בשבת הקרובה

האגס 1

New member
בשבת הקרובה

במסגרת השידורים החוזרים של עונה ד', אנחנו מתוודעים לנועה, חברתו החדשה של יואל ותקוותו לחיים חדשים. למרות מרכזיותה של נועה בסדרה (וגם למרות הייחצון המוגבר שזכתה לו מילי אביטל בעקבות התפקיד) היא מופיעה באופן פעיל לאורך שני פרקים בלבד - הפרק השישי ('אייר גיטרה') והשביעי ('אל המעיין'). בפרק העשירי היא נעלמת באותה מהירות שבה הופיעה בסדרה (כמו גם בחייו של יואל). לפי דעתי, למרות שזה תורם לאפיונה של הדמות, זו "התעללות" רבה מדי של תסריטאי הסדרה בדמויות.
 

qt1

New member
איפה בדיוק ההתעללות בדמות?

בדמות של נועה או של יואל? תוכל להסביר למה כוונתך?
 

האגס 1

New member
התכוונתי שההתעללות היא ביואל

עד שפיתחנו אמפטיה כלפיו בעונות השניה והשלישית, בגלל חיי הנישואים האומללים עם שירה, ואחרי שליוינו את פרידתו משירה, אפשר לאמר ששמחנו בשבילו על שמצא את נועה. אז גם אם הנטיה של התסריטאים בסדרה היא לא ליצור מצב של "הם חיים באושר ובעושר עד עצם היום הזה", סביר היה להמשיך קצת יותר את הקשר ביניהם, ולחתוך אותו בצורה שקצת פחות תייגע את הדמויות ואת הצופה כאחד.
 

qt1

New member
עד הפרק שבו הוא משתולל בגלל

הצרצרים , לא ממש היתה לי אליו אמפטיה רבה , קשה להסביר למה, יואל הצטייר לי כגבר שעושה טובה לאישה, לא הגבר המחמיא לא זה שיודע להיות שם כשצריך אותו , לא אחד שהייתי מאחלת לעצמי... בפרק שבו הוא גומר את הגינה
הבנתי שקשה לו , אבל עדיין לא עד כדי כך שאאחל לעצמי בן זוג כזה. בקשר עם נועה לא אהבתי את ההתנהגות שלו , אני מנסה לחשוב מה היה שם שלא אהבתי , הרצון לרצות אותה כל הזמן , הרצון להיות אחר, כאילו שהוא ניסה למחוק את יואל שהיה וללדת יואל חדש כשלא היתה לכך שום סיבה בעצם , זה שלא היה לו טוב עם שירה לא הפך אותו בעיני ללא טוב, זה שהוא גילם דמות של בעל חרא זה מה שהפך אותו בעיני ללא שווה. לא התפלאתי על שנועה נעלמה וכן התייגעתי מהתגובה הקשה שלו, מה יש בו שהיה לה להישאר איתו בעצם? עם יד על ה
לדעתי-כלום! יש שם גברים הרבה יותר מחוברים לאישה שבהם , יואל הוא לא אחד מהם לצערי והאישה שתהיה לצידו צריכה להיות מעין נראית ובלתי נראית , הכל לפי נוחיותו , לדעתי הוא אדם מאוד קשה... זו דעתי.
 

qt1

New member
../images/Emo45.gif היו 2 פרקים מעולים לדעתי../images/Emo70.gif

הפרק הראשון שבו יואל יושב שבעה ,רואים את ערכי החברות הגבוהים של רפי בהקשר של האופנוע- הראסטי ג'יימס... רואים את אלה תולה את הכוכבים בהדרכות של אלון-נראה לכם שזה אפשרי דרך הטלפון? באיזשהו שלב היא אומרת לרפי שאלון נתן לה מפה, לא ראיתי מפה, מישהו ראה? זה נכון שאנחנו לא משתנים כמו שרפי אמר לדעתכם? הכוונה היא לאופי כמובן , מי זו השכנה מירי? מי השחקנית? זו ש"מוות מחרמן אותה" כפי שיואל אמר לשירה. דניאלה מעיפה את איתן , אהבתי את האמירה שלה-"כן , זה הבית שלו" של תומר ולא ראיתי שתומר סובל יותר מדי בעקבות הויכוח , הוא אפילו לא טורח לצאת מהסלון אלא יושב שם ועושה הבעות פנים של אהבל. רפי סופראנו- גדול!!!איזה חבר
מה דעתכם? אמריקן ביוטי או מאפיסטו? שירה אומרת ליואל שהוא מאפיסטו , מה נכון? בפרק 2 , קקי מהחיים הקודמים- מישהו יודע מאיפה התיק היפה של אלה? זה שהיא עורכת איתו קניות בסופר עם רפי לקראת הארוחה בערב עם אלון, למה לדעתכם אלון לא עוזב את אלה כבר בפרק הזה? הוא הרי יודע שאלה שכבה עם אלון , מה משאיר אותו שם? ועוד אחרי מה שהוא אמר על לונדון , לא הרגיש לי נכון שהוא עדיין עם אלה שלדעתי מנסה להתנקם בו על שעזב אותה בזמן שהיא התמודדה עם לידת ליאה וכו'. שירה מגלה את הלבד , בפגישה עם רפי אני רואה שהיא מתחילה להתרגל לעובדה שאין יואל ואולי אני טועה. שירה מעייפת אותי , גם דניאלה , אני לא מבינה למה היא לא מבקשת מתומר לעזוב כבר בפרקים האלה אלא מושכת וסובלת , אנחנו כאלה גם בחיים? מושכים מערכות יחסים שלא טוב לנו בהם? מה קרה? אין יותר נשים/גברים בחיים? עכשיו אתם
 

