בת שנתיים וחצי

mami144

New member
בת שנתיים וחצי

שלום עינת אני פונה אליך עם בעיה עם ילדתי הקטנה ( בת שנתיים וחצי) לאחרונה יש לי בעיה איתה שהיא לא מקשיבה לי מתעלמת שאני מדברת אליה . ושאני מבקשת דברים שהיא תעשה אן שהיא אומרת לי לא רוצה או שהיא מתעלמת . נא עזרתך המון תודה mami144
 
הזמנה לקריאה...

שלום רב, הבוקר התיחסה הילה גליקסמן, מנחת קבוצת הורים בשיטת אדלר, לשאלה דומה אנא קראי תשובתה. שאלות נוספות יתקבלו בברכה עינת גבע.
 

mami144

New member
המקרה שלי שונה

היי עינת המצב שלי שונה לי אין עוד ילד ....
 
כל מקרה הוא אחד, יחיד ומיוחד...

נכון, את צודקת כל מקרה הוא אחד, יחיד ומיוחד. מה בכל זאת את יכולה לקחת ברמה העקרונית ואולי היישומית? חזרי אלי עם תשובה לשאלה זו, ועם שאלה נוספת וממוקדת בברכה, עינת גבע.
 

mami144

New member
היי

היי אני מאוד משתדלת לשלב אותה בסידור החדר שלה וגם קצת בבית - והיא אוהבת את זה זה יהיה לא נכון להגיד שהיא כל הזמן לא שומעת שלי, אבל לאחרונה יש לה התעלמות מדברים שאני מבקשת ממנה לעשות . או אם היא נמצאת באיזה חדר בבית ואני שואלת אותה איפה היא היא לא עונה לי השבוע נסענו באוטו והיא משתחררת מהחגורת בטיחות והיא נעמדת באמצע נסיעה, ולא מוכנה להקשיב
 
סמכות הורית

אני קוראת בשאלתך הרגשה שהילדה "עושה לך דווקא", לא מקשיבה, ולא תמיד משתפת פעולה. ברשותך אני רוצה להציע לך להסתכל על "טקטיקת פעולה" בשני מישורים. במישור המגיב, מכבה השריפות כאשר אירוע כזה מתרחש: השתמשי בידע ללא כעס: "ברכב חייבים לחגור חגורת בטיחות כל הנסיעה כדי שהיא תגן עליך במקרה חירום". ילדים נוטים לשת"פ עם דברים הנוגעים לטובתם ועד כמה וכמה לבטחונם. יותר מכך: מרכיב משמעותי בסמכות ההורית נובע מהיותנו "בר-סמכא" בנושאים שונים. ולכן הסבר קצר, מותאם לגיל, ללא כעס עשוי לעזור בלא מעט מקרים. הוא גם מראה לילד שהוא חשוב להורה הדואג לבטחונו ורוצה בטובתו. גם זה מרכיב נוסף המחזק סמכות הורית. אל תשארי רק במקום המגיב. עשי הרבה דברים יזומים שימלאו לבתך את הצורך בתשומת לב, בהתיחסות ובתחושת ערך כמו שיתוף בעזרה בבית (כפי שאת מעידה שאת עושה - חפשי מקומות שתוכלי להרחיב ולתת לה תחושה שהיא מועילה ותורמת), שימי דגש על המעשים החיובים שלה: כאשר היא מתחשבת, עוזרת, משת"פ, מארחת יפה חברים, עושה דברים בצורה עצמאית. זאת דרך מועילה לחזק תחושת ערך. חפשי אותם לאורך היום והראי לה שאת רואה את מעשיה. כך היא תבין שתשומת לב מקבלים על מעשים נורמטיבים ולא על התנהגות מפריעה. בסדנאות להורים תוכלי לקבל כלים רבים נוספים ליוזמה הורית המצמצמת התנהגויות מפריעות ומרחיבה את שיתוף הפעולה. שווה להשתתף... ועוד דבר קטן: ילדים לא תמיד שומעים כשקוראים להם, בעיקר כשהם מרוכזים בדבר מעניין.. הם לא עושים את זה נגדינו. נסי להשתמש בהומור במקרים כאלו זה מפיג את המתח. בהצלחה!! הילה גליקסמן - מנחת קבוצות הורים "להורות משפיעה".
 

yellow feather

New member
האם יש מאפיינים מובהקים

לנסיבות בהן היא לא מקשיבה לך? האם כשיש קשר עין ביניכן - היא כן מקשיבה? וכשאין קשר עין ישיר (נניח דרך מראה) - היא לא מקשיבה? אם התשובות ל-2 השאלות חיוביות - אולי כדאי שתקחי אותה לבדיקת שמיעה.
 
למעלה