בשקט בשקט היום היה יום היסטורי ברכבת ישראל.

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
מדבריך אני מבין שאין סיבה שתהיה שלביות

התפעול שונה
בעוד שרכבת משא ורכבת נוסעים נעות על אותה המסילה, אופן ההבנה של הרכבת מצד הנהג שונה לחלוטין בין סוגי הרכבות.לא נכון לומר או למדוד את צורת הנהיגה בכמות המיומנות אלה למדוד זאת בסוג במיומנות.רכבות משא מאופיינות במשקל גבוה ולכן צורת הנהיגה של הנהג תהיה מושפעת מגורמים שונים כגון שיפוע המסילה(עליות וירידות) וכתוצאה מכך תהיה מושפעת מהירות הנהיגה אשר נמוכה יותר. רכבות נוסעים קלות, מהירות ואינן מושפעות משינויים טופוגרפית כמו רכבות המשא. אתה יכול לנסות ולדמיין את עצמך נוסע ברכב משפחתי בעליות של סדום ולאחר מכן מבצע את אותה הנסיעה במשאית כבדה.
מדבריך אני מבין שאין סיבה שתהיה שלביות
וההכשרה צריכה להיות ספציפית לכל סוג ציוד בלי קשר לוותק.
 
תשובה לעמית...

מדבריך אני מבין שאין סיבה שתהיה שלביות
וההכשרה צריכה להיות ספציפית לכל סוג ציוד בלי קשר לוותק.
תשובה לעמית...
בתגובתי הקודמת, עניתי לך על השאלה האם המיומנויות בהפעלת סוגי רכבות שונות, שונות אחת מהשניה.

בתשובתי לא התכוונתי לרמוז או לכוון לגבי אופן ההכשרה.

רכבת ישראל לא המציאה את הגלגל ובטח לא את שיטת הקורס הישיר.

ברכבת נותנים מענה לבעיה של הגדלת כמות רכבות הנוסעים בשנים האחרונות ולא היה מנוס מלפתוח קורס ישיר לנהגי נוסעים.

בהרבה מדינות בעולם כך זה עובד ואני בטוח שהיו לא מעט התיעצויות עם חברות רכבות מהעולם לגבי אופן הכשרת נהגי נוסעים ללא עבר כנהגי מטענים.

אני באופן אישי לא מכיר משהו אחר. למדתי ועברתי את ההכשרה הישנה ואני מודה על כך. הזמן והניסיון לימדו אותי המון דברים שלא לומדים באף מקום אחר.

אני עדיין מאמין שנהג טוב נבנה עם השנים ואין תחליף לניסיון..

אבל.....

אנו יכולים לראות כיצד מכשירים טייסים בשלוש שנים, כלומר האפשרות להכשיר בזמן נתון אכן קיימת.

כדי להצליח בכך, כל השלבים של הקורס החל מהאיתור, דרך הלימוד העיוני והמעשי חייבים להיות ממוקדים ולהעשות בצורה נכונה.

כל דילוג או אי הצלחת שלב מסויים, יגרע מכושרו של הנהג העתידי.

לכן, אני כן מאמין שזה אפשרי אך תמיד אעדיף את ההכשרה ה"ישנה".

איך יהיו הנהגים????

ימים יגידו....
 

amit1270

New member
ידוע לך (או לכל מומחה אחר בפורום) על שיטה דומה בחו"ל?

תשובה לעמית...
בתגובתי הקודמת, עניתי לך על השאלה האם המיומנויות בהפעלת סוגי רכבות שונות, שונות אחת מהשניה.

בתשובתי לא התכוונתי לרמוז או לכוון לגבי אופן ההכשרה.

רכבת ישראל לא המציאה את הגלגל ובטח לא את שיטת הקורס הישיר.

ברכבת נותנים מענה לבעיה של הגדלת כמות רכבות הנוסעים בשנים האחרונות ולא היה מנוס מלפתוח קורס ישיר לנהגי נוסעים.

בהרבה מדינות בעולם כך זה עובד ואני בטוח שהיו לא מעט התיעצויות עם חברות רכבות מהעולם לגבי אופן הכשרת נהגי נוסעים ללא עבר כנהגי מטענים.

אני באופן אישי לא מכיר משהו אחר. למדתי ועברתי את ההכשרה הישנה ואני מודה על כך. הזמן והניסיון לימדו אותי המון דברים שלא לומדים באף מקום אחר.

