בשר או לא?

giri

New member
בשר או לא?

נשאלת השאלה, מה זה בשר? פעם אחרונה שניסיתי להגדיר, ההגדרה היתה בערך : "אוכל שהיה חי, ועכשיו הוא או מת או חי, אבל אוכל". ולפי ההגדרה הדי פשטנית הזו, גם דג הוא בשר. אז למה לא מתייחסים אליו ככזה? למה בעצם בשר מהים שונה מבשר שמחוצה לו? הרי בין דג לבקר יש הבדל בערך כמו בין עוף לבקר?
 

taz512

New member
צודקת אבל

אני לא יודע, כשאני חושב על בשר אני חושב על חיות על פני האדמה, בשר מהים זה דגים, כאילו אני יודע שדולפין זה יונק וככה גם לוויתן, אבל בשבילי הם עדיין דגים, בגלל זה אני עושה את החלוקה הזאת. יכול להיות שהיא לא נכונה, אבל ככה הראש שלי עובד. אולי צריך לשנות את הגדרת הבשר ל"כל מה שחי ועכשיו נמצא על הצלחת שלי" למישהו יש את הטלפון של מרכז הלשון העיברית? טאז, השד והלשון
 

taz512

New member
לא יודע

כמו שאמרתי אני לא אוהב כל כך דגים, לרוב אני לא נוגע בזה, כי זה לא טעים לי. הדברים היחידים שיצא לי לאכול מהים זה: שרימפס, לובסטר, מרק צבים, ותמנון. אף פעם לא הייתה לי את ההזדמנות לאכול דולפין או לוויתן, אבל מי יודע אם ההזדמנות תראה את עצמה, אולי ננסה לאכול. אבל כמו שאמרתי אני חושב על זה בתור דג, אז לא נראה לי כי אני לא אוהב דגים. טאז, השד והדגים
 

להלהלה73

New member
יש עם זה בעיה

חוקית בשר זה אסור על פי חוק ולכן הוא כמעט בלתי ניתן להשגה באזורנו לעומת זאת ישנם מדומות בחו"ל שבשר זה מותר ואף טעים מאוד.
 

giri

New member
העניין הוא...

שההבחנה קיימת כבר בתנ"ך. שמעתי שההרכב הכימי שונה או משהו, אבל בכל זאת... תחשבו על זה... אם "גדי בחלב אימו" זה גם "עוף בחלב פרתו", אז למה דג בחלב מותר? ההגיון הדתי לפעמים מדהים אותי. אולי לידידינו הצמחונים (התזונאים הגאונים) יש איזה מחקר תזונאי שמסביר זאת? מעניין אם הם אוכלים דגים? נ.ב. - בנזוגי טעם כריש, ואמר שיש לזה טעם של טונה בערך. כריש הוא לא כשר, כך שרוב הדייגים משחררים אותם למים. דולפינים מותר לדוג רק בים השקט ובתנאים מסויימים, ובשאר המקומות מדובר בקנס עתק במקרה הטוב ובית סוהר במקרה הרע. וזאת משום שאלו חיות מוגנות, שכבר הגיעו אל סף סכנת הכחדה. והמלצה : סטייק טונה (טעמנו והופתענו, מה שכן מי שחושב שזה קליל כזה כי זה דג - לא!!! זה סטייק מפוצץ לכל דבר!)
 
קונים בסופר

בקפואים של הדגים, חתיכות נקיות ויפות. דג מצוין, לא פחות "בשרי" מסלמון ולדעתי הרבה יותר טעים מנסיכת הנילוס (אבל אני משוחדת - אני לא אוהבת נסיכת הנילוס). אפשר להכין כמו סטייק סלמון. לטעמי טוב עם רוטב עגבניות.
 
לא סתם "יותר בשרי" מסלמון

אני (כפי שציינתי בעבר), גר בבני ברק. בכל מקרה, בפיצרייה השכונתית ליד הבית, יש פלייר/הודעה מאירת עיניים צמוד לתעודות הכשרות שאומרת: לידיעת הקונים: לפי דעת רב (פלוני אלמוני לא זוכר שמו) מעדות ספרד, אין דג הטונה מותר על הפיצה מחשש בשרי, ואילו מעדות אשכנז- מותר וכשר. ובכן, גם החרדים כנראה הבינו שסטייק טונה, דומה יותר לסטייק בשרי מאשר לדג. וגם אנחנו כשאכלנו אותו (וגם אנחנו קנינו בסופר אלא מה...) חשבנו כך.
 

זוהר פ

New member
הכשרות הדתית זה משהו ...

נדמה לי שבמקור בכלל לא היה מותר לאכול אפילו תרנגולות אבל הגיעו ל"איזה הסכם" או משהו כזה. מגוחך לגמרי ! יש כאן הודעה שלי כמה הודעות מתחת שאומרת הכל על הכפיה הדתית הזאת.
 

danit98

New member
בשר מהו?

לפי החוק הגדרה של בשר = שרירי השלד, יש גם אברי פנים שהם לא בשר. לגבי דגי טונה זה מאוד טעים כמו גם בשר של דג חרב. הבשר כהה ומזכיר את בשר בהמות. כאשר הוא טרי זה פי כמה וכמה יותר טעים. תנסו לעשות אותו על האש אבל רק מקת חום ולהוריד (בפנים עדיין חי). גם בשר יען מזכיר בשר בקר וגם בריא יותר בשר ודגים זה המקצוע שלי אדי
 
למעלה