גבייה או גוויה! איך מטפלים בבעיות גבייה!

Alexsushi

New member
גבייה או גוויה! איך מטפלים בבעיות גבייה!

ארגונים וחברות רבות סובלות מבעיות גביה ויש אף ארגונים שמחזיקים תפקיד שלם שכל אחריותו היא לטפל בנושא הכאוב. ישנם ארגונים ( אנחנו מדברים בפורום על קטנים ובינוניים) על עשרות ומאות אלפי שקלים "בחוץ" שלא שולמו. לעשות גבייה זה לא דבר נעים או קל, אבל זה כסף שמגיע על שירות או מוצר שנתתם וסיפקתם. לפעמים המצבים הם שכן מקבלים שיק, אבל הוא לתאריך עתידי ואינו עומד בתנאי תשלום או שרודפים אחריי תשלום כמה חודשים ונוצר פער של חוב אליכם ואתם ממשיכים לתת את השירות כי לא נעים או שלא רוצים לאבד את הלקוח ומקווים שישלם. ללא ספק מדובר בנושא מורכב!

אז רגע לפני שהם הופכים ל"גוויה" כמה טיפים לטיפול, לא שזה יפתור את כל הבעיות, אבל לפחות יקרב אותנו ל- 100% גבייה!

1. מרגילים את הלקוחות מהתחלה על תנאי תשלום שאתם מכתיבים ומעירים במידה וההסכם מופר בארגונים בהם מספקים סחורה, אף להתנות את קבלת הסחורה בתשלום עבורה.
2. עם הקושי להגיד לא וזה ברור, צריך לדעת לפעמים לשים גבול ללקוחות שמגזימים עם תנאי תשלום של "שוטף+שכחתי" ולהקפיא את השירות או אי אספקת סחורה עד שישולם הכסף. נכון שבמקרה הזה הלקוח אומר שהוא ימצא מישהו אחר וצריך להיות זהירים, אבל אם מסבירים בצורה הגיונית שאין לכם אפשרות לעמוד באשראי בגלל הפער בתשלום, אולי הצד השני יבין.
3. יש אפשרות לשלם בפייפל או בכרטיס אשראי, מה שנותן ביטחון לקבלת הכסף
4. יש חברות שמשלמות את התמורה לחשבוניות של העסק בתמורה לאחוז מסוים והם אלה שעושים את הגבייה, לפעמים זה עדיף!)
5. גובים ריבית פיגורים על אי עמידה בתנאי התשלום
6. מנצלים כל מפגש עם הלקוח לכך שיכין את התשלום / השיק
7. ליצור מחוייבות לתשלום עבור מי שנותן את השירות כי ככה יש מחויבות מסוימת מצד המשלם
8. ליצור פונקציה שאחראית על הגבייה
9. לעבוד עם תוכנה שבודקת "אורות אדומים" של העסק ומראה אם היו שיקים חוזרים או שמדובר בעסק עם חשבון מוגבל וכד'.
10. לא פחות חשוב - לדעת בכל רגע מי חייב לך וכמה ולערוך רשימה מסודרת כי לפעמים צועקים "גבייה", אבל לא יודעים מי חייב וכמה. צריך שהכל יהיה מעודכן במערכת כולל אנשי קשר רלוונטיים שאחראים על התשלום ופרטי ההתקשרות שלהם.

שתפו איך טיפלת בבעיות גבייה שלכם, כל דבר יעזור!
 
למעלה