גבולות

רונה80

New member
גבולות../images/Emo42.gif

אשמח לדעת כיצד אתם נוהגים כאשר אתם פוגשים במתאמנים אשר מאריכים בדיבור בעיקר לא על עצמם אלא על אחרים, באיזה שאלות או טכניקות אתם משתמשים כדי להחזיר את השיחה אליהם וכיצד אתם שמים להם גבולות כאשר הם נסחפים בדיבור.. תודה רונה
 

אוריק3

New member
מאוד מעניין מוישה..הזכרת קודם את העניין ש...

פשוט ולחזור לנושא..ככל שהמעבר קליל כך הוא לא ישפיע על הריכוז
 
גבולות

רונה שלום, במקרה של דיבור יתר ולא דיבור גרעיני,אם צריך אני עוצרת את המתאמן ושואלת אותו האם לדעתו יש קשר בין דבריו לשאלה או לסוגייה עליה מדברים.אני אזמין אותו לבדוק האם בתחומי חיים אחרים הוא נוהג להרבות בפרטים שאולי אינם רלונטים.בד"רכ אציע לו משימה אימונית שתעסוק בהבחנה בין עיקר וטפל בתיקשורת דורית קיי www.doritcoaching.com
 

רונה80

New member
תודה../images/Emo20.gif

תודה לשניכם על תשובותיכם. דורית אשמח אם תפרטי או תתני דוגמא למשימה שמבחינה בין עיקר וטפל בתקשורת. יום מקסים
 
דוגמא לרונה

דוגמא למטלה היא לבקש מהמתאמן לגייס חבר או עמית שהוא מרגיש בנוח עימו על מנת למשב אותו. המשימה למשל יכולה להיות דיווח על פעילותו ערב קודם לכן לחבר,כגון סרט. המשוב יתיחס למספר קריטריוניםן:אורך הדיווח,מספר מילות הקישור, האם קודם נאמר הרעון העיקרי ואח"כ הפרטים או ההפך, מה הייתה הרגשת המאזין כשהקשיב למתאמן:האם הוא היה מסוקרן ,מתעניין או שמא עייף ובשלב מסויים איבד ריכוז.לבקש מהמתאמן לרכז את הדברים ולששאול אותו האם הוא למד משהו על עצמו באמצעות המטלה. דורית קיי אימון אישי פיתוח אירגוני www.doritcoaching.com
 
גבולות

כשפגשתי מתאמנים בעבר עם קושי עם גבולות, ראיתי שזה שיעור עבורי. כאשר פתרתי את השיעור שלי עם גבולות, והרגשתי שלמה לפעול במפגשים באופן חופשי, מבלי לרצות, מבלי להתאמץ, אז: (1) פתאום לא באו אלי מתאמנים עם קושי בגבולות.
(2) "הדרך לשים גבולות" היא כבר טבעית. זה יוצא טבעי, זה לא משהו מיוחד. פשוט ממקדת את האדם האחר. אני יכולה לרשום לך דרכים למקד, אבל לטעמי זה יפגע בלמידה שלך. בכל תחום יש את התוצאה הרצויה. ויש את הדרך להגשימה. זה שני דברים שונים ורוב האנשים מבלבלים ביניהם. תדעי מה את רוצה להגשים (התוצאה הרצויה). תראי אותה בדמיונך. ואז הדרך להגשים זאת תבוא. ללא מאמץ. יש המון דרכים להגשים את התוצאה הזאת. הבסיס זה לראות מה את רוצה, להיות שלמה עם עצמך, ואז להגשים זאת. עכשיו, ספציפית לגבי מה שכתבת, אני מבינה שהמתאמנים מדברים על אחרים. למה הם מדברים על אחרים? האם הם מטילים אשמה על אחרים? האם הם שמים את האחריות על חייהם אצל אחרים? במה זה משרת אותם?
 

רונה80

New member
../images/Emo140.gifתודה מיכל

אין ספק שצריכה לפתור בתוכי נושא של גבולות ואכן מודעת ועובדת על כך. למרות זאת המתאמנים גם אלו שגולשים בדיבור יוצאים עם תחושה של מיקוד מהמפגש, גם אם הרגשתי שלא תמיד שמתי גבול. מודה לך על התשובה המפורטת אישית ומקצועית.
 
הדרך הפשוטה ביותר היא להנהיג חוק בסיסי

מדברים בלשון "אני" מה אני מרגיש מה אני חושב מה אני עושה וכך הלאה. כשנוהגים כך, אין מקום ל- היא אמרה / היא עשתה וכדומה.
 

tlingit

New member
הצעה נהדרת ../images/Emo13.gif

וברוכה הבאה נאוה
אני מזמינה אותך להציג קצת את עצמך, אם את רוצה
לקרא בדפי הפורום הקודמים, להכיר מעט את הכותבים ואת נושאי הדיונים, ולעיין בכללי הפורום, במאמרים
ובקישורים
שלנו באיחולים לדיונים מרתקים ופורים
 
למעלה