בת שש וחצי עם חוסר בטחון

מיתי

New member
בת שש וחצי עם חוסר בטחון

יש לי נסיכה בכורה (אחות בת 4.5) שעולה לכיתה א'. היא מאד חברותית אבל רק במקומות שהיא מרגישה בהם נוח. במקומות חדשים היא צמודה אלי ולא נפתחת בקלות. היא ילדה מאד אהובה על כולם. מאז הוא מתמיד היא סירבה ללכת לחוגים ולא התעקשנו איתה שתלך. עכשיו, כשהיא עולה לכיתה א', עלה נושא לימוד שחיה, עשינו גם שיעור נסיון והילדה מתעקשת שלא ללכת. לא לחוג שחיה ולא לשום חוג אחר. עד עכשיו לא נראה לי נכון להתעקש איתה אבל עכשיו כשגדלה אני רואה חשיבות רבה של החוגים ובכלל, מחפשת דרך לחזק את הבטחון העצמי שלה. אשמח לקבל את חוות דעתך.
 
עידוד כדרך חיים נרכשת

שלום רב, כל ילד הוא אחד, יחד ומיוחד. לכל ילד יש נטיות, העדפות וקצב חברתי שונה. מה עושים? א. ממשיכים לגלות הבנה ואמפטיה . ב. לא מאיצים ולא דוחקים. ג. מציעים אפשרויות ומאפשרים בחירה. (למשל, הצעת חוג כל החלטה תתקבל בשלווה ובברכה) ד. את רומזת על אפשרות "להתעקש" בניגוד למה שעשיתם עד כה. עקשנות מובילה לעיקשות, להתנגדות, ולהתבצרות בעמדה - עדיף לשחרר לחץ ודאגה. ה. בהחלט יש מקום להגביר את בטחונה העצמי איך? ו. על ידי עידוד עידוד בעיני זה דרך חיים, זו גישה חינוכית נרכשת ונלמדת בבתי ספר להורים. מטרת העידוד זה להראות לילד שהוא טוב, מקובל עלינו ורצוי כמו שהוא. הערכים המקופלים בעידוד הם: כבוד( גם כאיננו מרוצים), דיבור בגובה העיניים מתוך אמונה שאנחנו שווי ערך (כולל ילדים), קבלה ללא תנאי ( כולל רצונות, מחשבות ובחירות של הילדה). עידוד נועד להפיח את אומץ ליבו של הילד, לאפשר לו להתנסות, לטעות, ליפול לקום ולהתקדם. ממליצה בחום ללמוד את אומנות העידוד לעומקה. מה דעתך? עינת
 

מיתי

New member
תודה על התגובה

אני חושבת שאני אם מאד מעודדת ומעצימה. לא מפעילה לחץ עליה ומאד מכבדת אותה, את הרצונות שלה ואת הבחירות שלה (למרות שהן מנוגדות לשלי) השאלה עד מתי? מהם המקרים בהם אנחנו מחליטים עבור הילד? הסברתי לה שחוג זה גם בשביל כיף וגם בשביל להרחיב אופקים. אבל, אם הבחירות שלה נובעות מפחד, מחוסר בטחון, אני שואלת איך להקנות לה את הבטחון...
 
שיקוף מיומנויות ותכונות חברתיות....

שלום רב , כל משפחה קובעת מהם הקווים האדומים שלה. אני ממליצה על מעט קווים אדומים הממוקדים ומתיחסים לשעות סכנה. ויותר ויותר דיאלוג מאפשר. ניסיונות לכפות נענות בדרך כלל בהתנגדות. לפעמים ילד נכנע ומציית . השאלה באיזה מחיר רגשי? מה משמעות הדבר לעתיד היחסים? לוערך העצמי שלו? ילדים מפתחים את הדימוי העצמי שלהם מההד והערכה שהם מקבלים מאיתנו. לכן, דרך נוספת להקנות ביטחון חברתי היא לשקף לילדה את הכישורים החברתיים בה בורכה כאשר הם באים לידי ביטוי. בברכה, עינת.
 
חן חן ולהשתמע

האם הדברים מדברים אלייך? מה תוכלי ליישם? שאלות נוספות יתקבלו בשמחה עינת
 

מיתי

New member
../images/Emo13.gif

דיבר אלי ואני מתחילה ליישם. אתמול היא שרה לי שיר ממש קשה שהיא למדה בגן (סופרקאליפרג'ליסטיקאקספיאלידושס מהסרט מרי פופינס) ואמרתי לה שזה נשמע ממש מסובך ושזה מדהים איך שהיא מצליחה לשיר את זה ושהיא ממש מוכשרת. היא בעצמה פיתחה את הנושא ואמרה שהיא היתה צריכה להתאמן הרבה הרבה כדי להצליח, אז ניצלתי את זה לשיחה שאם רוצים להתפתח וללמוד דברים צריך להרחיב אופקים ולהתאמן. בנוסף בערב הלכנו למשחק כדורסל של בן דודה, שהיא מאד אוהבת וראינו את ההצלחה שלו וגם את זה ניצלתי לשיחה בנושא של חוגים (בלי לחץ). תודה רבה.
 
אני נרגשת ...

כל הכבוד לך על יכולת הובלת תהליך אני סקרנית לשמוע עוד המשיכי לעדכן יום קסום ומקסים עינת
 
למעלה