האגס 1

New member
מאוד מעניין

בגדול, זה שנמשכות שם מערכות יחסים מעורערות מן היסוד, זה נסיון לבטא את זה שהן נמשכות כך גם בחיים. זה דווקא מעניק אמינות לכל העניין. דניאלה ממצה את זה באחד הפרקים הבאים, כשאיתן עוזב אותה (=זורק אותה), כשהיא אומרת שהיא לא יודעת לסגור עניין, ומושכת במקום לחתוך. זה מצדיק את ההתמשכות של החברות שלה עם איתן גם כשאין בה כלום. רפי נשאר עם אלה - הא אומנם יודע שהיא שכבה עם אלון, אבל זה יותר מוכרב ממה שזה נשמע. יש להם ילדה ביחד, עד הארוחה הזו הייתה דווקא התייצבות ביחסים ביניהם, ומלבד זאת, במישורים רבים - הוא עדיין אוהב אותה. הוא גם רוצה יציבות, וממש לא צריך עכשיו שוב פרידה. שאלת על מירי - היא לא הופיעה לא לפני כן ולא אחרי כן, לא הפסדת אותה בפרקים שפספסת... אבל גם אני תהיתי מי השחקנית, ושמ הלפי רשימת הקרדיטים אורלי טובלי. מי שבאמת מצליחה לעצבן אותי לאורך כל העונה, ובפרק הזה במיוחד, זו אלה. אולי זה לא פופולרי לאמר את זה, ואולי אלה זו דמות שאוהבים לאהוב, אבל העונה הזו ממחישה כמה שהיא רואה דברים באופן חד צדדי ואפילו חד ממדי. מבחינתה, להזמין את אלון לארוחת ערב, זו לא בדיוק הפגנת הרגישות הגדולה ביותר כלפי רפי. היא לא מצליחה להבין את הרגישות שיש לרפי כלפי אלון, ואם היא אוהבת את רפי היא צריכה להבין את זה. עוד לפני כן היא ממשיכה לעבד עם אלון, ואפילו מזמינה אותו הביתה, בלי להתחשב בעובדה שרפי אמור להתמודד עם הנוכחות שלו. הדיאלוג שלה עם דניאלה ממחיש את זה היטב. דניאלה מסבירה לה למה אלון הוא איום ממבחינת רפי - זה שהוא היה מופיע בסיוטים שלו - ואלה עדיין מסבירה את זה בזה שהכל "אצלם" זה אגו וכו'. בדיוק מה שאלה מצפה מרפי להבין, היא לא מנסה להבין בעצמה. מבחינתה אין רגישות לגברים, כי "אצלם" - אצל כל הגברים באותה מידה - אין את היכולת להפגע, אלא רק מחשבות על אגו ועל סקס. גם הדיאלוג שלה עם רפי - סיפור לונדון - חושף את אלה במלוא צרותה. כשהיא אומרת לרפי "כמה רפי יש בסיפור הזה... העולם דרך הפריזמה של רפי... מה אנשים חושבים על רפי... ולא מה עובר על האנשים האלה בתור סתם אנשים" זו בעצם השלכה של היחס שלה כלפיו. היא בטוחה שכל מה שיש לרפי לחשוב עליו, אלה התנוחות שבהן היא שוכבת עם אלון, בלי לנסות להבין שיש צד רגשי יותר מורכב לעניין. בקיצור - יותר מדי אהבה אין שם. אבל לשיאים חדשים אלה מגיעה בפרק ה-13, האחרון - אבל לשם עוד נגיע.
 

