Ccyclist
Well-known member
דקה 5:55 לסרטון -
תיאור מבנה תחנות ההחלפה מרציף לרציף של קו הויקטוריה בלונדון. בתחנות אלו יש אמנם שתי מנהרות רציף מקבילות כמו בכל תחנת תחתית עמוקה, אך אם הולכים ישר לרציף ממול לא מגיעים לכיוון הנגדי של אותו הקו אלא לכיוון המקביל של קו אחר.
היתרון הגדול הוא שנוסעים מקו אחד למשנהו יכולים לעשות את המעבר בהליכה של 5 - 10 מטרים באותו המפלס, בכל מנהרת מעבר לאורך הרציף. זה אומר גם שאין צורך להגיע לנקודת דרגנועים מרכזית כדי לבצע את ההחלפה המתבקשת ביותר באותה התחנה.
בקרליבך הפספוס גדול עוד יותר משום שתחנות הרק"ל של גוש דן בנויות בקופסאות תחנה עם אולם רציפים מרווח בין שני הכיוונים הנגדיים. ההליכה מרק"ל בצד אחד של הרציף לזו שבצידו השני אינה מחייבת מעברים צרים אלא יכולה להתבצע בחלל גדול ומרווח - למעט כמובן באזור הדרגנועים.
חבל מאד שלא תיכננו את קרליבך כך שמפלס אחד היה של הקווים האדום וירוק לכיוון צפון והשני לכיוון דרום. זה מקל על ההחלפה היה חוסך צפיפות בדרגנועים בין הקומות.
אני מצרף מספר תרשימי רציפים כדי להמחיש איך עושים את זה במודל הלונדוני. יש להדגיש ששנות השישים היו שנים של שפע כלכלי ולכן היתה השקעה כזו בשורה שלמה של תחנות החלפה עם קו הויקטוריה. שנות השבעים בהן נבנה קו היובל היו שנים של משברים כלכליים ושביתות (שהביאו בסוף לעלייתה של מאגי ת'אצ'ר לשלטון ב 79) ולכן קו היובל נבנה עם מאפיינים יותר מינימליסטיים ורק מעבר תת קרקעי אחד דומה אף שיש בענף השטח שהפך לקו מספר תחנות קרקעיות עם מאפיין דומה.
כש"מחיר" ההחלפה הוא הליכה של עד 10 מטר והמתנה ממוצעת של דקה - קל יותר להתבסס על החלפות.
אגב - כשגרתי בצפון לונדון על ענף היי בארנט של הקו הצפוני - אם רציתי לקנות באוקספורד סרקס הכי הגיוני היה להחליף לקו הויקטוריה ביוסטון אם הגיעה רכבת בנק או ווורן סטריט אם באה רכבת צ'ארינג קרוס.
קבצים מצורפים
-
finsburyparkhighbury.pngKB 281.6 · צפיות: 3
-
finsburypark-1.pngKB 269.8 · צפיות: 3
-
highburyislingtonstation.pngKB 421.8 · צפיות: 3
-
Screenshot_20250201_152354_London Transport Maps.jpgKB 727.5 · צפיות: 3
-
Screenshot_20250201_152341_London Transport Maps.jpgKB 680.8 · צפיות: 3
-
Screenshot_20250201_152937_TfL Go.jpgKB 682.6 · צפיות: 3
נערך לאחרונה ב: