גבוהה מידי

Hidden4ever

New member
גבוהה מידי

שלושה ימים למדה הילדה בכיתת התקשורת. מהילדה אני יודעת שכיף לה. היא משתתפת בשיעורים, כותבת במחברת או בדפים ואפילו עוזרת ילדים שאיתה.

בכיתה הרגילה הילדה שלי היתה זו שלא השתתפה בשיעור, לא הוציאה ציוד, לא כתבה, לא עשתה כמעט כלום במבחנים, לא עשתה שיעורים ושיקרה שאין לה שיעורים, לא היו לה חברים, הילדים צחקו עליה או פגעו בה ועלבו בה.

לכאורה הכל טוב - נכון?

אז אתמול הבנתי מהשיחה עם המורה של הכיתה שהיא מודאגת שהרמה של הילדה שלי גבוהה מאוד ביחס לכיתה... האירוניה, הילדה שלי הגיעה מכיתה ד' לכיתה שהיא רשמית ו' (אבל פורמלית ה-ו), ובכיתה הקודמת שלה הילדה קיבלה נכשל במרבית המקצועות. כאן היא הכי טובה. הדימוי העצמי של הילדה בשמיים, אבל המורה מרגישה שצריך למצוא דרך לשמר את הרמה הגבוהה של הילדה. היא גם לא רואה את הבעיות שלה בכלל לתחושתי וגם טרם הספיקה לקרוא את האבחונים של הילדה עקב קוצר הזמן שנבע מכך שהילדה הצטרפה ממש לפני זמן קצר ואסור להם להוציא את האבחונים משטח בית הספר...

פתאום אני מרגישה שהילדה שלי היתה סופר נמוכה בכיתה הרגילה וסופר גבוהה בכיתה המיוחדת ושאין לה ממש בית...

לא שילבנו אותה כי ההמלצה של דיצה היתה העדפה ברורה לכיתה הקטנה. בנוסף, בבית הספר שהיתה בו לא נראה לי שיש יכולת מנטלית לשלב. הם לא ערוכים לכך ולראיה הילדה שלי היתה פשוט שבר כלי שם וזאת למרות שהאמינו שהם עושים בשבילה את הכל.

מה עושים במצב כזה של ילד שנופל בין הכסאות?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ואולי הילדה לא נופלת, המבוגרים מתעסקים ב"כסאות" הלא נכונים?
הקיטלוגים והמדידות האלה של "גובה" הם רעיונות של מבוגרים.
אם לילדה טוב, אם היא בונה לעצמה עמוד-שדרה של בטחון עצמי ושימחה,
למה להניח שהיא לא במקום הנכון לה?
&nbsp
יש לה מחנכת שמאמינה ביכלתה ונחושה לסייע לה להתפתח וללמוד,
היא תוכל בהמשך להשתלב בכתה מקבילה, "כתה גדולה"
בשיעורים שתחשבו שנכון לה להשתלב,
היא תלמד לפי תכנית אישית והקצב האיטי יותר של חבריה לכתה לא יעכב אותה
אלא להיפך- יבנה אותה: היא זאת שעוזרת, יכולה להשתתף בשיעור בלי חשש,
פתאום לימודים זה מקום כייפי ולא מאיים וצורב -
זה נותן לה עוצמה ומחזק מוטיבציה .
&nbsp
 

Hidden4ever

New member
אני מאוד שמחה שטוב לילדה

נלחצתי מאוד מפני שהרגשתי שהמחנכת חושבת שאין קשיים וחששתי שמא היא רומזת לי שהיא לא צריכה להיות בכיתה הזו. הרגשתי שהמחנכת לא יודעת על הילדה שלי כלום כי היא רואה אותה בסביבה הזו שמהווה חממה בטוחה לילדה שעברה תקופה ממש קשה ובשביל הילדה שלי זה כאילו היא הגיעה לגן עדן - ובשביל המחנכת שלא קראה את ההסטוריה של הילדה הקושי לא נראה לעין - וברור שלא יראה לעין כשיש סביבה ילדים שלא מהווים איום (לפני שהגיעה לכיתה החדשה מרב שחוותה הצקות ובריונות מצד הבנים בכיתה הרגילה, היא תהתה אם גם הבנים בכיתה החדשה יהיו תוקפניים... ), בכיתה הזו קל לה יותר ללמוד כי אין רעש שממנו היא סובלת וגם ההגשה של החומר קלה לה יותר. היא גם מרגישה מנטלית חזקה וזה נותן לה מוטיבציה. גם כאן אני מודאגת כי יש לי נסיון איתה שהיא מתחילה את השנה עם הרבה מרץ וככל שרמת הקושי עולה היא מאבדת גובה כי יש לה נטיה לפרפקציוניזם והיא מתקשה להבין שלימודים של משהו חדש זה לא קל וזה נורמלי שיהיה לה קשה בהתחלה.
&nbsp
בינתיים אני מרגישה מעולה עם ההחלטה ורק לא רוצה שלא יתנו לה להמשיך.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
כמו שכתבת, המורה עדיין לא מכירה אותה
הילדה שובצה עכשיו לכתה ואף אחד לא יוציא אותה מהכתה, בטח לא השנה.
במהלך השנה יהיה למורה מספיק זמן להכיר אותה, על כשרונותיה וקשייה,
וסביר להניח שתבין מה הסיבה לשיבוץ.
&nbsp
בין השורות שלך נדמה לי (תקני אותי אם אני טועה) שאני קולטת משהו מאד נכון
שא"סית אחת ניסחה פעם בערך ככה:
אוטיסטים המוגדרים בתפקוד נמוך- אנשים לא מכירים ביכולות שלהם,
אוטיסטים המוגדרים בתפקוד גבוה- אנשים לא מכירים בקושי ובכאב שלהם.
שני המצבים לא הוגנים, מכאיבים, מזיקים.
 
