בתי בת 5. בבית פתוחה ושמחה ובגן סגורה...

מחל

New member
בתי בת 5. בבית פתוחה ושמחה ובגן סגורה...

הי עינת, אשמח לקבל עצתך בנוגע לבתי בת ה-5 היא ילדה מקסימה, נבונה שמחה,ואוהבת חברות... בבית הכל בסדר. היא מקבלת המון חום ואהבה. היא משחקת יפה, גם אם חברות באות היא מרגישה הבוסית מנהלת עניינים ומאוד פתוחה. בגן הכול הפוך! היא מאוד סגורה, מהססת ונבוכה, מדבקת בשקט ומעט. יש לה גננת מדהימה. הילדה שלי מתלוננת על כך שלא טוב לה והיא רוצה שיהיו לה הרבה חברות. בפועל יש חברה אחת או שתים. איך אוכל לעזור לה?
 
שאלות מנחות

שלום רב, האם יש לך השערה/ות מדוע הילדה מהוססת בגן? מה הגננת מספרת עליה? איך בתך נפרדת ממך בבוקר? איך את מגיבה כאשר בתך מתלוננת שלא טוב לה והיא רוצה שיהיו לה הרבה חברות? איך את מרגישה כשהיא מתלוננת? כל כמה זמן היא מתלוננת בפנייך? מענה לשאלות אלה יוכלו לעזור לי לתת לך מענה מעשי. להשתמע, עינת גבע, מכון אדלר.
 

מחל

New member
תודה. להלן תשובותיי

האם יש לך השערה/ות מדוע הילדה מהוססת בגן? גם בשנה שעברה היא היתה כזו. לא יודעת מדוע. הגננת מספרת עליה?שהיא חכמה ולפעמים מעיזה לענות במפגש אבל כשהיא יושבת איתה אחד על אחד היא נהפכת מכונסת ומתקשה לדבר וגם שהיא ממעטת לדבר עם ילדות .ואני ממש לא מצליחה להבין מדוע! כל אדם זר שמגיע אלינו היא נפתחת די מהר ומתחילה לדבר איתו... איך בתך נפרדת ממך בבוקר?בסדר גמור. היא הולכת בד"כ בשמחה. איך את מגיבה כאשר בתך מתלוננת שלא טוב לה והיא רוצה שיהיו לה הרבה חברות? אני אומרת לה שהיא ילדה חכמה מקסימה ויפה ומי שתהיה חברה שלה רק תרויח מכך, ושואלת אותה מה היא מציעה, והיא עונה שנבקש את עזרת הגננת. הגננת מנסה לתווך... איך את מרגישה כשהיא מתלוננת?שאני מאוד רוצה לעזור לה ולא יודעת איך. אבל אני לא נותנת לה הרגשה של מסכנה חס ושלום. כל כמה זמן היא מתלוננת בפנייך? כל שלושה ארבעה ימים. ישנם ימים שהיא מעצמה מספרת לי שהיום היו לה 2 חברות ושיחקה איתן. אני בד"כ לא שואלת אותה עם מי היא שיחקה. רק איך היה, ומה הגננת סיפרה? איזה שירים שרו? ועוד... אודה מאוד על עזרתך.
 
השלמת תמונה

שלום רב, את מספרת שגם בשנה שעברה הילדה הייתה מהוססת בגן. איך היה בגנים עד גיל ארבע? מתי גילית שהילדה "מאוד סגורה, מהססת ונבוכה" בגן בניגוד להתנהלות שלה בבית? האם לפני שנה הילדה עברה לגן חדש ? עינת גבע, מכון אדלר.
 

מחל

New member
המשך...

איך היה בגנים עד גיל ארבע? במעון היא היתה בסדר גמור. בגן בגיל 3 בהתחלה היא היתה פתוחה ולאט לאט נסגרה!ומאז היא ככה. נסיתי לברר איתה אם קרה משהו בגן והיא אמרה לי שלא. אני לא יודעת מה קרה ואם כן או לא. גם שוחחתי אז עם הגננת והיא ניסתה לברר ולא עלינו על כלום. באותה שנה הילדה שלי קיבלה במסגרת הגן טיפול באומנות שלא ממש שיפר את המצב. בגן בשנה שעברה, זה היה בערך כמו עכשיו. היו ימים יותר טובים ופחות... האם לפני שנה הילדה עברה לגן חדש ? לא! אותה קבוצה. אני חייבת לעזור לה!
 