qt1

New member
אני מתה על ההודעות שלך ../images/Emo23.gif

זה מה זה מעניין לקרוא אותן? אני אגיב בעוד כמה שעות , אני הולכת לישון עכשיו , אחרת הבן שלי ישאר בבית ויספר לי על הבניינים הגבוהים של ת"א... אתה בהחלט כותב נהדר!!!
על שאתה איתנו. שבוע טוב
 

qt1

New member
אני מוצאת שאתה צודק לגבי

האמינות -מערכות יחסים מעורערות נמשכות גם במציאות. כשדניאלה אמרה את זה לאיתן , אני חושבת שהיא דיברה בשם כל מערכות היחסים בסידרה, וכן , להרבה אנשים בחיים -כמו בסידרה קשה לסיים מערכות יחסים , קל יותר להמשיך מערכות יחסים עד כמה שהן מאמללות ולא להודות בכישלון. אז מה אם יש להם ילדה ביחד? זו לא סיבה להישאר עם אלה , בקשר הזה אין יציבות , היא שכבה עם אלון ומביאה אותו לארוחה , זה קשר משפיל, אין לו מה לחפש שם לדעתי וחבל שהוא נשאר שם לארוחה המשפילה הזו.אין שם שום יציבות והוא כן צריך לדעתי פרידה ויפה שעה קודם
יש גבול לכמה נמוך אפשר לרדת בחיים. לגבי אלה אני מסכימה איתך בכל מה שכתבת כמובן. המשך ערב מהנה וחג שמח
 

האגס 1

New member
אולי זו פרספקטיבה גברית לעומת נשית

אבל אני רואה אחרת לגמרי את יואל. הזוגיות עם שירה הוציאה ממנות את הרע, אבל אפשר בקלות להבין שהיו אלה ההתפתחויות בעונות השניה והשלישית שגרמו לו להיות רע איתה. היא התנהגה כאילו דעותו ותחושותיו לא חשובים לה, וזה התבטא בנסיעתה לפריז - כשהיא יצרה בשבילו עובדה מוגמרת והניחה שהוא ייסע איתה בכל מקרה - זה התבטא בתקופות שבהן היא ביקרה מדי פעם בארץ ולא חשבה על השפעת המרחק על יואל, ראינו דוגמה קטנה לזה גם כשהיא הכינה את ארוחת ההפתעה לעשר שנות הנישואים שלהם - שוב היא לא שאלה אותו לפני כן, ולגבי החזרה שלו באותו ערב היא התייחסה בביטול, "זה רק חזרה", כשבמקרים שבהם מדובר בעבודה שלה, חי הזוגיות שלהם צריכים להתנהל סביב זה. עוד דוגמה קטנה ראינו גם בפרק של השתלת הלב לאבא של יואל, כשבזמן ההשתלה היא רוצה שהם ילכו לראות דירה. זו לא בדיוק הפגנת הרגישות הגדולה ביותר שאפשר לצפות ממנה מאישה. כדאי להזכר בפרק האחרון של העונה השלישית, שבו יואל אומר לרפי שהוא "לא אוהב אותה יותר", וממצה בכך את הסיפו כולו. אנחנו יודעים שיואל לא החליט כך פתאום כגחמה פתאומית של קימה בבוקר, ולפי העונת השניה והשלישית אנחנו יודעים שמדובר בתהליך ארוך ומורכב. גם אם זה הוציא ממנו יותר מדי רע לפעמים, אנחנו אמורים להבין את הנסיבות לפי הסדרה. לגבי הזוגיות עם נועה, ראינו שאנחנו לא יודעים עליה כמעט כלום לפי הסדרה. היחידים שיודעים עליה רטים הם התסריטאים. זה הפרט הצורם, אבל זה בעצם הסיפור. בשבוע הבא, בפרק העשירי, שבו נועה בורחת מיואל, אנחנו ניווכח בכך, ומבחינתי המשפט הזכור מהפרק הוא "לא מכיר אותה! לא יודע מי זאת נועה!". היא לא סיפרה לו עליה כמעט כלום במהלך הזוגיות שלהם. אולי אפשר להפיק מכך את הלקח החשוב מהעונה - כשאתה מתחבר, תהיה ער לכמה שהחברה שלך (תהפכו את המינים בהתאם - אני כותב כך מטעמי נוחיות) גם נפתחת כלפיך, ולא רק אתה כלפיה. אבל על כך, כאמור - בפרק שאחרי הבא, בשבוע הבא.
 
למעלה