אז אולי אפשר לשלב אותה חלק מהזמן בכיתה רגילה?

וככה היא תקבל תמיכה בכיתה הקטנה וגם אפשרות לאתגר במקצועות בהם זה אפשרי.
אבל לא עכשיו, אחרי החגים
אגב, מה המורה מציעה?
היא התכוונה שהילדה גבוהה מדי מבחינה לימודית או תקשורתית?
 

Hidden4ever

New member
היום נפגשת איתה

אני חושבת שהיא חושבת שהיא גבוהה בשני הכיוונים.
&nbsp
היא ציינה שהיא מסתדרת יפה לבד ושיש לה בסיס לימודי נכון של עבודה וגם ציינה שהיא מכבדת את הצורך של ילדים אחרים לזמן משלהם ולא מתעצבנת מזה שמזה הבנתי שהיא גם גבוהה תקשורתית.
&nbsp
אז הילדה יש לה יכולת להתחיל קשרים בצורה טובה. היא גם מתמודדת יותר טוב עם ילדים צעירים ממנה ואני חושבת שהכיתה הזו צעירה רגשית כמוה כי אצל כולם יש תמימות שמאפיינת ילדים על הרצף וזה מאפשר לה להרגיש בטוחה ולא מאויימת. אין את התחרותיות האכזרית של קבוצת השווים שקיימת במסגרת רגילה. היא גם מסתדרת טוב עם מבוגרים כי היא וורבאלית מאוד ויכולה לנהל שיחה בוגרת - לרב זה לא תופס בחברת השווים כי היא פשוט לא מעניינת אותם באופן שבו היא מדברת. בכיתה הזו יש התאמה עבורה ולכן היא נראית חזקה תקשורתית. זו המשמעות של תפקוד גבוה במובן הזה.
&nbsp
המורה דברה בכללי על שילוב בכיתה רגילה בהתאם ליכולות. היום אבדוק איתה יותר לגבי זה. אני יודעת שהילדה לא מנסה להתיידד עם ילדים מכיתות אחרות בכלל. היא נשארת עם הכיתה שלה למרות שהם כמעט כולם בנים.
 

ניצב2

New member
לדעתי הכי חשוב

שהילדה שמחה וטוב לה ומקבלת בטחון עצמי
בכיתת תקשורת הם אמורים לקדם פרטני , אז שיקדמו אותה לפי הרמה שלה
 
האמת שממה שאת מתארת - נראה שהיא דווקא במקום הנכון.

לפחות לעכשיו. שבי אולי עם המורה ותחשבו על דרכים לקדם אותה מעבר (נניח ששעה בשבוע היא תעשה חוברת על חשבון שיעור שמיותר עבורה, או וכו'). אבל נשמע לי שמהבחינה ה"תלמידית" היא עושה פה קפיצה אדירה ומתחילה להיות ממש נוכחת בכיתה ולתפקד כמו שמצפים, ולדעתי זה יתרום לה כל כך הרבה לבטחון העצמי ולתחושת השייכות (וגם לרכישה ממשית של כלי למידה) שחבל לראות את זה כטעות בשיבוץ או משהו בסגנון. מקסימום תעשו חושבים שוב לקראת שנה הבאה. השנה שהיא "תפסיד" במערכת הרגילה (מבחינת החומר) לא קריטית. לסיכום, אני בעד שתתני לה את השנה הזאת להתאושש מכל השנים הקודמות ולהרגיש שהיא טובה, שהיא יכולה, שהיא חלק.
 

Hidden4ever

New member
תודה


 
מצטרפת להמלצות

לדעתי השנה אתם עם המורה צריכים לחשוב על שילוב ילדה עם כיתה רגילה כמה שיתאפשר כדי לקדם אותה מקצועית, אולי אפילה עם רגילה של ה' ולא רגילה של ו'. כי זה הכיתה הבאה הרגילה שלה ( הרי היא לא מכירה חומר של ה' הרגילה כי הגיעה מד')
ולקראת השנה הבאה לחשוב שוב מה יותר מתאים לה..

טוב, יש לי גם ילדים ש"נופלים בין הכסאות" . מכירה אתה המצב....
 

Hidden4ever

New member
אגב... ילדים שלומדים בכיתה שמוגדרת ה-ו

אבל בעצם הם ה'... הם נשארים עוד שנה? מה קורה אם אין מספיק ילדים?
 

Hidden4ever

New member
כן

דובר על כך שהם יתחילו לשלב אותה במקצועות מסויימים בכיתה רגילה. הילדה עוד לא יודעת על זה ואני תוהה אם לא תילחץ... סומכת עליהם שיכינו אותה.
 
למעלה