בשורה לאייפוניסטים אפליקציית רב-קו אונליין מגיעה בקרוב

  • פותח הנושא N641
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

N641

New member
בשורה לאייפוניסטים אפליקציית רב-קו אונליין מגיעה בקרוב


בשורה לאייפוניסטים אפליקציית רב-קו אונליין מגיעה בקרוב

הגיע הזמן שמכשיר ב-4000 ש"ח ידע לעשות את מה שמכשיר אנדרואיד ב-700 שקל יודע לעשות כבר שנים.
הדבר יתאפשר לאחר הגעתה של גרסת 13 ל-iOS (מערכת ההפעלה של האייפון) ויהנו ממנה בעלי מכשירי אייפון מדגם 6s ומעלה.

עוד פרטים כאן:
https://ravkavonline.co.il/he/rav-kav-online-iphone
 

k-don

Well-known member
אפילו יש NFC. הגיע הזמן

בשורה לאייפוניסטים אפליקציית רב-קו אונליין מגיעה בקרוב

הגיע הזמן שמכשיר ב-4000 ש"ח ידע לעשות את מה שמכשיר אנדרואיד ב-700 שקל יודע לעשות כבר שנים.
הדבר יתאפשר לאחר הגעתה של גרסת 13 ל-iOS (מערכת ההפעלה של האייפון) ויהנו ממנה בעלי מכשירי אייפון מדגם 6s ומעלה.

עוד פרטים כאן:
https://ravkavonline.co.il/he/rav-kav-online-iphone
אפילו יש NFC. הגיע הזמן
 

N641

New member
תמיד היה NFC, פשוט חסום.יפתחו אותו לשימוש גם ברב קו.

אפילו יש NFC. הגיע הזמן
תמיד היה NFC, פשוט חסום.יפתחו אותו לשימוש גם ברב קו.
ומי יודע, אולי זה צעד לכיוון הכוונה העתידית לתקף נסיעה ללא הכרטיס, אלא ישר מהפון.
 

k-don

Well-known member
במכשירים שיש להם NFC, אפשרי (ברמת התיאוריה בארץ) כבר היום

תמיד היה NFC, פשוט חסום.יפתחו אותו לשימוש גם ברב קו.
ומי יודע, אולי זה צעד לכיוון הכוונה העתידית לתקף נסיעה ללא הכרטיס, אלא ישר מהפון.
במכשירים שיש להם NFC, אפשרי (ברמת התיאוריה בארץ) כבר היום
1. לשלם ללא העברת כרטיס אשראי
2. להחזיק את הכרטיס רב-קו על הסלולרי

אני מאמין שיש מקומות בחו"ל שכבר משתמשים בזה.
https://www.shopnfc.com/en/content/5-secure-payment

מקווה שזה אכן יבוצע במהרה בימינו
 

N641

New member
2 חסרונות לשיטה הזו

במכשירים שיש להם NFC, אפשרי (ברמת התיאוריה בארץ) כבר היום
1. לשלם ללא העברת כרטיס אשראי
2. להחזיק את הכרטיס רב-קו על הסלולרי

אני מאמין שיש מקומות בחו"ל שכבר משתמשים בזה.
https://www.shopnfc.com/en/content/5-secure-payment

מקווה שזה אכן יבוצע במהרה בימינו
2 חסרונות לשיטה הזו
ראשית, גם אני מקווה שזה יגיע, יהפוך את הכל לפשוט.
&nbsp
עם זאת, 2 חסרונות:
&nbsp
1. במקרה של סוללה גמורה/תקלה/שבר במסך באותו רגע במכשיר הסלולארי (נדיר, אבל קורה).
2. אוכלוסיה מבוגרת שמתקשה לתפעל את הסלולארי מעבר ל-Send/End של שיחות והודעות.
 

Bus Nerd

Active member
סלולרי זה נחמד, אבל לא צריך לבטל כרטיסי רב קו או אשראי

2 חסרונות לשיטה הזו
ראשית, גם אני מקווה שזה יגיע, יהפוך את הכל לפשוט.
&nbsp
עם זאת, 2 חסרונות:
&nbsp
1. במקרה של סוללה גמורה/תקלה/שבר במסך באותו רגע במכשיר הסלולארי (נדיר, אבל קורה).
2. אוכלוסיה מבוגרת שמתקשה לתפעל את הסלולארי מעבר ל-Send/End של שיחות והודעות.
סלולרי זה נחמד, אבל לא צריך לבטל כרטיסי רב קו או אשראי
היתרון של כרטיסי אשראי או כרטיסי רב קו הוא שנורא פשוט להשתמש בהם, הם קטנים ונכנסים לכל כיס, והם לא צריכים סוללה.

בגלל זה משרד התחבורה לא מתכוון לבטל את כרטיסי הרב קו גם כשתיכנס תמיכה בתיקוף דרך הסלולרי בכל חברות התחבורה.
 

Ccyclist

Well-known member
הסמארטפון או השעון יכולים לייצג את הכרטיסים.

סלולרי זה נחמד, אבל לא צריך לבטל כרטיסי רב קו או אשראי
היתרון של כרטיסי אשראי או כרטיסי רב קו הוא שנורא פשוט להשתמש בהם, הם קטנים ונכנסים לכל כיס, והם לא צריכים סוללה.

בגלל זה משרד התחבורה לא מתכוון לבטל את כרטיסי הרב קו גם כשתיכנס תמיכה בתיקוף דרך הסלולרי בכל חברות התחבורה.
הסמארטפון או השעון יכולים לייצג את הכרטיסים.
כרגע בשירות כמו Apple Pay מחברים את מספר הכרטיס לאפליקציה כמו ששומרים מספר של כרטיס פיזי בפייפאל או אמאזון. מה שיש על המכשיר הוא עותק של הכרטיס הפיזי אלא אם מדובר בכרטיס ורטואלי למגע בלבד (מה שדי בעייתי כי יש מגבלות על סכומי תשלום במגע או גישה לכספומטים).
&nbsp
העלאת כרטיסי תחבורה למכשירים חכמים עובדת בצורה דומה, כעותק של הכרטיס הפיזי.
&nbsp
השימוש בסמארטפון במקום בארנק לא נראה לי יתרון גדול, אבל השימוש בשעון חכם עם NFC חוסך זמן והוצאת חפצים מכניסים.
&nbsp
כל זה תלוי ביכולת של המכשיר החכם להבחין באיזה כרטיס להשתמש מול איזו מערכת. בלונדון שלפני 2012 היה אפשר לגעת בוולידטור בארנק שבו אויסטר וכרטיסי אשראי מגע והנסיעות היו יורדות מהאויסטר. בלונדון שאחרי 2012 חובה להפריד את הכרטיס שבו משלמים על הנסיעה (אויסטר או כרטיס אשראי מסויים) משאר הכרטיסים או שיש התנגשות. אם התוכנה של המכשיר החכם יכולה לזהות אם מדובר בקורא תח"צ או תשלום ולהציג את הכרטיס הנכון יש בזה יתרון גדול.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
מבחינה טכנית - אפשרי - כבר הצעתי דבר כזה אגב

הסמארטפון או השעון יכולים לייצג את הכרטיסים.
כרגע בשירות כמו Apple Pay מחברים את מספר הכרטיס לאפליקציה כמו ששומרים מספר של כרטיס פיזי בפייפאל או אמאזון. מה שיש על המכשיר הוא עותק של הכרטיס הפיזי אלא אם מדובר בכרטיס ורטואלי למגע בלבד (מה שדי בעייתי כי יש מגבלות על סכומי תשלום במגע או גישה לכספומטים).
&nbsp
העלאת כרטיסי תחבורה למכשירים חכמים עובדת בצורה דומה, כעותק של הכרטיס הפיזי.
&nbsp
השימוש בסמארטפון במקום בארנק לא נראה לי יתרון גדול, אבל השימוש בשעון חכם עם NFC חוסך זמן והוצאת חפצים מכניסים.
&nbsp
כל זה תלוי ביכולת של המכשיר החכם להבחין באיזה כרטיס להשתמש מול איזו מערכת. בלונדון שלפני 2012 היה אפשר לגעת בוולידטור בארנק שבו אויסטר וכרטיסי אשראי מגע והנסיעות היו יורדות מהאויסטר. בלונדון שאחרי 2012 חובה להפריד את הכרטיס שבו משלמים על הנסיעה (אויסטר או כרטיס אשראי מסויים) משאר הכרטיסים או שיש התנגשות. אם התוכנה של המכשיר החכם יכולה לזהות אם מדובר בקורא תח"צ או תשלום ולהציג את הכרטיס הנכון יש בזה יתרון גדול.
מבחינה טכנית - אפשרי - כבר הצעתי דבר כזה אגב
http://www.tapuz.co.il/search2009/?...start=1/1/2002&end=01/08/2019&ppage=25&sort=R
 

