גבולות היחסים

גבולות היחסים

מצטברות אצלי לא פעם פניות לאימון מאנשים קרובים. אני תמיד בדילמה. מכירה את הקריטריונים למבדק הרלוונטיות (קירבה, אותנטיות, סמכות) וגם את התועלות האפשריות במצב כזה (היכרות רחבה יותר, קבלה, אינטימיות) ותמיד מוצאת את עצמי בדילמה. מכירה הצלחות גדולות בכיוון הזה מכירה גם אימונים שנכשלו. מה דעתכם ? רק טוב ענת
 
דילמה לא פשוטה

אני יכולה להעיד מנסיון, אני מאמנת חברה, כשהתחלנו להתאמן היא היתה מכרה בחוג מסויים שאני נמצאת בו ועם הזמן הפכה לחברה. עצם ההיכרות הרחבה, ו"הצפייה" במתאמנת ב-real life בחוגים שאנחנו נמצאות יחד, מאפשר לנו להגיע להצלחות, לפתוח אפשרויות חדשות ולהגיע לעומקים שלא ניתן להגיע עם מתאמן אחר. בתחילה נתקלנו בבעית המחויבות של המתאמנת והאיך אני מגיבה לכך "כי הרי לא נעים" אך היום, אנחנו מעבר לזה ודווקא הקירבה ביננו מאפשרת פתיחות שאפשר לצמוח ממנה. בהחלט זה היה גם אימון עבורי. הייתי מסכמת, כי מאד תלוי מיהו המאמן/ת ומיהו המתאמן/ת, וכל מקרה חייב להיבחן לגופו, ואין החלטה גורפת. ברכה ואושר אריאלה
 

nsivan00

New member
איכות השירות

כן אכן דילמה לא פשוטה. השאלה שאני שואל את עצמי במקום הזה היא טיב השירות שאני נותן. עד כמה נקי אני במקום הזה, עד כמה אני אוכל לעמת את המאומן שלי במקומות הקשים שלו ולא לוותר לו. אני עושה הבהרת צפיות בכניסה לתהליך אשר מפרידה ביני כמאמן לחבר או קרוב ולמרות זאת הגבולות לא ברורים וטיב השירות לעיתים יכול להיפגע. אני שואל את עצמי " האם עכשיו אני מוותר למאומן שלי על משהו כי אני קרוב אליו?" אם כן השירות הוא לא אותו שירות שהייתי נותן לאדם אותו אני לא מכיר ואז אני חוטא לשירות, ולמאומן ולתהליך ולי עצמי! אומנם אפשר להתחיל מנקודת מוצא טובה יותר עקב ההיכרות אך אחרי כמה פגישות לא תהייה לזה משמעות, ואולי היכרות זו אפילו תגרע מהנקיון של המאמן עקב דעות בהן מחזיק...? לסיכום, אני מעדיף להעביר את המאומן למאמן אחר לטובת התהליך, טיבו ואיכות השירות! הצלחה ניב
 
עוד פן לדילמה

אני רואה באימון כלי מדהים שיש ברשותי שבעזרתו אדם יכול ליצור שינוי בחייו, להגשים חלומות, להשיג מטרות וכך הלאה. אם יש ברשותי כלי כזה, אני רוצה יותר מכל להעניק אותו לקרובים אלי - חברים ובני משפחה. עד היום נצלתי כל הזדמנות לעשות לבני משפחתי שיחות הכנה לקראת פגישות והיתה בכך תרומה נפלאה להם וליחסים שלי אתם. עדיין לא אימנתי אחד מקרובי, אבל זה משהו שאעשה בשמחה ובאהבה.
 
האתגר שבדילמה....

מסכים עם כל מילה של נרקיס. מי אני כמאמן אם לא אציע אימון לקרובים לי וליקרים לי ביותר? זה גם האימון/האתגר הגדול ביותר עבורי כמאמן לבוא נקי ממודל הידיעה שלי וללא אג'נדה לאימון. זו הזדמנות נפלאה לקחת את האימון רמה אחת למעלה. הנסיון הכי משמעותי בהקשר הזה היה לי כשהתחלתי לאמן חבר גרעין שלי לשעבר (30 שנות היכרות) שאחרי השיחה השלישית הוא בקש שאאמן במקביל גם את אשתו. נעניתי גם לאתגר הזה, אם כי התנתי מראש שבמידה ואראה שאיני מצליח להפריד בין שני האימונים - אפסיק לאמן אותה. זו היתה חוויה עצומה עבורי. שני האימונים היו מאד מוצלחים לדברי המתאמנים. ובאופן בלתי תלוי כל אחד מהם השיג תוצאות וקידם את המטרות שלו. כמו בכל אימון אחר (של אנשים שאיני מכיר) האחריות שלי לבקש משוב ולשתף עם משהו לא עובד ואף להציע להפסיק את האימון אם איני מצליח לבוא ממקום נקי. חברים אחרים לעומת זאת הפניתי למאמנים אחרים כי מצאתי שתחום ההתמחות שלי פחות רלוונטי לנושאים שעליהם הם רצו להתאמן.
 
