בשבת , אליפות ישראל באופני כביש בבית גוברין !

oferlev9

New member
בשבת , אליפות ישראל באופני כביש בבית גוברין !

רשימת משתתפים מצורפת

נרשמו 301 רוכבים
 

oferlev9

New member
כתבה מעניינת של ירדן גזית לקראת האליפות :

מאת ירדן גזית

ביום שבת הקרוב תתקיים אליפות ישראל באופני כביש על המסלול בבית גוברין שאירח את האליפות בשמונה מתוך חמש עשרה המהדורות האחרונות שלה. באליפות המאורגנת על ידי איגוד האופניים ישתתפו כ-300 רוכבות ורוכבים בכל הקטגוריות מקדטים (גילאי 15-16) ועד מסטרס 70+.

נדמה שכבר ראינו את המרוץ מוכרע בכל הדרכים האפשריות על ההקפה בת ה-24.5 ק"מ: ספרינט רב משתתפים לקו הסיום (איתי ליפשיץ ב-2002 ודור דבירי ב-2006), בריחה מוקדמת שהחזיקה מעמד עד הסוף (מקסים בורלוצקי ב-2005) בריחת סולו (דני הלסטוך 2003) ובריחה של הפייבוריטים שהגיעה לסיום הרבה לפני הפלוטון (דור דבירי ב-2004 וניב ליבנר ב-2010). במסלול יש משהו בשביל כל אחד: עליות, מישורים, פניות ועיקולים, כבישים רחבים, כבישים צרים ומה לא.

כמו מרוצים קלאסיים ותיקים אחרים בעולם, גם האליפות בבית גוברין משנה את אופיה מעת לעת. בארץ המסלול אמנם נותר קבוע, אולם השנה מיקום נקודות הזינוק והסיום שונה.
נקודת הזינוק תהיה בעגור, בתחתית העלייה לפארק בריטניה. ההשפעה של מיקום נקודת הזינוק עשויה ללכת לשני כיוונים: מצד אחד, טיפוס העלייה בתחילת המרוץ כשהמצבורים מלאים מפחית מדרגת הקושי שלה, ובעצם הופך אותה לפחות משמעותית, מה שאומר התשה פחותה ויותר רוכבים שיתמודדו על הניצחון בהקפות האחרונות. מצד שני, במידה ומספר משמעותי של רוכבים יחליט לפתוח חזק ולנסות את מזלם כבר בעלייה הראשונה, המשמעות תהיה תחרות אינטנסיבית כבר מהפתיחה, בניגוד לשנים קודמות בהן העלייה הראשונה (ותחילת האקשן) הגיעה לאחר הקפה שלמה של המסלול. בתרחיש כזה פחות רוכבים יישארו עם משהו ברגליים בהפקות האחרונות.

באשר לנקודת הסיום בין לוזית לעגור, היא קלה יותר מאשר בקצה העלייה בפארק בריטניה, וקשה יותר מאשר במישור של צומת בית גוברין. למיקום הסיום בגבעות שבין לוזית לעגור יש מספר השלכות: ראשית, רוכבים שיברחו בעלייה האחרונה לפארק בריטניה יצטרכו לשמור על הפער שלהם מהרודפים במשך כמעט הקפה שלמה, דבר שמפחית את סיכוייהם של המטפסים לזכות בתחרות בזכות התקפה בעלייה הזו, ומגביר את סיכוייהם של מי שמטפסים טוב, אך לא מצוין, לזכות בה, כיוון שיצליחו להדביק במישור את המטפסים. שנית, המרוץ יוכרע ככל הנראה בקטע שבין צומת בית גוברין לגבעות שבין לוזית לעגור. זהו אחד הכבישים היפים בארץ: צר, מתפתל, עולה ויורד בנופים של התפר בין הרי יהודה ושפלת החוף הדרומי. זהו גם קטע מושלם להרפתקנים ואופורטוניסטים שינסו את מזלם. אבל זהירות – הסיום אמנם אינו בקצה עלייה ארוכה אבל הוא גם לא פשוט. שלושת הק"מ האחרונים הם בשיפוע ממוצע של 2.5% כאשר ככל שמתקרבים לקו הסיום השיפוע הולך ועולה. מי שאינו חזק מספיק או מי שעצביו לא יעמדו לו במשחק ההמתנה וינסה לתקוף מוקדם מדי לא יגיע ראשון לקו הסיום.

בין הנשים צפוי קרב מרתק בין אלופת ישראל הטרייה נגד השעון פז בש (IGP) ובת קבוצתה שני בלוך שזכתה באליפות על מסלול זה בשנת 2002 בדרכה למקום ה-18 בטור דה פרנס. 7 רוכבות עילית נוספות ינסו לאתגר אותן.