אני עדיין מאמין שנהג טוב נבנה עם השנים ואין תחליף לניסיון..

אבל.....

אנו יכולים לראות כיצד מכשירים טייסים בשלוש שנים, כלומר האפשרות להכשיר בזמן נתון אכן קיימת.

כדי להצליח בכך, כל השלבים של הקורס החל מהאיתור, דרך הלימוד העיוני והמעשי חייבים להיות ממוקדים ולהעשות בצורה נכונה.

כל דילוג או אי הצלחת שלב מסויים, יגרע מכושרו של הנהג העתידי.

לכן, אני כן מאמין שזה אפשרי אך תמיד אעדיף את ההכשרה ה"ישנה".

איך יהיו הנהגים????

ימים יגידו....
ידוע לך (או לכל מומחה אחר בפורום) על שיטה דומה בחו"ל?
ידוע לך על עוד מדינות שבהן נהגי רכבות נוסעים צריכים לצבור ותק על רכבות משא?
 

טשאפק 2

New member
מי יכשיר את נהגי הרכבות המאספות?

בשקט בשקט היום היה יום היסטורי ברכבת ישראל.
היום, לראשונה בתולדות הרכבת, נפתח קורס נהגי קטרים ישיר אשר נועד להכשיר את הדור הבא של נהגי הרכבת ישירות בחטיבת הנוסעים ללא המסלול הארוך העובר תחילה בחטיבת המטענים.
במחזור 36 חניכים, מתוכם 5 בנות.
בהצלחה לחניכים החדשים וגם לנו...
מי יכשיר את נהגי הרכבות המאספות?
 

Subi777

New member
כעובדי קבלן או עובדי חברה?

בשקט בשקט היום היה יום היסטורי ברכבת ישראל.
היום, לראשונה בתולדות הרכבת, נפתח קורס נהגי קטרים ישיר אשר נועד להכשיר את הדור הבא של נהגי הרכבת ישירות בחטיבת הנוסעים ללא המסלול הארוך העובר תחילה בחטיבת המטענים.
במחזור 36 חניכים, מתוכם 5 בנות.
בהצלחה לחניכים החדשים וגם לנו...
כעובדי קבלן או עובדי חברה?
 

Ccyclist

Well-known member
אני חושב שמישהו פה אמר שמדובר במערכת מטען שמסיעה גם נוסעים.

בשקט בשקט היום היה יום היסטורי ברכבת ישראל.
היום, לראשונה בתולדות הרכבת, נפתח קורס נהגי קטרים ישיר אשר נועד להכשיר את הדור הבא של נהגי הרכבת ישירות בחטיבת הנוסעים ללא המסלול הארוך העובר תחילה בחטיבת המטענים.
במחזור 36 חניכים, מתוכם 5 בנות.
בהצלחה לחניכים החדשים וגם לנו...
אני חושב שמישהו פה אמר שמדובר במערכת מטען שמסיעה גם נוסעים.
&nbsp
טוב שעם פתיחת הקווים החדשים והמעבר לחשמל המערכת עוברת להיות מערכת נוסעים שיש עליה גם מטען.
&nbsp
למערכת נוסעים מתוגברת יש כמובן צורך בנהגי רכבות נוסעים, וטוב שמבטלים את הפירביליגיה הפאודלית הזו שנהגי הנוסעים מגיעים מהמטען - שדורש סט יכולות אחר לחלוטין ויכולת להתמודד עם משקלים שפשוט אין ברכבות הנוסעים.
 

yarivon36

New member
התקדמות רצינית

בשקט בשקט היום היה יום היסטורי ברכבת ישראל.
היום, לראשונה בתולדות הרכבת, נפתח קורס נהגי קטרים ישיר אשר נועד להכשיר את הדור הבא של נהגי הרכבת ישירות בחטיבת הנוסעים ללא המסלול הארוך העובר תחילה בחטיבת המטענים.
במחזור 36 חניכים, מתוכם 5 בנות.
בהצלחה לחניכים החדשים וגם לנו...
התקדמות רצינית
אני לא חושב שתיהיה עליה בתאונות היום הכל ממוחשב כך שגם אם תיהיה טעות אנוש שיכולה להיות גם אצל אדם בעל ניסיון של x שנים שעבד במסע לפני כן
 
מה כוונתך ״הכל ממוחשב״?

