ראיתי כמה סרטונים
מסכים לגבי ביילס - אפשר גם להוסיף שאף אחת לא מתקרבת אליה, לא בצעדי ענק וגם לא בצעדים קטנים, לא בארצות הברית, ובטח שלא בעולם. היא עדיין מבצעת כקפיצה שניה פודקופאייבה, אבל נראה שהיא מסוגלת בקלות להכניס שם עוד בורג ולהפוך את זה לצ'נג.
כמוך, אני גם חושב שקיילה רוס לא עשתה את מה שהיתה צריכה לעשות. היא כן שינתה את תרגיל המקבילים שלה, שינתה את הירידה והראתה תרגיל קצר ותמציתי, אך מאד מדויק, וללא שמש אחת אפילו (שמש כיום זה אלמנט די מיותר בתרגילים, אלא אם הוא מבוצע עם פירואטים או אפקטים אחרים או בשביל תנופה לאיזו ירידה מפוצצת, זה כמעט תנועת סרק...) חסרה לה שם עבודת פירואטים יפה, ולחבר אותם לירידה החדשה שלה, על מנת למקסם את הקוד ולהפוך אותה מעובדת מקבילים טובה לעובדת מקבילים יוצאת דופן. בקורה אין חדש - עבודה יפה אך לא משהו שיצרב בתודעה או בזכרון של אף אחד... לא ראיתי את הקרקע, אבל הבנתי שהיא פישלה - ועל רקע הביצועים של האחרות - היא חפרה לעצמה גומחה שהיא תצטרך לצאת ממנה מהר.
רייסמן היתה אותה רייזמן בקפיצות (אנחנו יודעים שהיא כבר מבצעת את האמנאר באימונים) על הקורה היא עדיין נראית לא טוב - אבל היא כן שיפרה את החיבורים שלה, וכל חיבור מלמיליאן. הכוונה לחיבורים של אלמנטים אקרובטים לאלמנטי ריקוד, וההפך - והכל מבוצע מושלם ללא שבריר שניה של היסוס, בניגוד למתעמלות אחרות שיכולות לקחת פאוזה של שניה ולהתפלל שהשופטות יעניקו להן את הבונוס. רייזמן לא משאירה מקום לספק. התנועה שלה מכאנית ורחוקה מלהרשים - אני בטוח שכולם קיוו לראות אותה יותר רכה...
דווקא במקבילים יש שיפור - עדיין מכאנית להחריד, אבל עמידות הידיים כמעט מושלמות, הרגליים דבוקות האחת לשניה לאורך התרגיל. הטקאצ'ב כן היה חלק מהתרגיל בלונדון, אבל הפעם היא מחברת אותו בצורה מאד מרשימה לשפושניקובה, מה שמעיד על הכח המתפרץ. בתרגיל הטרזן שלה לא היה מושלם, הפירואט על הבד התחתון לא היה טוב כי לא הושלם במצב עמידת ידיים, והיא נוטה לקפל רגליים קצת אחרי השפושניקובות, בתנודה לאחור... אבל אני מתרשם שפוטנציאל הניקוד שלה יכול להגיע ל סביב ה14.5 בהנחה שתתקן את כל אלה, ויש לה זמן. וזה לא רע בכלל לעובדת מקבילים עם נתוני פתיחה לא מהטובים...
ואחרי כל שלושה סבבים שהזכירו מעלות וחסרונות - בא הקרקע והחזיר אותה גם לראש טבלת הניקוד, וגם לחיק המעריצים - התרגיל היחיד שהיא כבר עברה את הביצועים של לונדון מבחינת דרגת הקושי, וגם שם יש לי תחושה שאם היא תשאר בריאה היא תוכל לשדרג עוד קצת.
את דאגלס היה קצת קשה לקרוא - היא היתה פוקר פייס. אבל נראתה קצת בלחץ. שביבים של הקסם עדיין שם - תרגיל קורה מצוין, עם שליטה טובה. אחזקת הגוף מצוינת, היא נראית ארוכה על כל המכשירים, וגמישה. הכי בלט לעין המקבילים - יש לה כח מתפרץ אדיר עם טקאצ'ב בשמיים, אבל נראה שהיא מסוגלת לבצע תרגיל הרבה יותר מורכב ותחרותי. זה גם היה העניין בלונדון - מעט מאד הורדות ביצוע, אבל איכשהו לתרגיל שלה לא היה סיכוי אל מול דרגות הקושי של האחרות כי הוא לא ניצל את הקוד כמו שצריך. הקלף שלה לריו צריך להיות תרגיל מקבילים שמתקרב ל 16. היא ממש לא שם, אבל אני מאד מקווה שהיא לפחות שואפת לזה. בקרקע היא היתה לא מדויקת ולא בשליטה - אבל זה עניין של עבודה. אל מול האחרות (בעיקר רייזמן וביילס) היא לא הולכת כנראה להעפיל לגמר על המכשיר הזה בשום תחרות גדולה בעתיד, אז היא רק צריכה להשתפשף בשביל שהוא ישרת אותה בקרב רב... ולהעיף משם את הדאבל בקירוס - זה אלמנט שלא צריך להיות בתרגיל של מתעמלת ברמה הזאת - הוא אף פעם לא נראה טוב ובור ללא תחתית מבחינת הורדות.
אני לא חושב שביילי קי היא הקיילה רוס החדשה - בגלל דרגות הקושי שלה שמאד מרשימות. רוס היתה מתעמלת סולידית עם דרגות קושי טובות, וללא סיכוי להתחרות בסניוריות. קי בפירוש יכולה לתת פייט בשביל להיות אחת מהשתיים שמעפילה לגמר הקרב רב באליפות עולם או אולימפיאדה.
ובאומן היא פשוט סימן הקריאה על הנבחרת האמריקאית הזאת - ונתנה תרגיל קורה יפה מאד וציון 15.0 שיעשה לה שירות טוב מאד אצל מרתה קרולי.
כמו בשנות ה 70 ו ה 80 שמתעמלים סובייטיים היו אומרים בתקשורת שאליפות ברית המועצות היא התחרות הקשה והמאתגרת ביותר, ורק אחריה אולימפיאדות ואליפויות עולם. כך זה גם עם ארה"ב כרגע - כל כך הרבה עומק!
חמש מתמעלות עם ציון של 59+, כששתיים מהן עדיין לא בכושר מלא, ועם אמנאר ועוד כמה תיקונים קטנים גם עוברות את ה 60.
באשר למרוץ לריו - כולן צריכות לקחת בחשבון גם את לורי הרננדז ואת נורה פלאטלי שלקחו את אליפות הג'וניור פה כששתיהן מתקרבות ל 58.
לא קל להיות מתעמלת אמריקאית בימים אלה..
אפשר לציין גם את אריקה פסאנה כאן - חזרה מפציעה ומתחילה לתת פייט לחברתה לנבחרת ונסה פרארי (שלא התחרתה כאן). אם שתיהן מסוגלות להגיע לסביבות ה 58 בקרב רב, הן יכולות גם לשאת על כתיפיהן את נבחרת איטליה אל תוך החמישיה-שישיה הראשונה בעולם