בת שנה

אiנליין

New member
בת שנה

להלן מספר שאלות בנוגע לבת שנה, נשמח לעיצות, סליחה מראש על אורך הגלות הרשימה ארוכה, אתם יותר ממוזמנים לענות גם רק בצורה חלקית
תודה רבה ושנה טובה ! 1. היא מבינה הכל, פשוט כל מה שאומרים לה, גם מילים ומשפטים שאין לי מושג מאיפה היא מכירה, מבינה הכל ומגיבה בהתאם. הכל, פרט לדבר אחד, כשהיא בכיסא האוכל, היא נוהגת לזרוק את האוכל לריצפה, ממש לפנות את המגש של כסא האוכל
לא רק כשהיא שבעה, אלא גם בעיצומו של האוכל. ניסינו להסביר, לבקש, ברכות, בתקיפות, ניסינו גם להתעלם, שום דבר לא עוזר, אין ספק שהיא מבינה, היתכן שהיא עושה לנו בכוונה ?
2. החודש הקטנה נכנסה למעון, כל הגננות והמטפלות מקרקרות סביבה ואומרות לה כמה היא יפייפיה, (בצורה מוגזמת, לא ההתחנפות הרגילה של הצוות להורים), זה קצת מפריע לנו, אולי אנחנו מגזימים, אבל האם כדאי שהקטנה תשמע דברים כאלה קצת פחות, או שחסר משמעות ? 3. כאשר אנחנו ממלאים לה אמבטיה, אנו ממלאים רק מספר ס"מ (הרציונל הוא שכדי שאם היא תיפול אחורנית, גובה המים לא יכסה את פניה ולא יאפשר טביעה) באיזה שלב אפשר לעשות אמבטיה נורמלית, ולמלא הרבה יותר מים ? 4. היא נעמדת לבד, הולכת איתנו יד ביד, והולכת כאשר מחזיקה בעגלת צעצוע, אך לא הולכת לבד. הבנו שנעליים כדאי לרכוש מאוחר ככל האפשר, ואורתופד אחד אף אמר לא לפני ריצה, מכיוון שההתפתחות הטובה ביותר היא כאשר התינוקות יחפים. האם הנ"ל כדאי גם כאשר הילדה בגן, משקחת בארגז החול וכו', או שאז כבר כדאי לנעול נעליים ? 5. האם יש יתרון כלשהו למטרנה שלב 3 על פני חלב רגיל ? המקור הכי לא אובייקטיבי (מטרנה) טוענים שאבקת החלב שלהם מועשרים בלא מעט אלמנטים, בפועל זה נכון, השאלה אם צריך את זה כאשר התזונה פרט לחלב היא מאוזנת ? ואם כבר ממשיכים עם מטרנה, הבנתי שעדיף להמשיך עם שלב 2 ולא 3, מכיוון ששלב 2 מועשר יותר, אבל מטרה אומרים שיחס החומרים בשלב 3 מתאים יותר לגיל, האמנם ? 6. אנו מכינים לה קציצות הודו וקציצות בקר, הבשר הוא כתף בקר טרי, האם יש נתח מומלץ יותר מאשר כתף, והאם יש טעם לרכוש טרי שעולה פי שניים, או שמיושן הוא די זהה ? 7. יש לנו ארונית שקופה (זכוכיות) לכוסות וכלים, החלטנו לא לחסם אותה, אלא לחנך שאסור לגעת, אך את המגירות כן חשוב לנו לנעול, מכיוון שהיא מושכת אותם ע"מ להעמד, ומגירה עלולה להפתח ולהפילה אחורה. ראיתי שיש לא מעט מנעולים, אבל לא מצאנו משהו מתאים למגירות רחבות, עם ידית אחת ורחוקות אחת מהשנייה. (גם לשים סוג של מעצור זה בעייתי, מכיוון שמדובר במגירות עם מנגנון סגירה שקטה, שאי אפשר לשנותו). האם יש פתרון כלשהו ? 8. האם יש אפשרות בטוחה להחזיק בבית אמצעים לניפוח בלוני הליום ? (אני לא מתכוון להחזיק בבית בלון גז, אבל אולי מוכרים פתרונות חד פעמיים כלשהם ?) ובאותה הזדמנות, איפה ניתן לרכוש חבילות בלונים (רגילים) איכותיים, ולא כאלה שמתפוצצים לאחר 3 נשיפות ? 9. נושא הבייביסנס טעון מחלוקת, ולא בטוח שיש לו יתרון אמיתי, אבל עבור אלו שהחליטו כן להתקין אותו, האם מומלץ להמשיך להשתמש בו גם מעבר לגיל שנה ? (הסטטיסטיקה בטח לא מבטיחה דבר...) תודה !!!
 