איכות השירות

אני מסכימה מאוד עם מה שאתה אומר. אני מאמנת בתחילת הדרך, והיה לי נסיון באימון חברה ובאימון מתאמנת שבמהלך הפגישות הראשונות נוצרה קירבה חברית, אני יכולה להעיד שממקומי כמאמנת הדיאלוג הפנימי לא נתן לי מנוח שלא לדבר על נושא המחויבות לאימון שלמרות שליבנו את הנושא בהתחלה עלה כמה פעמים. אני הגעתי למסקנה שחברים או קרובי משפחה יופנו לקולגות שלי, ועם מתאמנים תישמר מידה של אנונימיות שלי. מיכל
 

tlingit

New member
ברוכה הבאה מיכל הר שמש ../images/Emo140.gif

יופי שאת מצטרפת אלינו לפורום
אני מזמינה אותך להציג קצת את עצמך, אם את רוצה
לקרא בדפי הפורום הקודמים, להכיר קצת את הכותבים ואת נושאי הדיונים, ולעיין בכללי הפורום, במאמרים
ובקישורים
שלנו באיחולים לדיונים מרתקים ופורים
 
תודה

תודה על קבלת הפנים, קראתי את כללי הפורום וגם בדפים קודמים חלק מהדברים, כמו כן שלחתי לך מסר אישי לגבי שאלה עקרונית שרציתי לשאול לא באמצעות הפורום וביקשתי תשובה אישית, אני מניחה שכנראה פספסתי איזשהו שלב בשליחה (כיון שאני גם חדשה וגם טירונית בנושא פורומים....)
. מאותו מקום איך אפשר לשלוח אליך שאלות לעינייך בלבד. מיכל
 

tlingit

New member
התחלות זה מקום נפלא ../images/Emo13.gif

הדרך המהירה לשלוח מסר אישי היא ללחוץ על המילים 'מסר למחבר/ת' שנמצאות בתחתית הודעה שנכתבה בפורום - זה שולח מסר למי שכתב את ההודעה דרכים נוספות הן:
לענות להודעה שנשלחה אלייך
לפתוח את הכרטיס האישי של כותב/ת בפורום (על ידי לחיצה על כינויים) ובצד ימין במקום שכתוב יצירת קשר ללחוץ על המילים 'שלח מסר'
או, אם כבר שמרת שמות במערכת המסרים האישיים לפתוח הודעה חדשה ולבחור את שם הנמען מהרשימה
 
לאמן קרובי משפחה......../images/Emo188.gif

מעניין למה למעשה קיימת מועקה סביב הנושא. לא מדובר בגילוי עריות חלילה - אלא באימון להצלחה! אשתף כי בחודשיים האחרונים אני מאמן את אחי שצעיר ממני בשלוש שנים. הבקשה לאימון באה ביוזמתו - ללא כל איתות מצידי (נשבע..) לדעתי הוא צפה בהתפתחות שלי ובשינויים שקרו לי בחיי מאז שנחשפתי לתחום וזה עשה לו חשק. אז מה עושים? למה לדחות בקשה אוטנטית ומחויבת בגלל קירבה משפחתית? אנחנו התדיינו לעומק בשאלת היחסים, היכולת להפתח וללא עירוב של משקעי עבר. האמת שהגבולות נשמרו בקפידה. למעשה, במפגשים משפחתיים אנחנו מתעלמים מנושא האימון ושומרים אותו לעצמנו בשלב זה. לסיכום, לטעמי אין מניעה. מניסיוני האימון של אחי הצעיר מסתמן כאימון מוצלח ביותר. כימייה טובה ומחויבות לשינוי - אלו המדדים לאימון מוצלח.
 

