גהנום במימוש האחריות למוצר חדש

Ring Bearer

New member
גהנום במימוש האחריות למוצר חדש

שלום רב,

לפני 3-4 חודשים רכשתי מחשב פוג'יטסו מחברת KSP, באותו היום התגלה במחשב פגם ומאותו הרגע ועד עכשיו אני מצוי בגיהנום למימוש האחריות.

קצרה היריעה מלתאר את מלוא התסכול שמעבירים לקוח עד שיקבל את המוצר בתקינות מלאה כפי שרכש בכסף מלא. לכן אסתפק במספר נקודות חשובות:

*לשון חשבונית האחריות מחברת קי.אס.פי: "אחריות בינלאומית... איסוף והחזרה ע"י "מעבדות טלדור" בטלפון מס' 03...". הטלפון אינו מוביל למעבדה אלא ל"מרכז השירות של פוג'יטסו". אלה שלושת הגופים איתם הגעתי למבוי סתום שבו כולם מרגישים נוח להסיר מעל עצמם אחריות ומותירים אותי עם מוצר חדש ופגום.
חשוב לציין שגם יחד עם המחשב הגיעה גם "תעודת אחריות" תחת הכותרת P.S.D.S יזמות בע"מ.

*מדובר בבעיה חוזרת. במהלך המאבק למימוש האחריות, רשת KSP כבר נעתרה להחליף מחשב חדש אחד בשני, לאחר שאותה מעבדה מצאה לנכון להמליץ על כך (נדרשו לכך שתי בדיקות נפרדות). אלא שבמחשב החדש השני מתקיימת בדיוק אותה הבעיה, ועתה המעבדה מוצאת לנכון לא להמליץ על החלפת מחשב אלא לגבות ממני תשלום נוסף על תיקון. מרכז השירות אליו הופנתי מתעודת האחריות הינו מוקד חד-מימדי שכול פועלו גורם מתווך בין הלקוח למעבדה. מובן שהוא נמצא ביד אחת עם המעבדה ומסיר מעל עצמו אחריות. "גבולות האחריות" זה צירוף ששמעתי לא אחת, על אף שהדבר לא מופיע בחשבונית או בתעודת האחריות.

*בתוך הקלחת הזו נדרשתי לבצע עשרות שיחות טלפון (למרכז השירות, למעבדה, לרשת, לחנויות ספציפיות ברשת, ליבואן, לחברות שליחויות) וכיליתי שעות רבות בתסכול רב. שאלתי היא האם מדובר במקרה מוכר?
ואם כן, מהי המלצת עורכי הדין? על מי נסובה האחריות הראשית?

בכבוד רב
 
אני לא יודע למה אתה מתכוון כשאתה שואל

האם זה מקרה מוכר, אבל קח בחשבון שכל חברה, ככל שהיא גדולה יותר - מפשלת לפעמים. יש שני פסקי דין באתר שלי בעניין KSP:

http://ktanot.co.il/?s=KSP

תגיש תביעה נגד המוכר, היבואן ונותן השירות.
 

Ring Bearer

New member
כוונתי, האם ידועים לך על מקרים בעלי אופי דומה

אתה צודק לגבי פאשלות בחברות גדולות, אולם בוודאי אתה יודע טוב ממני שזה לא מסיר מהם אחריות. כאן מדובר במוצר זהה שני שחווה תקלה אצלם. דרך אגב בינתיים אני מנסה לתפוס אותם וגם שירות הלקוחות וגם קווי חנויות שלהם מנותקים (אין צליל חיוג) הייתכן שהם פשטו את הרגל ממש בימים האחרונים?

במקביל איימתי בתביעה דווקא על המעבדה של פוג'יטסו (טלדור) והיא הכירה באחריות שלה והחליטה "לוותר על התשלום הנוסף לתיקון". כנראה המעבדה מפחדת מבדיקת אורוות. יש לי גם ראייה להונאה בקנה מידה גדול יותר על חברת האם של פוג'יטסו בגרמניה. העניין הוא שבתמורה לתיקון האחראי שם דרש ממני להתחייב לא לפנות אליהם יותר בנוגע לאחריות, אלא לרשת ממנה קניתי. האם זה חוקי? ומה אם יהיו תקלות נוספות?

רב תודות לך עו"ד כהן
 
למעלה