wild sands

New member
תשובות לחלק מהשאלות

1. היא זורקת את האוכל על הרצפה כי זה מפעיל אותכם. התנהגויות שמקבלות התיחסות מההורים הן התנהגויות שמקבלות חיזוק אצל הילד, וזה לא חשוב איזו התיחסות. זה שלב וזה עובר. שימו נייר עיתון או משהו על הרצפה סביב לכיסא שלה ותנו לה לזרוק הכל ללא התיחסות. זה ייקח זמן, כי היא כבר התרגלה, אבל אם זה יפסיק לשעשע אותה, היא תפסיק לעשות את זה. 2. זה לא יכול להזיק בשלב זה. היא אפילו לא תזכור את זה כשהיא תהיה גדולה (אצל רוב האנשים, אין זכרונות לפני גיל שלוש). ומצד שני היא מקבלת יחס חיובי ומעריך. זה טוב ויכול להגביר לה את הביטחון העצמי. בכלל קשרים חיוביים עם אנשים סביבה זה דבר חיובי. 3. אתם בכל אופן לא משאירים אותה לבד באמבטיה. היא עדיין לא יכולה לשחות לבדה, וכך גם לא בשנים הקרובות. כך שאתם צריכים לעזור לה בכל אופן. כבר עכשיו אתם יכולים למלא את האמבטיה כאוות רצונכם ולתת לה להשתעשע במים בעזרת יד תומכת. היא יכולה להיות אתכם בבריכה, אז למה לא באמבטיה? 4. כדאי להשאיר אותה יחפה. אם קר מאוד, אפשר לגרוב לה גרביים עבים. ישנם גרביים בעלי משטחי חיכוך שנועדו להליכה. היא לא הולכת לשחוק את כפות רגליה בהליכות ממושכות, כך שנעליים לא דרושות בשלב זה. 5. מה זה חלב רגיל? חלב אם זה הטוב ביותר. חלב פרה זה סתם שתיה ולא בהכרח יותר טוב ממים. בכל אופן לתזונה זה לא ממש השיא. אם היא יונקת, אז התחליף-חלב-אם (כמו מטרנה) זה רק תוספת שמקלה על האם (מבחינת שינה וחופש לעזוב את הילדה). אם היא לא יונקת, זה אוכל חיוני שאתם לא יכולים להחליף בחלב פרה. כל שאר השאלות הן עניין של טעם בלבד. כל החלטה שתקחו היא ההחלטה הנכונה עבורכם.
 

גרי רשף

New member
תרומתי הצנועה..

2. התופעות האלו צורמות גם לי ואני מכיר אותן היטב. חיזוקים חיוביים לילדים זה דבר מבורך, אבל להתעסק במראה החיצוני ולהעדיף ילד אחד בגן על פני זולתו בגלל זה אלו הם דברים פסולים. ילדים יש לעודד לעשות ולנסות ולהתקדם, אבל לא "להיות יפים". 5. חלב פרה נועד להזין עגלים ולא תינוקות, וגם זה כשהוא טבעי ולא לאחר שהוציאו ממנו מרכיבים חיוניים שונים לצורך תעשיית מוצרי חלב. יש מחלוקת לגבי שתיית חלב וקטונתי מלפסוק אם זה בריא או לא, אבל זה בוודאי אינו יכול להיות מקור התזונה העיקרי של ילדים קטנים, ולא תחליף לחלב אם או למטרנה (תחליף לתחליף..).
 

AlonPe

New member
קצת ב-"איחור", לא הייתי ב-"סביבה":