hayapollak

New member
קרובים קרובים

שלום ינון, קוראת את שכתבת ואומרת לשניכם כל הכבוד. לאמן אח צעיר או בוגר זו בוודאי חוויה מאד מענינת וטובה. ואין ספק שהוא מכיר ומוקיר את התפתחותך וסומך עלייך בדברים הכי חשובים שלו וזה אומר הרבה מאד לגבי טיב היחסים ואיך הוא רואה אותך כאדם ולא רק כאח. אני מאמנת כרגע את הבן שלי הוא בן 13.5 - כאשר הצעתי לו אימון, הוא לרגע לא היסס (למרות שלקחתי אפשרות כזו בחשבון) משתף פעולה בצורה מפתיעה (ביחס לגילו ובהקשר לכך שאני אמא שלו) האימון אתו מאד מקרין לטובה לא רק אלא גם על כל המערכת המשפחתית שלנו ועל הכבוד ההדדי בינינו. הוא מרגיש שאני אמא שלו אבל שאני גם מקשיבה לו (לא שופטת אותו) וזה מחזק אצלו את ההרגשה של "אמא - החברה הכי טובה שלי". חייה פולק מאמנת אישית בחיפה. [email protected]
 
מקרי הצלחה וחוסר הצלחה

היי ינון, ההצלחה של תהליך האימון בינך לבין אחיך היא נפלאה ומעוררת השראה. ובכל זאת, קשה להניח ממנה שאימון קרובים הוא נוסחה מוצלחת בהכרח. אתה וגם אחיך השכלתם לקחת את מוקדי הקירבה ביניכם ולהפוך אותם לנקודות מקדמות, מעצימות ובעיקר מאפשרות. אבל שנינו יודעים שלא כך תמיד קורה ולעתים, דווקא הקירבה המשפחתית, חברית, אינטימית לא מאפשרת אימון אפקטיבי למרות רצון כן ואותנטי משני הצדדים. ובכל מקרה והכי חשוב chapeau על האימון המצויין שאתה מנהל הוא בטח מעצים גם אותך וגם את אחיך. אור וטוב ענת
 

tlingit

New member
שאלה טובה ומאד לא פשוטה

השקעתי בה מחשבה לא מעטה, עוד לפני שהגעתי להקשר של אימון אישי, והגעתי למסקנה שאני מעדיפה להמנע מהדילמה הזו, ולפעול על פי כלל קבוע. אולי יש סיכוי להרחבת החברות, אבל קיים גם סיכון של העמסת לחצים חדשים ושונים על מערכת היחסים (משפחתית או חברית). זה יכול לעבוד יופי, אבל זה יכול גם לגרום בעיות לא נעימות, אם חלילה חל שיבוש. ובאימון אישי מדובר גם במערכת כפולה: גם התכנים האישיים מאד גם הפן העסקי-כלכלי. כשמערכת היחסים עם אדם קרוב חשובה לי, אני שואלת את עצמי האם אני רוצה לחשוף אותה לאפשרות של בעיה מאחד הכיוונים האלה? כן, ברור שכולנו באים מתוך כל הכוונות הטובות והרצון הכן והאמיתי ביותר, מתוך אמונה טובה. ועדיין אין לנו דרך לצפות התרחשויות עתידיות. האם יהיה חבל לי אם מערכת היחסים תינזק? על כן, בהמשך ובהרחבה לאמרה, המאד נכונה לדעתי, שלא כדאי לערב עסקים עם משפחה וחברים, אני מעדיפה להעביר את האימון למאמן/מאמנת חברים שאני מכירה וסומכת עליהם, שאני יכולה להמליץ עליהם בלב שלם. כך אני גם יודעת שחברי יזכו לאימון נפלא, אני גם נמנעת מהעומסים הנוספית למערכת היחסים ואני גם פותחת מעגלי נתינה בתוך עולם האימון האישי. בעיני יוצאות 3 טובות מהכרעת הדילמה הזו
 

hayapollak

New member
יחסים וגבולות

שלום לך ענת ולכולם שכאן (חדשה) השאלה שלך מעסיקה גם אותי לעיתים והקריטריונים שמנחים אותי הם בדיוק אותם הקריטריונים שמנחים אותי כאשר אני זקוקה לשרתים או עזרה מחברים ואנשים קרובים. האם אני מספיק חברה להכנס למסעדה שיש לחברים לאכול שם, להנות ובסוף גם לשלם כמו כל אחד על אף החברות. או האם אפנה לחבר שמתקן מחשבים וגם אשלם על אף החברות. כאשר אני מחליטה שזה בסדר להשתמש בידע של חברים ולשלם עבור השרות (אולי בהנחה מסויימת ואולי ביחס חם במיוחד) באותה אמת מידה אני משתמשת לגבי חברים שמבקשים את עזרתי בתנאי שהם מבינים שהאימון יהיה בתשלום (בהנחה) והם לא מצפים לאימון בחינם בגלל הקירבה שבינינו. אם אני מרגישה שהבקשה לאימון אתי באה רק בגלל החברות - אני מסרבת בעדינות. חייה פולק מאמנת אישית בחיפה.
 