בין הגברים ישנו איזון מעניין בין הקבוצות.TACC מגיעה כרגיל בהרכב גדול ומשמעותי של 10 רוכבים, ביניהם עידו זילברשטיין שהגיע להישגים טובים בתחרויות באירופה העונה, יורי לוינזון הותיק והמסוכן תמיד והאלוף היוצא יובל דולין שכבר זכה בתחרות בבית גוברין בבריחת יחיד לפני כשנתיים. IGP מגיעה עם מומנטום לאחר הפגנת דומיננטיות באליפות הנג"ש, עם 6 רוכבים, בהם יואב בר שזכה השבוע באליפות הנג"ש ברכיבה מרשימה, סגנו אנטון מיכאלוב, וגיא גבאי שהסיום הגבעי יכול להתאים לו. CCC תזנק עם 5 רוכבים שבודאי יהיו מיוצגים בבריחות המשמעותיות, בהם אביב יחזקאל וגיא שגיב. בשביל האופניים בגליל תגיע עם 4 רוכבים בהם עידו סירקין הבלתי נלאה. Team 500 WATT תזנק עם 3 רוכבים בהם שני קלפים חזקים שהראו את יכולותיהם במרוצים באירופה העונה: בן אינהורן ורועי גולדשטיין. עוד כמה רוכבים יגיעו כבודדים או כזוגות, ובהם סוסים שחורים שעשויים להפתיע כפי שקורה לא פעם באליפויות לאומיות: טל גבאי, דור דבירי שזכה באליפות ישראל 3 פעמים בבית גוברין, וכמובן דימה גרבובסקי שעל אף רכיבה חלשה יחסית באליפות הנג"ש ועל אף שאינו יכול לאיים על התואר כיוון שאינו אזרח ישראלי, בהחלט יכול לאיים על הניצחון בתחרות.

בשאר הקטגוריות גם כן צפויים מאבקים מסקרנים כתמיד. מי שירצה לראות את האקשן יוכל לעשות זאת ביום שבת הקרוב בין השעות 7 ו-11 בעגור ולאורך המסלול. בהצלחה לכל הרוכבות והרוכבים.
 
38 רוכבים בעילית, 24 בג'וניורס

עילית, 6 הקפות, זינוק מס' 1. ג'וניורס, 4 הקפות, זינוק מס' 4. האם בגלל שזה אליפות לאומית הם צריכים לזנק בנפרד ולרכוב מרחק שונה? אם זה כך אז אין מה לעשות, אבל מבחינת המרוץ זה חבל. כמו כן, אם היו מזנקים ביחד זה היה נותן איזון טוב יותר בין הקבוצות וכמות הרוכבים שכל אחת מהקבוצות מביאה למרוץ.
 

oferlev9

New member
אכן היה עדיף פלוטון אחד של 60 רוכבים

הסיבה היא גם המרחק השונה וגם כדי שהדינמיקה של מרוץ העילית לא תשפיע על תוצאות הנוער , למשל אם תהיה בריחה מנצחת של 5 רוכבי עילית + רוכב נוער אחד שישב מאחור בבריחה ובגלל זה ינצח את מקצה הנוער
 
אני תמיד בעד פשרות


אומרים שמפרידים כי ככה "שם".
אז אם כבר כמו "שם" הנוער צריך לרכוב +-130, U23 ירכבו 170+-. כל השאר מסטר או מקצוענים, איזה 270 ק"מ.
אז בגלל שזה לגמרי לא ריאליסטי יש לאחד 17+ וליצור פלוטון איכותי שירכב נגיד 130 ק"מ. מרחק מכובד!
הראשון מהנוער אלוף הנוער והשאר עלית.
 
איחוד קטגוריות "מקרי"

הנוער צריך לרכוב 120-130 ק"מ.
לפחות לרוכבי העתיד לא לעשות הנחות.
לא יודע כמה מהמזנקים יכולים לרכוב 3 שעות ב40 קמ"ש אז אולי איחוד קטגוריות "מקרי" יעזור, כמו הזנקת העלית ודקה לפני שהם מסיימים סיבוב להזניק את הנוער.
מאוד מקובל בשוויץ.
 

ariasdo

New member
השירות המטאורולוגי התראה מוקדמת על גל חום ...

בכל רחבי הארץ מ-27/06 ב-09 עד 29/06 ב-19. בימים שישי עד ראשון (27-29 בחודש)
צפוי גל חום עם עומס חום קיצוני באיזורים הפנימיים, למעט אזורי ההרים, ועומס חום כבד באיזורים: רצועת החוף וההרים.

אולי צריך לבחון ולשקול לדחות , זו תחרות ביום שרבי , יכול להיות מסוכן לבריאות .

oferlev9 אם עדין יש לך קו ישר לאיגוד בבקשה תעביר את המסר .

אריה סדובניק
 

YotamKa

New member
אריה, זה נהלים של ה-UCI, ארגון שוויצרי.

לך אתה לז'נבה ותנסה לשכנע אותם שבמזרח התיכון הדברים שונים ממה שהם מכירים.
 
למעלה