1. עם כל הכבוד, היא לא מבינה הכול. או יותר נכון - היא מבינה את מה שהיא רוצה ויכולה להבין, על פי דרכה, ועל פי יכולתה. אל תשכחו שהיא בת שנה! כל מני מושגים ומהויות "בסיסיות" שלנו כמבוגרים נראים ברורים מאליהם, נתפסים אחרת בעיניי ילדים. כמו שגיל (wild sands) ציין - אלו פעולות שנועדות לקבל תשומת לב - וזה גם מבחן שלה את המציאות ואת העולם הסובב אותה - שמכיל בתוכו גם אתכם. וזו דוגמה טובה בשביל לנסות להתחיל להבין את ההבדל בין תפיסת המציאות של פעוט לבין זו שלנו המבוגרים: בגיל הזה מתחילה להתקבע תפיסת ההמשכיות של הקיום של אוביקטים שנמצאים בחוץ, בין אם חפצים ובין אנשים. הפעולה הזו - של זריקת חפצים או אוכל - לגרום להם להיעלם, ואז לראות אותם מופיעים שוב בחזרה, כבמטה קסם, היא אחת הפעולות שעוזרות לבחון וללמוד את המציאות. וזו גם דרך טובה ללמוד את התגובות של הסובבים. היא לא עושה את זה "בכוונה" אבל גם כן בכוונה. המושגים של "טוב" ו-"רע", התנהגות טובה והתנהגות רעה, הם מושגים מופשטים ומורכבים. ולא פעם הקביעות (שלנו) של מה שנחשב "טוב" ומה לא - הן מניפולטיביות, שרירותיות, ולא תמיד עקביות. וחוצמיזה, אתם הולכים ונכנסים לתקופת ה-"Terrible Two", גיל ההתבגרות הראשון, שבו - ככל שהילד מבין ומפנים את היותו "יישות" נפרדת, בפני עצמו, ומתחיל להבין את ההפרדה בין העולם הפנימי שלו, לעולם שמחוץ לו - הוא (או היא) מתחיל לחתור ל-"עצמאות", שחלק מהביטויים שלה הוא "מרד", ובחינת גבולות.... לגבי "עצות מעשיות" - מאמץ כל מילה שגיל כתב. 2. בנקודה הזו, חולק על עמיתיי: לא רק שזה לא מזיק! לדעתי, אין (כמעט) גבול ל-"חיזוקים חיוביים!" השאלה מה זה "מוגזמת". יש מקרים שמסיבה כזו או אחרת - זו אכן חנופה להורים.... סתם אסוציאציה (מפגרת) שעלתה לי - נגיד איזו בת של איזה מאפיונר כבד, שנכנסת לגן - ו-(מפחד) הגננות מקרקרות ומגזימות סביבה!...
אולי אין זכרונות קונקרטיים מהגילאים האלו - אבל בגילאים האלו מעוצבים הבסיס לאישיות, להכרה ולהערכה העצמית. כל חיזוק חיובי, מכל סוג שהוא, ייתרום בעתיד לביטחון וההערכה העצמית. אל "תחסכו" את זה ממנה!!! אם הדאגה שלכם היא "סוציאליסטית", אם אתם חוששים שהיחס של הגננות כלפי הילדה שלכם, בא על חשבון ילדים אחרים בגן... תשאירו ת'דאגות האלו, להורים אחרים! מה ל'שות, אנחנו לא חיים בעולם שיוויוני! אלא אם כן "שיחדתם" (או איימתם
) על הגננות, אין לכם מה להרגיש "אשמים". שווה אולי לבדוק - יכול להיות שזה איזשהו "סימפטום" שיכול להעיד על איזושהי בעיה בגן עצמו. ויכול להיות שזה פשוט גן טוב! ושכל הילדים בו מקבלים יחס אוהב וחם, אישי ומיוחד!. 5. אחרי המעבר לאוכל מוצק, כדאי כמה שיותר מהר, להיפתר מההרגל של "אכילה" מבקבוק! אומר את זה מניסיון רע, שהייתי שמח לתקן בדיעבד! זה גם עניין של הרגלי תזונה - כל ה-"חלבי" והשוקו, הם תוספות תזונה מיותרות, וגם עצם השתייה מבקבוק, בגילאים מאוחרים, היא לא בריאה - בעיקר השתייה לפני השנייה - גם לא בריא לשיניים, וגם מקור לדלקות אזניים, ובעיות בדרכי הנשימה. כמה שיותר מוקדם להקנות הרגלים - שאוכל אוכלים, ושתייה שותים בכוס או עם קש. 8. סתם תהיה - בשביל מה לנפח בלוני הליום בבית?!
שנה טובה!
 

So Called Zero

New member
זריקת אוכל

אגיד מה "עשה את העבודה" אצלינו. גם לנו היתה נסיכה שבגיל שנה "הבינה הכל". ולא עזר כלום - האוכל שהיא לא רצתה באותו רגע - היה נוחת על הריצפה. מה שאמרו לי, זה שכשאומרים לילד בגיל הזה (וגם בגילאים יותר גדולים !) "לא לעשות" משהו - הוא פשוט לא מבין. במובן שהוא לא מבין מה האלטרנטיבה ! הילד לא רוצה את האוכל הזה מולו. זריקת האוכל זה הפתרון היחיד שהוא מוצא. סתם "הימנעות" מפעולה היא לא אופציה עבור ילד, כל עוד הבעיה לא נפתרת. שמנו קערה על השולחן (לא על השולחן של כסא אוכל, על השולחן של הגדולים, אבל בהישג היד) וכל פעם שזרקה, אמרנו "מה שאת לא רוצה, שימי בקערה", תוך הדגמה. כלומר: לא להגיד מה "לא לעשות", להגיד מה "כן לעשות". כמובן שכל פעם ששמה את האוכל הלא רצוי בקערת הפסולת - קיבלה מחמאה. עבד פלאים !
 

charlila

New member
כן, היא עושה בכוונה

1. (כפי שאתה עושה בכוונה באסופת הפורומים שאתה מנג'ס בהם
- ילדים מפנימים את התנהגות הוריהם, ומשקפים להם ה-כל. השתמשו בזה לטובה! זה שיעור שאין כמוהו!) מה לעשות לעצם העניין? עצתי הולכת ככה: בארוחה הבאה (או - בראשונה שתגיעו אלה מוכנים להתמןדדות, אם אתם צריכים לאסוף כוחות) תודיעו לה שאתם מרשים לה לזרוק אכל - בארוחה הזטת. ותרשו! בכף! תיהנו מן ההשתוללות! תהיו ילדים בעצמכם! בארוחה שאחריה אל תגידו כלום. ייתכן שהטיפול הספיק (אם הביצוע היה נאות.) אם לא - בארוחה הבאה תודיעו לה שעכשיו אתם לא מרשים לה לזרוק. היא תזרוק. תגידו לה: אם את זורקת - לא תקבלי חדש. ותעמדו במילתכם. בלי להתרגז אפילו טיפה, תהיו משועשעים, אבל אל תזוזו מילימטר! "אם את רוצה אוכל - תשמרי עליו בצלחת. אין דבר, בפעם הבאה." צפו התפרצות זעם, עמדו בה בלי למצמץ. אם תצליחו בביצוע, הבעיה תיפתר במהירות. אם לא תצליחו, תתאמנו עד שתצליחו, כי אחרת הבעיה רק תגדל. בהצלחה. 2.כנראה שהיא באמת יפה. יחד עם זה, מבוגרים נוטים להגזים ולדבר אל ילדים כאילו הם מפגרים. אבל - אתם לא יכולים לשלוט בהתנהגותם! אתם יכולים להעביר אותה לגן אחר - מה שלא בהכרח יפתור את הבעיה, וללא ספק יעורר בעיות חדשות. שחררו, תזרמו! ומה בעצם לא טוב אם יגידו לה שהיא יפה? עדיף שיגידו לה שהיא מכוערת? אם אתם תתייחסו בנייטראליות לתכונותיה הטוכבות והרעות כאחד, ובהאבה לילדה, זה יאזן לה את ההתייחסות. 3. בשלש במבוגר נמצא איתה כל שעת האמבטיה ומשגיח. אני מקווה שאתם לא משאירים אותה לבד באמבטייה? ילד זה לא מטומטם ולא מפגר. דרושה השגחה - אבל תאמינו לה שלא תעשה דווקא ותטבע לכם בידיים, כפי שהיא עושה קווקא באוכל! היא עוד רוצה לחיות! 4. כמה שיותר יחפה, וכשנעליים - נעלי עור הכי רכות עם סוליה דקה מעור. זה עושה ממש הבדל! 6. תנו לה לאכול מה שטעים לכם ולה, עזבו שטויות. 9. תעיפו את הכישוף הרע הזה תיכף מיד! אם אתם רוצים להגן עליה, שתישן עם אמא שלה במיטה עוד שנה. (אתה מבין שאני עושה לך מה שהמלצתי לך לעשות עם בתך בסעיף 1 - האם אני לא עובדת בשבעלך? דווקא כן עובדת כרגע... אבל - כמו שבתי היתה אומרת - "ליחד לידי!"
 

fire snake

New member
1/ -כמובן, זה תלוי בכך שתשים לה על הצלחת רק

מה שהיא רוצה לאכול, או פחות (עם אופציה לתוספת אחרי שתגמור הכל)
 
למעלה