בשר בקר- טחינה

שחמטית

New member
בשר בקר- טחינה

יש לי כמה חבילות בשר בקר- כל מיני מספרים, אני רוצה לטחון שיהיה לי להכין קציצות ודברים אחרים. איזה חלק הכי מומלץ לטחון- שלא יתקע לי במטחנה השומן (כבר קרה לי).
 

יפית מן

New member
מתכון ,מנה חגיגית ועשירה לסעודת ר"ה

בשר לשון מתוק 1 יחי' לשון-לבשל על אש נמוכה כ-שעתי להסיר הקליפה,לפרוס,לפרוסות ולסנן(לשמור את המים) לטגן בצל ב4-3 כפות שמן עד שמתרכך, להוסיף 2 כפות קמח,לערבב היטב ולהוסיף כוסמים(שהתבשל ההם הלשון) לטבל במעט מלח,פלפל ,פפריקה מתוקה. 4 כפות דבש 2 כפות ריבת מישמיש חצי כפית זנגוויל(ג'ינג'ר) לערבב הכל ביחד 2 כפות רסק עגבניות חופן משמש יבשים חופן שזיפים יבשים חופן צימוקים להוסיף עוד מעט מהמים ולהכניס את פרוסות הלשון,לבשל עוד כ-30 דקות בתיאבון פשטידה דלורית נפלאה וקלה 3 דלורית-לקלף,לחתוך לקוביות לבשל עד לריכוך,לסנן 4 ביצים 1 ריצ' כוס ורבע סוכר כוס קמח 2 כפיות תמצית וניל לערבבהיטבבקערה יחד עם הדלורית לשפוך את העיסה לתבנית חד פעמית עגולה(ללא ניר) לפזר מעל פרוסות שקדים(יש לקנות חתוכים) לזרות קינמון, לאפות כשעה בחום בינוני. נחתך מצוין למשולשים יפים.(ניתן להחליף דלורית בבטטה או לשלב ביחד בתיאבון(מצוה לאכול מתוק בראש השנה)
 

שחמטית

New member
בעוגת שכבות קפה של מאיוש יש כף שמרים יבשים

ואני רוצה להמיר את זה לשמרים רגילים- קובית שמרים, השאלה מה הכמות ל-5 כוסות קמח. וסתם ככה מה בדר"כ הכמות של כף שמרים יבשים או יותר לפי שמרים בקוביה או שימרית.
 

יוכי68

New member
שמרית אחת לק"ג קמח

לגבי שמרים טריים אני לא בטוחה, אך חושבת שכף שמרים זה בערך מחצית מקובייה.
 
למעלה