בשם היצירע

בשם היצירע כידוע לרבים היצר מוחמד בכרי וסרטו השנוי במחלוקת נקרא ראשית כמה ציטוטים הוזמן מוחמד בכרי, יוצר הסרט "ג'נין ג'נין" לערב הוקרה במסגרת בית הגדה השמאלית "בצעד יוצא דופן החליט יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטרים, נפתלי גליקסברג, להתייצב לימינו של בכרי ובין עדויות המומחים שמגישה ההגנה על ידי עו"ד אביגדור פלדמן, מצוי גם תצהיר שכתב ובו הוא יוצא נגד הטענות על מניפולציות לכאורה של הבמאי, עדויות מפוברקות והיעדר אובייקטיביות שמביאה, כך לדברי התביעה, לתפיסת מציאות מסולפת. "היצירה הדוקומנטרית אינה חותרת לגילוי של אמת אבסולוטית, אלא לשיקוף המציאות מנקודות מבט שונות, לספר סיפור, מתוך מחשבה שכלל היצירות הקיימות, ששוק הרעיונות הכללי, הוא זה שישקף את המציאות כפי שהיא", כתב גליקסברג עוד הוסיף גליקסברג וכתב: "אין מדובר, להבנתי, בסרט שנועד להכפיש את צה"ל או מי מהלוחמים שלקחו חלק במבצע שהתקיים במקום". יצירה אינה דבר מסוכן, הסכנה טמונה בהתערבות של השלטונות בה, והדבר הזה עלול להוביל לליקוי מאורות. מוחמד בכרי עשה סרט שאפשר להתווכח איתו, לאהוב או לא לאהוב אותו, להסכים או לא להסכים עם תכניו, אבל מפה ועד לתבוע דיבה זה צעד אחד רחוק מדי עו"ד כספי, מלוחמי 'חומת מגן', רואה בדחיית עתירת הלוחמים נגד מוחמד בכרי התנכרות של מערכת המשפט והפקרת הלוחמים לעלילות כזב. לפני ימים אחדים הכריעה שופטת בית המשפט לדחות את עתירתם של לוחמי 'חומת מגן' נגד סרטו של מוחמד בכרי 'ג'נין ג'נין'. זאת על אף שבהכרעתה ציינה השופטת כי מדובר בסרט גדוש שקרים ועיוותים שלכאורה אינו אלא לשון הרע ודיבה כלפי הלוחמים, אך משום שאין בו התייחסות פרטנית כלפי כל חייל וחייל לא ניתן לתבוע את בכרי. " בהפגנה שנערכה באותו ערב קרא מוחמד בכרי לעבר המפגינים נאצים ובכך ניתן לראות בודאות שאינו שנוי במחלוקת יותר יצירה אינה דבר מסוכן, הסכנה טמונה בהתערבות של השלטונות בה, והדבר הזה עלול להוביל לליקוי מאורות"אומר גליקסברג אכן יצר בשם היצירה הנו אכן לקוי מאורות בשם היצירה מה בין דמוקרטיה להפקרות ? מה בין חופש לשטן בתחפושת ? גם הרומאים נתנו לחיות לאכול בני אדם בזירה וקראו לכך תרבות בברכה אלה
 
בשם השטוחים אנו נתבונן להלן מדוע העולם כל כך "להוט" נגד ההתנחלויות נתבונן ברובד של המצוי בתת המודע העמוק של העמים וזרעי נחש ארץ ישראל של עם ישראל כשעם ישראל לא היה בביתו הגיעו כול מיני ועשו כבשלהם כפי על משקל אדם נוסע לחול " לאיזה חופש ואיזה מי עושה מביתו כביתו שלו ההתנחלויות הנן שיבת העם לארצו העמים למשל אמריקה התישבה באדמות האינדיאנים האוסטרלים על אדמות האבוריגינים הניו זילנדים על אדמות המאורים וכך כל התרבות הנקראת מערבית וגם שאינה מכך בתת המודע של העמים שלא לאפשר ההתנחלויות משמעותו מתן לגיטמציה רוחנית להתישבותם של העמים במקומותיהם כלומר לגיטמציה לפולשים מתן "אישור" להתנחלויות מצד העמים בתת המודע הנו מפחיד להם שמא יקומו עליהם הילידים שטרם שהגיעו לאותה אמריקה וכו ובכן הרגעו הרגעו אומות יש נבדלות אתם יכולים להשאר במקומותיכם ואנו יכולים לשוב למקומותינו אכן "בשם השטחים" אינו אלא בשם השטוחים בברכה אלה
 
למעלה