בשעה טובה החלפתי שם

מדרש שם: כשם שסביבון בעת סובו נותר בלי הכרעה

כך גם בעל העיון אינו מכריע בין הבלי העולם - ורק בעזרת השם הוא יעמוד. ברגע שינטה לצד כזה או אחר - יפול.
 

u r i el

New member
יפה מאד !

מקורי שלך ?
מכל מקום הפרשנות הזו שלך תואמת את פרשנותו של ליבוביץ לקהלת : הכל הבל אבל סוף דבר ....כי זה כל האדם.
יישר כח.
 


 
כשם שהקופץ

ממגדל שלום (זוכרים שהיו אומרים ככה פעם?) נהנה באמצע נפילתו מהנוף המרהיב והבריזה הנעימה ושמח שהוא לא תלוי בשום גורם, אך אינו יודע שרק בעזרת השם הוא יימרח עוד מעט על הקרקע.
בקיצור, אני בספק אם כפי שאוריאל אמר זה ליבוביציאני. כי ליבוביץ נוקט צד. מכריע. ואם בגלל ההכרעה הוא ייפול - סו בי איט!
בקיצור בקיצור, אל תתחבא מאחורי אלוהים. גם ככה הוא שקוף.
 
הוא לא נוקט צד

הוא מתקן את הצדדים שאליו נוטה ההמון, מפאשיזם ועד כדורגל. ל' לפי צורך השעה. לא היה לא משהו מיוחד נגד כדורגל דווקא אבל לשם נטה ההמון בשעה זו.
 

u r i el

New member
גם סביבון העד מכריע.

הוא מכריע להמשיך להסתובב לעד ונשמר מאד שלא ליפול אל ההבל.
בעת סיבובו, כאשר קומתו זקופה הוא בחזקת "ואתם נצבים היום ... ".
במובן זה המטאפורה ליבוביציאנית.
 
למעלה