Bus Nerd

Active member
הבעיה היא קלות השימוש

הסמארטפון או השעון יכולים לייצג את הכרטיסים.
כרגע בשירות כמו Apple Pay מחברים את מספר הכרטיס לאפליקציה כמו ששומרים מספר של כרטיס פיזי בפייפאל או אמאזון. מה שיש על המכשיר הוא עותק של הכרטיס הפיזי אלא אם מדובר בכרטיס ורטואלי למגע בלבד (מה שדי בעייתי כי יש מגבלות על סכומי תשלום במגע או גישה לכספומטים).
&nbsp
העלאת כרטיסי תחבורה למכשירים חכמים עובדת בצורה דומה, כעותק של הכרטיס הפיזי.
&nbsp
השימוש בסמארטפון במקום בארנק לא נראה לי יתרון גדול, אבל השימוש בשעון חכם עם NFC חוסך זמן והוצאת חפצים מכניסים.
&nbsp
כל זה תלוי ביכולת של המכשיר החכם להבחין באיזה כרטיס להשתמש מול איזו מערכת. בלונדון שלפני 2012 היה אפשר לגעת בוולידטור בארנק שבו אויסטר וכרטיסי אשראי מגע והנסיעות היו יורדות מהאויסטר. בלונדון שאחרי 2012 חובה להפריד את הכרטיס שבו משלמים על הנסיעה (אויסטר או כרטיס אשראי מסויים) משאר הכרטיסים או שיש התנגשות. אם התוכנה של המכשיר החכם יכולה לזהות אם מדובר בקורא תח"צ או תשלום ולהציג את הכרטיס הנכון יש בזה יתרון גדול.
הבעיה היא קלות השימוש
בטלפון צריך למצוא את אפליקציית התשלום, לבחור אותה, לבחור באופציה הנכונה, וכו'. עם הכרטיס פשוט נוגעים בקורא. אבל יותר מזה, הטלפון צריך סוללה. אני רוצה להיות מסוגל לשלם לאוטובוס או לרכבת הביתה באמצע הלילה גם כשנגמרה לי הסוללה בטלפון. אני רוצה שגם אנשים שאין להם טלפון (בין אם מסיבות דתיות או סיבות כלכליות) יוכלו להשתמש בתחבורה הציבורית. לכן אני לא רוצה שיבטלו את הכרטיסים המסורתיים.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
למצוא את אפליקציית התשלום לא שונה מהותית מהצורך להוציא כרטיס

הבעיה היא קלות השימוש
בטלפון צריך למצוא את אפליקציית התשלום, לבחור אותה, לבחור באופציה הנכונה, וכו'. עם הכרטיס פשוט נוגעים בקורא. אבל יותר מזה, הטלפון צריך סוללה. אני רוצה להיות מסוגל לשלם לאוטובוס או לרכבת הביתה באמצע הלילה גם כשנגמרה לי הסוללה בטלפון. אני רוצה שגם אנשים שאין להם טלפון (בין אם מסיבות דתיות או סיבות כלכליות) יוכלו להשתמש בתחבורה הציבורית. לכן אני לא רוצה שיבטלו את הכרטיסים המסורתיים.
למצוא את אפליקציית התשלום לא שונה מהותית מהצורך להוציא כרטיס
מהארנק כדי לתקף או לשמור בו את הכרטיסים בסדר כלשהו כאשר הכרטיס הרצוי בקצה כאשר יש לך כמה כרטיסי מגע למניעת שימוש בכרטיס הלא נכון (רצית לתקף רב-קו אבל חייב לך נסיעה באמק"ס שלך למשל)
&nbsp
כמו כן כאשר מדובר באפליקציות מסוג זה, בדרך כלל אין צורך לפתוח אותה מראש אם הגדרת אותה לפני כן (באנלוגיית של לסדר את הארנק לפני כל הנסיעות) כאפליקציית ברירת המחדל ל-NFC בעבור כל AID של כל כרטיס המדומה בנפרד (אשראי של אפליקציית המנפיק המדמה כרטיס אשראי או כרטיס רב-קו מדומה (HCE) או בכלל לשלם בגוגל Pay)
מדובר בהגדרת טלפון המאפשרת לשייך אופציות לאפליקציות ברירת מחדל באותו אופן כפי שיש אופציות של הגדרה באיזו אפליקציה אתה רוצה להשתמש כדי לחייג ו/או לשלוח ולקרוא הודעות SMS כאשר מותקנות לך כמה כאלו (למשל החייגן וההודעות של אנדרואיד ו-Truecaller)
כלומר כאשר הכל מוגדר (סדר עדיפות של אפליקציות ל-NFC), אין כל צורך לחפש במיוחד את האפליקציה ומספיק רק להסיר את החסימה (לפתוח את ה-lock screen למסך הראשי) או בכלל להצמיד את הטלפון למסוף התיקוף/תשלום לשנייה גם כאשר אתה באמצע שיחה או התכתבות באפליקציית מסרונים
&nbsp
מי דיבר על ביטול כרטיסים מסורתיים? זה בנוסף אליהם
 