התקדמות רצינית
אני לא חושב שתיהיה עליה בתאונות היום הכל ממוחשב כך שגם אם תיהיה טעות אנוש שיכולה להיות גם אצל אדם בעל ניסיון של x שנים שעבד במסע לפני כן
מה כוונתך ״הכל ממוחשב״?
 
בבקשה הסבר את עצמך...

שהרכבות היום
מחוברות למערכת מיחשוב כך שגם אם משהו משתבש המחשב יכול להתריע
בבקשה הסבר את עצמך...
אתה רושם משפטים כלליים מאד כגון "מערכות מחשוב" או ש"משהו משתבש המחשב יכול להתריע"

על איזה מערכות מחשוב אתה בדיוק מדבר?

הדיון התחיל בזה שטענת שגם נהג מנוסה יכול לבצע טעויות אנוש ועל כך אני מסכים , אגב כל אדם בכל מקצוע יכול לטעות!

מעבר לכך, לומר שהכל ממוחשב זה משהו כבר מידי וכללי כדי לומר זאת.

נכון שיש מספר מערכות אשר תפקידן לשמור על בטיחות הרכבת מפני טעויות אפשריות של הנהג אך מכאן לומר שהכל ממוחשב זה נשמע גדול מידי.

מערכות הבטיחות של היום הן בדיוק אותן מערכות הבטיחות שהיו כאשר התחלתי לנהוג ברכבות לפני 15 שנה ודבר בהן לא השתנה, אז מה כוונתך שהיום הכל ממוחשב?

על אילו מערכות את בדיוק מדבר?
 

yarivon36

New member
צ'מע

בבקשה הסבר את עצמך...
אתה רושם משפטים כלליים מאד כגון "מערכות מחשוב" או ש"משהו משתבש המחשב יכול להתריע"

על איזה מערכות מחשוב אתה בדיוק מדבר?

הדיון התחיל בזה שטענת שגם נהג מנוסה יכול לבצע טעויות אנוש ועל כך אני מסכים , אגב כל אדם בכל מקצוע יכול לטעות!

מעבר לכך, לומר שהכל ממוחשב זה משהו כבר מידי וכללי כדי לומר זאת.

נכון שיש מספר מערכות אשר תפקידן לשמור על בטיחות הרכבת מפני טעויות אפשריות של הנהג אך מכאן לומר שהכל ממוחשב זה נשמע גדול מידי.

מערכות הבטיחות של היום הן בדיוק אותן מערכות הבטיחות שהיו כאשר התחלתי לנהוג ברכבות לפני 15 שנה ודבר בהן לא השתנה, אז מה כוונתך שהיום הכל ממוחשב?

על אילו מערכות את בדיוק מדבר?
צ'מע
אני לא יודענב100% לומר לך איך בארץ אבל באירופה בגרמניה בעיקר בעת סכנה המחשב ברכבת גורם לכך שהיא תעצור באופן בטוח בכדי למנוע פגיעה באדם או רכוש.
וזה נוכחתי להרגיש לצערי פעמים
 

davidfainshtein

Member
מנהל
איזה מחשב, איזו מערכת?

צ'מע
אני לא יודענב100% לומר לך איך בארץ אבל באירופה בגרמניה בעיקר בעת סכנה המחשב ברכבת גורם לכך שהיא תעצור באופן בטוח בכדי למנוע פגיעה באדם או רכוש.
וזה נוכחתי להרגיש לצערי פעמים
איזה מחשב, איזו מערכת?
איזו סקנה? נמק ופרט. ואז אולי נוכל לעזור.
 
אני יכול לתת תשובות בעצמי


אה אולי. לא חשבתי על זה.
איציק, אתה יכול לחפש קצת באינטרנט? למה אין לנו מושג...
אני יכול לתת תשובות בעצמי

רק צריך לדעת מהן השאלות...
 
קטרים חשמליים

בשקט בשקט היום היה יום היסטורי ברכבת ישראל.
היום, לראשונה בתולדות הרכבת, נפתח קורס נהגי קטרים ישיר אשר נועד להכשיר את הדור הבא של נהגי הרכבת ישירות בחטיבת הנוסעים ללא המסלול הארוך העובר תחילה בחטיבת המטענים.
במחזור 36 חניכים, מתוכם 5 בנות.
בהצלחה לחניכים החדשים וגם לנו...
קטרים חשמליים
עכשיו צריך לחשוב ללמד הנע חשמלי
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה