גגון לנשיאת אופניים וביטוח, שאלות

Tweenies

New member
גגון לנשיאת אופניים וביטוח, שאלות

מישהו יודע האם נדרש מאיתנו סידור מיוחד כאשר אנו מתקינים אופניים על גגון הרכב (לנצנץ, לסמן או כל שיגעון אחר)? ושאלה קצת יותר כבדה, לא מעט ממליצים על בניית גגון בצורה אישית (כולל כתבות בהרים, והמלצות בפורום), במקרה של תאונה (אופניים עפות ןפוגעות במישהו חס וחלילה) יש לזה כיסוי ביטוחי (כי המתקן פירטי וללא אישור מכון תקנים)?
 
בתור משתמש...

אני באמת לא יודע מה בקשר לכיסוי הביטוחי, אבל חשבתי על כמה נקודות : 1. גם למרבית הגגונים שאינם מתוצרת בית, (לדעתי - לכולם) אין תקן ישראלי. לגגוני THULE יש מן הסתם תקן CE אירופאי, אבל מי קבע שזה התקן הנדרש לגגונים בארץ ? 2. גם אם נניח שהגגון הוא לפי תקן, הרי הרכבתו מהווה שינוי מבני ברכב, ולכן, אם אינני טועה, רק למוסכניק מורשה מותר לבצע התקנה של גגון כזה כחוק. (כל זה כמובן בהנחה שהחוק לא מתייחס במפורש באופן מקל להתקנת גגון.) 3. המסקנה מ1 ומ2 היא לדעתי שכולם באותו ח##. אם קנית גגון ב1500 ש"ח או בנית לבד, זה לא משנה מבחינת החוק. וכמו שהמורה שלי לאנגלית היתה אומרת -"צרת רבים נחמה לטיפשים". 4. והמסקנה מ3 - אם אתה כבר בונה או מרכיב גגון, עשה את זה כמו שצריך, ובדוק מדי פעם שלא התרופף איזה בורג בגלל רעידות הרכב בנסיעה.
 

Eyal Hershtik

New member
היי רונן ....

אני יודע על מגבלת גובה של 2.5 מטר שאסור לעבור אותה , בעבר שמעתי על מקרה בו שוטר עצר מישהו ומדד עם מטר את גובה האופניים ורק לאחר שהבחור הוריד את הכסא אז הוא יצא מזה ללא דו"ח - אבל זה היה כנראה שוטר שקם ביום גרוע ... בקשר להכנה עצמית אני אישית חושב שלא כדאי לחסוך בדברים אלו מכיוון שחס וחלילה יעופו האופניים יום אחד ויקרה לנוסעים ברכב שמאחורה משהו אז כל דבר שבעולם לא שווה את זה . אייל
 
מישהו מזלזל בהכנה העצמית ? ../images/Emo46.gif

אני מוכן לבחון את המתקן שלי מול כל מתקן קנוי, כולל THULE. שיטת העיגון שבה האופניים הפוכים ומחוברים בנעילת מוט הכיסא ובבסיס הרחב של הכידון, יציבה יותר מכל שיטה אחרת שראיתי. מה שכן - אם בונים מתקן לבד, צריך לדעת מה עושים, להשתמש בברגים עם אמצעים נגד פתיחה עצמית וכ'.
 

Eyal Hershtik

New member
היי אלון .....

אין שום כוונת זלזול בדבריי בנוגע למנשא שבנית כי אפילו לא ראיתי אותו אבל בדבר אחד בטח תסכים איתי , לחברת THULE שמייצרת אלפי מתקנים כאלה יש המון נסיון - נסיון של שנים ולא סתם הם נחשבים לחברה המובילה בתחום ועל כן אני עדיין חושב כי הרבה יותר נכון להשקיע במתקן שמשתמשים בו אלפי רוכבים מאשר לייצר אחד כזה - אבל זו דעתי . אייל
 
תראה...

הגגון של THULE, (שנמצא כמה דרגות מעל הגגונים הפרטאצ'יים מתוצרת הארץ) הוא ללא ספק יפה יותר, אוירודינמי יותר, ובעל פיצ'רים חשובים כמו נעילה, שאין בגגונים אחרים - קנויים או עשויים. אבל בכל הקשור לבטיחות, אני סומך על הגגון שלי אפילו יותר (ובוודאי לא פחות) מהגגון והמתקן של THULE, פשוט מפני ששיטת החיבור יציבה יותר. אני בטוח שגם מהנדסי THULE יסכימו איתי שעיגון ב3 נקודות שאינן נמצאות על אותו ישר, יציב יותר מעיגון ב3 נקודות שעל אותו קו. (דמיין שרפרף עם 3 רגליים, ותבין למה הכוונה) שלא לדבר על כמה מתקנים קנויים לתפארת בהם העיגון הוא בשתי נקודות בלבד. דרך אגב, הויכוח הזה מזכיר לי קטע מ"זן ואומנות אחזקת האופנוע", בו הגיבור מתקן את אופנוע ה BMW של חברו בעזרת פחית שגזר בעצמו מפחית שתיה, והחבר מסרב להשתמש בתיקון מפני שלא נראה לו שחתיכת פחית שתיה יכולה להיות טובה כמו פחית אורגינלית של BMW.
 

ערןפלד

New member
../images/Emo15.gif אפרופו להפוך אופניים

כייצד מגיב בולם עם שיכוך שמן קפיץ ( DukeXC למשל ) למצב זה ? האם תווצר בעיה עם זה שהבולם לא במצב טבעי ?
 

Free Willi

New member
לא צריכה להיות כל בעיה

למיטב הבנתי "רוקשוקס" אפילו ממליצים להפוך מידי פעם את הבולם ולתת לשמן "לעלות לו לראש"
 
למעלה