tlingit

New member
ברוכה הבאה hayapollak ../images/Emo140.gif

יופי שאת מצטרפת אלינו לפורום
מרתק לראות עוד ועוד נקודות מבט ומחשבות נוספות
אני מזמינה גם אותך להציג קצת את עצמך, אם את רוצה
לקרא בדפי הפורום הקודמים, להכיר קצת את הכותבים ואת נושאי הדיונים, ולעיין בכללי הפורום, במאמרים
ובקישורים
שלנו באיחולים לדיונים מרתקים ופורים
 

hayapollak

New member
../images/Emo24.gifתודה לך טלינגית חביבה.

אכן לפני ההחלטה להכנס למים כאן, קראתי קצת ועוד אקרא.מקווה להשתלב, נשמע מעניין בהחלט. אני מתגוררת בחיפה כפי שהבנת יש לי בן אחד יחיד ומיוחד... בן 13.5 .(אני לא ממש צעירה בגיל אבל צעירה ברוחי חחחה) כעת עושה תפנית מקצועית ועוסקת באימון אישי בעבר למדתי רפלקסולוגיה. וכן אני החלפתי עיסוק מקריירה לאימהות.. ועכשיו מפלסת לי דרך חדשה - אימון אישי ואשמח להחלפת דעות והרחבת הדעת.
 
מבדק הרלוונטיות

שלום ענתוצאות לא מכיר את המבדק הזה. האם תוכלי לפרט ולשתף מהו מבדק הרלוונטיות? מהיכן הוא שאול? איך/מתי/אם את משתמשת בו? מאד מסקרן אותי לבחון אותו אפילו רטרואקטבית ולבחון מה אני רואה.
 
היי דורון ../images/Emo13.gif

מבחן הרלוונטיות הוא לא מושג טבוע, אמפירי, מוכח. זהו מושג שאני טבעתי אותו - לעצמי בלבד. אני משתמשת בו ביני לביני וגם עם אלו שאני מלמדת. לכן, קח אותו במקום מוגבל וצנוע, ואם יעזור לך - אני אשמח. אני נגד אמירות קדושות. נגד פרות קדושות נגד חוקים של "בל יעבור". נגד מודלים נוקשים. נגד דעות משוריינות. בחיים בכלל אבל בעיקר באימון. כל דבר אמור לעבור אצלנו את "מבחן הרלוונטיות" ולכך היתה כוונתי. אני בעד חשיבה בוחנת ולכן מלמדת לעשות כל הזמן את "מבחן הרלוונטיות" באופן פתוח ושקול ולא להיצמד לכללי ברזל. לזו הכוונה במושג "מבחן הרלוונטיות". מקווה שהסברתי את עצמי ועזרתי. ואם לא - אשמח להרחיב עוד. בהצלחה ענת
 
תודה ענת בהחלט בהיר לי

אני לוקח את זה כמו: רלוונטי ובמיתאם לכוונות ועקרונות חיי. רלוונטי למי שאני. וכל מקרה לגופו כמובן אולם ההקשר לגמרי ברור תודה
 
נכון מאד

אלא שבמושג "מבחן הרלוונטיות" אני מבקשת לחדד את תהליך בחינת הרלוונטיות. לא רק "כל מקרה לגופו" או "מה שרלוונטי לי" אלא עריכת מבחן ממוקד, מחושב, בכתב אפילו של פרמטרים מסויימים שחשובים לנו בנקודה הזו ובכל של כל אחד ואחד מהם אל מול המצב. כשעושים את זה מושכל, מכוון, ממוקד וגם בכתב זה באמת הופך להיות תהליך משמעותי של "מבחן" . לכן גם השימוש במושג "מבחן הרלוונטיות" ולכן אני גם מלמדת איך לעשות אותו. ענת
 
למעלה