסי גינת נקמת דם: נידוי תיווך וכבוד המשפחה 6.את באמת רוצה לבדוק את היקף ידיעותי באנטומיה של גוף האדם אז במקרה יש לי את חלק מן הספרות הרלוונטית .... היות והדגדגן הוא כמו אבר הגברי הוא ספוגי ולכן הוא מקבל זיקפה היות ודם נכנס אליו והוא פועל כמו איבר מינו של הגבר ולכן הוא מעביר גירויים בהתאם ... אבל אם זכרוני אינו מבלבל אותי ישנה נקודה שהיא קצת מעל הדגדגן
....ולא אני לא מזלזל בדגדגן ... (מקווה שעברתי את המבחן באנטומיה) אז חג שמח המשך יום נעים ואני לא הכי אוהב סופגניות יותר אוהב לקטס ... ואם את רוצה להמשיך את הדיון ואת יודעת איפה ותנסי לקחת את ההודעות שלי בקלילות לרוב אני בן אדם קליל ולא רציני למרות שאני נשמע רציני ...
 
אליאנה יקרה

נכנסתי גם לדיון בדתיים על הנושא וכפי שאולי ראית, יצאתי לגמרי מהכלים בשל התבטאות של אחד המשתתפים אשר מצדיק אונס...(!) של נשים שאינן לבושות "בצניעות". ייתכן שהייתי עוברת על כך בשיוויון נפש לולא גיבתה אותו מנהלת האתר. אני מנערת חוצני מפורום זה.
 
למעלה