גביית עמלה ברוח טובה...

גביית עמלה ברוח טובה...

חברה התחייבה בהסכם לתשלום עמלה.
במועד התשלום הודיעה שהתשלום יתעכב מסיבותיה.
היא אינה מתכחשת לחובתה לשלם.
פנייה שנעשתה בע"פ לאחר זמן,נענתה גם היא בעיכוב ודחיית התשלום.
מדובר בסכום לא גבוה במיוחד,שהיא מסוגלת בהחלט להוציא בכל רגע שהיא רוצה,אך נוח לה לדחות זאת מטעמיה.
הקושי והשאלה - איך גורמים להם לשלם ברוח טובה על מנת לשמור על הקשר העסקי גם לעתיד,אך לעשות זאת בנחרצות,או יותר מכך,או אחרת ...! ?
 
עסקים ברוח טובה

מאחר ואתה מעוניין להמשיך לעשות עסקים עם החברה אני מסכים שלא מומלץ לפנות מיד לערכאות משפטיות.
נסה לקדם עניינים במישור האישי- שיחה אישית עם הפקיד/ה בהנה"ח שמבצע את התשלום (זה מפליא כמה השפעיה יש לפעמים גם לעובד ה"קטן") או פגישה (גם אם תקפוץ בלי לתאם) עם החשב/ מנהל בה תדרוש בצורה חברית את הסכום לתשלום.
קל יותר להניע עסקים כאשר מתייחסים לאנשים ולא לעסק.
מעבר לכך ובישראל במיוחד, ידוע שיש חברות- ציבריות ופרטיות בהן תנאי התשלום הן שוטף+ נצח. נסה לסמן את הלקוחות הבעייתים מבחינת תנאי תשלום ובחן האם זה כלכלי עבורך. במידה וכן, נסה מראש להיערך לתשלום מאוחר וכל תשלום שתצליח להקדים יהיה בגדר בונוס.

בהצלחה,
אלעד
 
תודה אלעד אך...

הנושא מסובך בשל רגישותו ביחסים ההדדיים לעתיד,והם מנצלים זאת.
היתה פגישה אישית עם בכיר שהציג את עמדת החברה - לעכב התשלום מסיבותיה.
ברור להם שהפרו הסכם.
משום שחובם גבוה נקבע מראש בהסכם על תשלום קטן למפרע,שגם עבורו היה עלי להמתין זמן רב.
איני רואה כעת מוצא ולכן פניתי.
 
שורה תחתונה

אני מבין, אם כך אני חוזר ומציע לבחון האם גם בתנאי התשלום בפועל תהיה מסוגל כלכלית וישתלם לך לעבוד איתם גם בעתיד, במידה וכן אז המשך להפעיל לחץ מתון להקדים עד כמה שניתן.
בכלליות ישנם סוגי לקוחות אשר מומלץ מראש לבחון את כדאיות ההתקשרות מולם בגלל הפגיעה בתזרים המזומנים, הדבר עשוי לסכן את העסק ולכן חובה להתנהל מראש בהתאם.
 
למעלה