בתים פתוחים בירושלים תחנת הרכבת הישנה

פייטוש

New member
בתים פתוחים בירושלים תחנת הרכבת הישנה

סיור עצוב במתחם הרכבת הישנה בירושלים הרבה זמן שאני עובר בהליכת הבוקר ליד המבנה המושפל של מתחם הרכבת הירושלמי ,מבנה שלא שירד מגדולתו אלא מהווה פצע כואב בליבה של אזור לשימור , מי מאיתנו לא נזקק בעברו לשימוש בתחנת הרכבת לירושלים אזרתי עוז שלפתי המצלמה ונכנסתי בפרצה ערב מופע בתים פתוחים בירושלים מחר 11.9.2009 והרי לכם בית פתוח בירושלים תרתי משמע .
 

פייטוש

New member
רציף האחסנה והפריקה במתחם

אני זוכר בצעירותי רכבות עמוסות באזרחי המדינה נוהרים ליהנות ממישאבם של הירושלמים, השלג . רבים עלו בימי ירידת השלג ברכבת ,כדברי השיר שלג על עירי והגיעו לחוש מהו המרבד הלבן ,זוכר אני רכבות מלאות אזרחי המדינה הבאים בשעריה כאשר נכבשה ירושלים ומהרכבת נחשולי אדם פסעו לכוון הכותל וכל העם נדרשים כיום לתבוע את עלבונה של העיר להזנחה הפושעת של היום במתחם.
 

פייטוש

New member
השילוט האירוני

האירוניה הגדולה מחוץ למבנה הוא השלט הכחול המספר כי המקום מבנה היסטורי לשימור והפוגע במבנה ייענש.
 

פייטוש

New member
צילום התחנה משנת 1914

תחנת הרכבת בירושלים מכונה גם תחנת החאן או תחנת עמק רפאים, בניית מסילת הברזל בין יפו לירושלים הסתיימה בשנת 1892זכור לי הסרט הנדיר שהראה את טקס פתיחת התחנה עם נכבדי האומה ,סופריה ואנשי השלטון כולל הממסד הדתי דאז. התחנה פעלה מיום הקמתה עד שנת 1948 מלחמת השחרור והתחילה שוב לעבוד בשנת 1949 לאחר חתימת הסכם השלום עם ירדן, המסילה עברה שיפוץ בשנת 1959, בשנת 1998 חדלה רכבת לפעול עקב בעיות של תחזוקה בעיקר. כמובן שכיום נסלל קו חדש , אשר בניהם של נכדי אולי יזכו לנסוע בה לאחר השלמתו .
 

פייטוש

New member
מבני עובדי הרכבת במתחם כיום

מבנה התחנה כמודל שהיה מקובל באותם זמנים כלל אולם נוסעים,משרדים שונים שני רציפים מסילה לתיקונים מתחם מסחרי עם מחסנים ורציפי פריקה והעמסה לסחורות של משאיות לרכבת וההפך ובסוף הרציף והמתחם נותרו שני בתים של עובדי הרכבת שעדיין גרים בהם ומסביבם גינה מוקפים בגדר מרשת .
 

פייטוש

New member
חזית החלק המרכזי

פעמים רבות בצעירותי עמדתי להביט בהמולה ,בהפסקות של משחקי הילדים וכמובן הכדור רגל והסטנגה , זאת הייתה הטלוויזיה של אז בקליטה באזורנו. התחלתי את סיורי בחזית המבנה הסגור בפתחיו בלוחות ותריסי הקומה השנייה הפרוצים והשבורים,אומנם לפני שנים אחדות ניתנה ההזדמנות לציירים עולים חדשים לצייר על לוחות הפתחים הסגורים וחלקם השתמרו.
 

פייטוש

New member
גדר האבן מסביב

המתחם מוקף בחלקו הגדול בחומת אבן מחזית התחנה ומצידה ומהחלק האחורי שבו משובצת גדר רשת שנפרצה בהרבה מקומות ומשמשת לונדליים לחדור ולהרוס ולכאורה מראה החזית מסתיר את הכיעור והפצע שאינו ניתן להבלגה.
 

פייטוש

New member
בתוך החצר

נכנסתי בחלק הפרוץ על משעול ההדוק של השביל של ההולכים לפני עשבים רבים ,חלקי אדנים ושרידי פסי רכבת קידמו את פני, מיד בכניסתי נתקלתי במבני המגורים של עובדי הרכבת ולידם מסילת התיקונים עם בורות הטיפולים כמו במוסך רגיל.
 

אנפה2

New member
בוקר טוב, הכבוד לכם שנסעתם לירושלים,

היה היום חום אימים ואנחנו הסתגרנו בבית במזגן. הולכים עכשיו לבתים הפתוחים בקרית אונו, הולכת להתלבש ויאללה נצא בחוץ.
 

אנפה2

New member
לא יודעת מה פתאום "בוקר טוב" אה כן התעוררתי

משנת הצהריים.
 

פייטוש

New member
הפתח למקלט או בור המים?

לידם היה פתח למקלט או בור מים כיוון שתעלת איסוף גשמים מבטון הוליכה אליו.
 

פייטוש

New member
רציף הנסיעה

כמו מגנט נמשכתי למבנה התחנה הפנימי שעמודי עץ וברזך תמכו בסככה החיצונית,כל החדרים נפרצו ונשדדו מהמקום ברזי המים והאסלות, הציוד המשרדי הדלתות והחלונות ,הרצפות עדיין לא,הקירות מכוסים גרפיטי למכביר ,סמני מדורות ,קירות שבורים ואפילו התקרה האקוסטית מהשיפוץ האחרון היה על הרצפה ממש סדום ועמורה בהשאלה.
 

פייטוש

New member
יצאתי בפרצה לא הבטתי לאחור על מנת שלא אבכה

פסי הרכבת המוליכים לעבר בהווה
 

פייטוש

New member
סביל המים היבש ממול לכיכר חזית התחנה

כמובן הברזים נגנבו ,אני עוד לגמתי ממימיו.
 

kdr

New member
אחח, איזו נוסטלגיה

אני עוד זכיתי לנסוע עשרות נסיעות ברכבת גם לירושלים. היתה בתחנה ברזית מים (שוקת) שאימי ז"ל הייתה ממלאת בקבוקים (מזכוכית כמובן, מי שמע על פלסטיק) ומביאה הביתה, היא אהבה את הטעם. אבי ז"ל היה עובד רכבת, כך שהנסיעות היו בחינם. בשרות הצבאי היו ההסעות יוצאות מתחנת הרכבת מה שאיפשר לי למלא לאמא עוד בקבוק.
 

פייטוש

New member
ולסיום מכוניתי עם מגן השמש

עבדתי עליכם ,זהו פסל המכונית מהאבן המכוסה בכיסוי כנגד שמש,עמדה בעבר במרכז הכיכר ממול לחזית תחנת הרכבת כיום חונה על המדרכה ומחכה לפקח פרייאר.
 
ברכישת קולנוע סמדר תנוחם ../images/Emo201.gif

אם תחנת הרכבת היתה ממוקמת במעלה יצהר או מורד לבונה מחר בבוקר היו מוצאים את התקציבים המתאימים ומשקמים אותה כתבה עצובה
 
למעלה