במקום לדאוג לסמוך

שלום רב, הבנתי שבבית הילדה שמחה, חברותית ופתוחה. כמו כן את מספרת שהילדה הולכת בשמחה לגן. מה זה אומר? הילדה חיונית, מרוצה והכי חשוב בוחרת את ההתנהגות שלה. יש לה את היכולת והכישורים להתנהג גם אחרת. מה זה אומר? שעלייך להיות אופטימית. להאמין בה ולסמוך עליה. יכול להיות שהפער ההתנהגותי בין הבית לבין הגן לא כל כך גדול כפי שנדמה לך. התנהגות היא מטרתית. אני מנסה לחשוב איתך מה הילדה משיגה בכך שהיא מתלוננת בפנייך על מה שקורה בגן? את מודאגת. היא קולטת שאת מודאגת. דאגה מפעילה אותנו ומנפיקה התייחסות. אולי הילדה מצאה מקור נאה לקבל תשומת לב רבה ממך. אז למה שתחדל? מה אני מציעה? כאמור, בראש ובראשונה להאמין ולסמוך עליה. לחזק ולעודד אותה בבית על החברתיות שלה, על הפתיחות שלה וכו'. על כל אותם תכונות שאת רוצה להעצים והגדיל. במקביל, לא לעסוק במה שקורה בגן. לתת לה א מרחב ועצמאות לו היא זקוקה כדי לפרוח שם. בברכה, עינת גבע, מכון אדלר.
 

מחל

New member
תודה על תגובתך.

את חושבת שאם אתייחס כמו שאמרת כשהיא תתלונן אלי היא תיפתח בגן? ומה עם מה שהגננת מספרת? והאם כדאי לתת לה טיפול רגשי באומנות למשל? אצל מישהי באופן פרטי אחה"צ.
 
בחזרה אלייך...

שלום רב לך שוב, בעבר הילדה קיבלה טיפול באומנות במסגרת הגן. איך הילדה הגיבה לטיפול? מה המטפלת אמרה? מה היא הציעה להמשך? מה הגננת מציעה? ובעיקר מה את חושבת? לשאלתך הראשונה התשובה היא שאני משערת שכן. יכול להיות שאת צריכה שיחה יעוצית בעניין שתעזור לך לעזור לבתך. מה דעתך? עינת גבע, מכון אדלר.
 

מחל

New member
המשך...

היא אהבה את הטיפול והמטפלת אמרה שהיא בתחילה היססה אבל בהמשך זרמה יפה. הגננת מציעה לתת לה טיפול רגשי אחה"צ. אני חושבת שכן אנסה לתת טיפול אחה"צ, השאלה היא איך זה יכול להשפיע על התנהגותה בגן? לגבי שיחה יעוצית לעצמי, אשמח אם תפני אותי... אודה על תגובתך.
 
התיחסותי

שלום רב, לילדה בגיל 5 כדאי למצוא טיפול באמצעות אמנות/מוסיקה/ספורט/שחייה או טיפול באמצעות בע"ח. ולקרוא לו חוג. רצוי למצוא עבודה עם קבוצה קטנה. הרווח פיתוח כישורים רגשיים וחברתיים כאחד. להגדלת והרחבת המיומנויות הרגשיות והחברתיות תהיה השפעה על תפקודה בכל מעגלי החיים. חשוב למצוא את האדם המתאים. אני מציעה לך להתייעץ עם המטפלת שעבדה עם הילדה בגן. בנוגע לשיחוה/ות ייעוציות אני מציעה לך לפנות למכון כמו מכון אדלר. בברכה, עינת גבע.
 
חן חן... ו...

שלום רב, חן חן ו... אני מזמינה אותך לקרוא את הדברים המאירים והמלמדים שהוסיפה היום "אומנית בנשמה" תחת הכותרת "לא הייתי דואגת" מילים ששווה לזכור ולנצור. עינת גבע, מכון אדלר.
 
לא הייתי דואגת

אחותי גננת ולעיתים קרובות היא נתקלת בפניות של הורים מודאגים שבנם נראה להם מבודד חברתית מכיוון שבנם/ביתם אינו מבטא את עצמו בגן באותה עוצמה ונוכחות כמו בבית וזה כה טבעי לעיתים רחוקות המצב הוא באמת כזה מדאיג לרוב לילד נוח בחבר או שניים שאיתו הוא משחק ואין לו צורך להוביל לביתך חברה או שתיים בגן , שזה יפה ואף מרגיע אותנו כהורים לא כל אחד בנוי להתנהל מול הרבה חברים, כך בילדות וגם בבגרות ביתי תמיד משכה אחריה שובל חברות ואילו בני כל חייו עם חבר אחד או שניים טובים למרות שהיה רוצה להיות מוקף הרבה חברים , בפועל הוא צריך מרחב ושקט עודדי את ביתך על החברות שקשרה בגן ואין לי ספק שאת הבטחון שהיא מקבלת בבית, היא תקרין עם הזמן גם בגן
 

מחל

New member
תודה על תגובתך. שאלה לי אלייך...

מה אענה לבתי כשהיא טוענת שהיא רוצה הרבה חברות בגן ובקושי יש לה?...
 
שאלה טובה :)

תציעי לבתך להזמין אליכן הביתה כל פעם חברה חדשה ותעסקו בפעילות מהנה כמון הכנת עוגה או יצירה כל שהיא כל פעם חברה אחרת, איתה תוכל בתך לקשור קשר קרוב ובסביבה הנוחה לה ולאט לאט להרחיב את מעגל החברות
 
למעלה