N641

New member
כמה שיותר אפשרויות = יותר טוב ללקוח/אזרח/נוסע

סלולרי זה נחמד, אבל לא צריך לבטל כרטיסי רב קו או אשראי
היתרון של כרטיסי אשראי או כרטיסי רב קו הוא שנורא פשוט להשתמש בהם, הם קטנים ונכנסים לכל כיס, והם לא צריכים סוללה.

בגלל זה משרד התחבורה לא מתכוון לבטל את כרטיסי הרב קו גם כשתיכנס תמיכה בתיקוף דרך הסלולרי בכל חברות התחבורה.
כמה שיותר אפשרויות = יותר טוב ללקוח/אזרח/נוסע
ושכל אחד יבחר את הדרך הנוחה לו.
 

k-don

Well-known member
דבר ראשון לא צריך לבטל את הרב-קו. אבל למה צריך לתת הלוואה

2 חסרונות לשיטה הזו
ראשית, גם אני מקווה שזה יגיע, יהפוך את הכל לפשוט.
&nbsp
עם זאת, 2 חסרונות:
&nbsp
1. במקרה של סוללה גמורה/תקלה/שבר במסך באותו רגע במכשיר הסלולארי (נדיר, אבל קורה).
2. אוכלוסיה מבוגרת שמתקשה לתפעל את הסלולארי מעבר ל-Send/End של שיחות והודעות.
דבר ראשון לא צריך לבטל את הרב-קו. אבל למה צריך לתת הלוואה
לחברת רב-קו? טוענים את הכסף כמה שצריך מתי שצריך ישירות מהאשראי לשם תיקוף (עם ההנחה הרלוונטית)
 

Bus Nerd

Active member
אין כזו חברה "חברת רב קו", הכסף הולך למדינה

דבר ראשון לא צריך לבטל את הרב-קו. אבל למה צריך לתת הלוואה
לחברת רב-קו? טוענים את הכסף כמה שצריך מתי שצריך ישירות מהאשראי לשם תיקוף (עם ההנחה הרלוונטית)
אין כזו חברה "חברת רב קו", הכסף הולך למדינה
 

N641

New member
הערה טכנית קטנה

בשורה לאייפוניסטים אפליקציית רב-קו אונליין מגיעה בקרוב

הגיע הזמן שמכשיר ב-4000 ש"ח ידע לעשות את מה שמכשיר אנדרואיד ב-700 שקל יודע לעשות כבר שנים.
הדבר יתאפשר לאחר הגעתה של גרסת 13 ל-iOS (מערכת ההפעלה של האייפון) ויהנו ממנה בעלי מכשירי אייפון מדגם 6s ומעלה.

עוד פרטים כאן:
https://ravkavonline.co.il/he/rav-kav-online-iphone
הערה טכנית קטנה
גרסה iOS13 תהיה זמינה למכשירי אייפון מדגם 6s ומעלה.
עם זאת, באתר רב קו אונליין מדברים על כך שהאפשרות תיפתח עבור דגם 7 ומעלה, עדיין לא ברור אם זו טעות או לא.
&nbsp
(השערה שלי, במידה ובאתר רבקו אונליין צודקים, קיימת אפשרות ששבב ה-NFC תואם פיזית רק מדגם 7 ומעלה ובדגמים מוקדמים מיזה, מותקן שבב NFC מוגבל עוד יותר, הדבר מצריך בדיקה)
 

arseny92

Well-known member
מנהל
יש למישהו את המפרט המלא לשבבי הNFC בכל אייפון?

הערה טכנית קטנה
גרסה iOS13 תהיה זמינה למכשירי אייפון מדגם 6s ומעלה.
עם זאת, באתר רב קו אונליין מדברים על כך שהאפשרות תיפתח עבור דגם 7 ומעלה, עדיין לא ברור אם זו טעות או לא.
&nbsp
(השערה שלי, במידה ובאתר רבקו אונליין צודקים, קיימת אפשרות ששבב ה-NFC תואם פיזית רק מדגם 7 ומעלה ובדגמים מוקדמים מיזה, מותקן שבב NFC מוגבל עוד יותר, הדבר מצריך בדיקה)
יש למישהו את המפרט המלא לשבבי הNFC בכל אייפון?
המפרט הפיזי המלא המספיק פיזית לרב-קו הינו
13.56 MHz ISO/IEC 21481 / ECMA-352 NFCIP-2 PICC ISO 14443 Type B ISO 7816-4 APDU
&nbsp
אם תמיכות אלו קיימות ולמכשיר iOS 13 זמינה, אז מדובר בהגבלות תוכנה רמת אפליקציה בלבד (targeting מינימלי לפרוייקט האפליקציה) או אי רצון עסקי לתמוך במכשירים מיושנים
 

N641

New member
אפל מוכרת כחברה שלא ממש מספקת נתוני רכיבים ברמת עומק כזו

יש למישהו את המפרט המלא לשבבי הNFC בכל אייפון?
המפרט הפיזי המלא המספיק פיזית לרב-קו הינו
13.56 MHz ISO/IEC 21481 / ECMA-352 NFCIP-2 PICC ISO 14443 Type B ISO 7816-4 APDU
&nbsp
אם תמיכות אלו קיימות ולמכשיר iOS 13 זמינה, אז מדובר בהגבלות תוכנה רמת אפליקציה בלבד (targeting מינימלי לפרוייקט האפליקציה) או אי רצון עסקי לתמוך במכשירים מיושנים
אפל מוכרת כחברה שלא ממש מספקת נתוני רכיבים ברמת עומק כזו
לא מצאתי את המפרט המדוייק של השבב שבו הם משתמשים.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
האם אפל מייצרת בעצמה את שבב ה-NFC או משתמשת ב-ODM כלשהו?

אפל מוכרת כחברה שלא ממש מספקת נתוני רכיבים ברמת עומק כזו
לא מצאתי את המפרט המדוייק של השבב שבו הם משתמשים.
האם אפל מייצרת בעצמה את שבב ה-NFC או משתמשת ב-ODM כלשהו?
(original device manufacturer)
&nbsp
כי אם אפשר למצוא מהו השבב המסופק על ידי יצרן אחר ליצרן המכשיר (ה-OEM original equipment manufacturer), אז פרטי שבב צריך לחפש אצל ה-ODM (יצרן השבב) ולא אצל ה-OEM (יצרן/מרכיב/ממתג כלל המכשיר)
&nbsp
אם מצאת משהו, היה כדאי שתפרסם את זה גם אם זה אינו מידע ברמת עומק פירוט מספקת
 

N641

New member
אולי כאן יהיה מידע מועיל

האם אפל מייצרת בעצמה את שבב ה-NFC או משתמשת ב-ODM כלשהו?
(original device manufacturer)
&nbsp
כי אם אפשר למצוא מהו השבב המסופק על ידי יצרן אחר ליצרן המכשיר (ה-OEM original equipment manufacturer), אז פרטי שבב צריך לחפש אצל ה-ODM (יצרן השבב) ולא אצל ה-OEM (יצרן/מרכיב/ממתג כלל המכשיר)
&nbsp
אם מצאת משהו, היה כדאי שתפרסם את זה גם אם זה אינו מידע ברמת עומק פירוט מספקת
אולי כאן יהיה מידע מועיל
https://www.ifixit.com/Teardown/iPhone+6+Teardown/29213
&nbsp
(לגלול למטה ל-Step 17)
&nbsp
PDF של החלק המשוער כאן:
&nbsp
https://www.nxp.com/docs/en/brochure/75016890.pdf
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה