גאוות מוצא

גאוות מוצא

אנו מספרים לזיו על נקודות ההשקה בין בלגיה לקזחסטן, ובמיוחד על היות עיר מולדתה המקום בו אסטרונאט בלגי נחת בו. זיו אוהבת את הסיפור מאוד, וכאשר מצאתי פרטים על אסארונאט בלגי שכללו את תאריך הולדתה, היא בכלל הייתה מאושרת.
בשנה האחרונה אנו יודעים שהיא בטוחה מספיק עם העולם כדי לחלוק את המידע עם ילדים (נבחרים) אחרים, ואנו שומעים על האכזבות כאשר אין הם מאמינים לה. במיוחד שמענו את האכזבה בקיץ, כאשר לא האמינו לה שהיא באה מקזחסטן, או אפילו שקזחסטן קיימת בכלל.
לאחר שבשבועות האחרונים שמענו מדי פעם על אכזבות, ניצלנו את יום ההורים לפני חופש/ת החורף כדי להביא למורה תדפיס על האסטרונאט הבלגי עם פרטים הכוללים את יום הולדתה של זיו ואת עיר הולדתה. עשינו זאת מבלי להתייעץ איתה, מכיוון שחששנו כי ביישנותה תגרום לה למנוע זאת מאיתנו, אך חשנו שהיא מוכנה לכך.

יום ההורים נערך יום לפני החופשה, ולמחרתו יש עוד יום לימודים אחד, בו נערכות בעיקר פעילויות כלליות ולא לימודים ממש. לזיו סיפרנו על השיחה עם המורה, כדי שתהיה מוכנה. כאשר באתי לאסוף אותה בסוף היום, זיו ניסתה לטעון שהמורה שכחה לדבר על הנושא, אך מהר מאוד היא שינתה את הסיפור. לאורך כל סוף השבוע שמענו חוויות מקוטעות.
- קזחסטן גדולה הרבה יותר מבלגיה. הרבה יותר! מי שחושב שקזחסטן היא מקום קטן ונידח, צריך להביט במפת העולם ולהווכח כי הוא זה שחי במקום קטן (בלגיה).
- המורה שכחה לציין את יום ההולדת, אז זיו הזכירה לה.
- כולם הסתכלו על זיו כשהמורה סיפרה, אבל זיו כהרגלה התביישה, אז היא התחבאה מאחורי השולחן שלה.
יאמר לזכות המורה של זיו שהיא רגישה לילדים, ולא לחצה יותר מדי, כדי לא להביך את זיו עוד יותר, ולגרום לה להתכנס בשבלולה.

בטחונה העצמי של זיו בכיתה כלפי מורתה הולך ונצבר. לפני שבועיים היא אפילו העזה בקש מהמורה להביא את הציור שהוצג בתערוכה בחוג לציור. היא עשתה זאת בביישנות, בהפסקה, לא ליד ילדים אחרים, אך היא עשתה זאת! ואפילו הביאה את הציור למחרת, הניחה למורה להציג אותו בפני הכיתה וקיבלה מחיאות כפיים. משהו שעד לא מזמן היה בלתי ניתן להעלות על הדעת.
 

אבי351

New member
אני אם מותר לי לומר בלי לשאול את בני לא אעשה

דבר בכיתה רק בהסכמתו המלאה ושהוא בטוח בכך ועוד בנושא טעון שכזה.
 
יד על הדופק

כהורה אנו בוחרים הרבה דברים שלזיו אין שליטה עליהם. אנו כופים עליה דברים שיש לנו סיבה טובה לחשוב שהיא תזדקק להם, או תרצה בהם, גם אם היא עצמה לא בוחרת בהם.
היא לא רוצה ללכת לחוג לציור, למרות שהיא מתגאה בכך שהיא הולכת אליו בפני ילדים אחרים. אהבתה לציור גרמה לנו לרשום אותה לחוג כזה ולהתעקש שתלך אליו. ההשווצה שלה בציוריה מן החוג לציור גורמת לנו להמשיך ולהתעקש כל יום שישי שתלך לשם, למרות שאין היא מפספסת יום שישי בנסיונות התחמקות.
כך גם נושא זה. זיו לעולם לא לבחר להעמיד את עצמה במרכז תשומת הלב, אבל אין שום דרך שהמורה יכולה להעביר את המסר לכיתה ללא נגיעה בזיו עצמה. לכן, גם ללא הסכמתה של זיו, כאשר היא בתקופה טובה ופתוחה לחשיפה זה היה הזמן המתאים לידע את המורה על הצורך של זיו בשיחה פומבית על קזחסן, על מקורותיה שם, ועל נקודת הגאווה הקשורה לאסטרונאט ולעיר הולדתה.

זה בדיוק להיות עם יד על הדופק, ולהיות נכונים עבור זיו גם כאשר היא עצמה אינה יודעת שהיא נכונה.
ללא קשר למידת הנכונות שלה, יש דברים שלעולם לא נבקש עבורה, גם אם היא תרצה שנבקש זאת. אלו פעילויות שלפי דעתנו עליה לנקוט יוזמה ממשית, ואם אנו נבקש עבורה נמנע ממנה התפתחות אישית הבניית בטחון עצמי (כמו שלעולם לא היינו מבקשים שיראו ציור שלה בכיתה). אבל כאשר היא יזמה פעילו שהעמידה אותה במרכז תשומת הלב לרגע (הצגת הציור) בעצמה, היא הראתה לנו שיש בה מספיק בטחון עצמי כדי לספוג עוד תשומת לב בנושא בו היא גאה, במיוחד שהוא נעשה בצורה מדודה לאחר שהיא כבר שיתפה בו ילדים אחרים, לא תמיד בהצלחה. החשיפה הייתה צריכה לבוא עכשיו, כדי שחוסר האמון מצד ילדים בו נתקלה לא יגרום לה להסגר שוב.
 

אבי351

New member
בנושא האימוץ אני נותן לבני להחליט לפי רצונו כ

כי הנושא רגיש מאוד וחשוב מאוד כמובן שברוב הדברים אני בהורה מחליט עבורו לפי שיקול דעתי אבל בנושא הזה אני מקשיב לריחשי ליבו ואם יגיד לי שלא רוצה לדבר על על ארץ הולדתו לפני כל הכיתה או על סיפור האימוץ שלו שהוא פתוח וגלוי מאוד אצלינו בבית לא אעשה זאת בשום אופן.אבל לכל הורה יש הזכות להחליט אחרת כמובן
 
זו לא רק זכותו של כל הורה להחליט אחרת, אלו גם

תגובות לילדים שונים.
בקלות אני רואה עצמי נוהגת אחרת כלפי ילד אחר.
בקלות אני רואה עצמי נוהגת אחרת בזמנים אחרים.
בקלות אני רואה עצמי נוהגת אחרת במקומות אחרים.
בקלות אני רואה עצמי נוהגת אחרת בנושאים אחרים.

כלפי זיו,
כעת,
במקום הזה,
בנגיעה הזו באימוץ
זו הייתה ההתנהלות הנכונה, ואני, רק על הקורה בחיי יודעת לספר.
 
למעלה