בשר לחסרי אמצעים

להלהלה73

New member
בשר לחסרי אמצעים

רבים הם חובבי הבשר וחלקם אף מנסים לאכול יותר בפחות כסף ובכן לשם כך הביאוני עד הלום. קונים בשר בקר עדיפות לאנטריקוט,גוש של בערך 2.5 ק"ג.מצרכים נוספים שצריך הם שיני שום,שמן זית,מלח ופלפל שחור.חוט(לא ניילון)באורך של מטר. חורצים את הבשר במרווחים של כ-3 ס"מ בין חריץ לחריץ ותוקעים את שיני השום לתוך הבשר חשוב לעבוד עם בשר מופשר לא קפוא המלצתי האישית היא בשר טרי.לוקחים קערה שמים שמן זית מלח ופלפל ומערבבים.קושרים בחוט את הבשר כך שלא יפתח בבישול,מניחים את הבשר בנייר כסף אך עדיין לא עוטפים.לאחר מכן בעזרת הידיים מעסים את הבשר עם הבלילה שבקערה. רק לאחר העיסוי עוטפים את הבשר הספוג בנייר הכסף ומהדקים מעט.מניחים את הבשר העטוף בתבנית ומכניסים לתנור כשהסגירה של נייר הכסף כלפי מעלה כך שהרוטב ישאר ולא ינזל. מפעילים את התנור על 300 מעלות ל-20 דקות ולאחר מכן מורידים את החום ל-150 מעלות למשך כשעתיים. לאחר שבדקנו שהבשר מוכן(חיתוך למרכז ולשים לב שלא יוצא דם בלחיצה)אפשר להתיר את הקשירה ולהגיש כמו שהוא עם סכין חדה בצד ולפרוס לפי הצורך. אפשר להוריד פרוסות דקות ולהוסיף עם הרוטב לאורז בתור מנה נוספת. אפשר להקפיא אחרי שמתקרר בגוש או בחלקים ולהפשיר לפי הצורך. במקרר מחזיק בדרך כלל עד שבועיים. בתאבון.
 

taz512

New member
רעיון מעולה

אני כנראה העשה ניסוי עם זה במהלך השבוע. תגיד למישהו שלא סובל שום, יש אופציה להשתמש במשהו אחר חוץ מבשום? משהו אחר לדחוף ב2.5 קילו בשר (מנה אישית מישהו?) טאז, השד והשום
 

יוסי99

New member
בהחלט כן

אתה יכול לעשות רוסטביף, שבעקרון בא עם שום ועשבי תיבול, על בסיס עשבי תיבול בלבד. קצת פחות שוס, אבל לא נורא. המלצה אישית - רוזמרין.. פשוט סוף הדרך. אבל אפשר גם עם טימין, ואפילו מרווה אולי.
 
למעלה