הניבלונגים
New member
ג'ורג' אריק ופטי
משולש האהבה הגדול של הרוק: הערה, המאמר נכתב במקור בפורום אגדות רוק, והוא בעיקרו על אריק קלפטון, אבל הוא קשור מאוד, לשיר שהוא התשובה האולטימטיבית שלי לשאלה, הבילתי אפשרית, מה שיר הביטלס שאתה הכי אוהב. משולש האהבה המעט מוזר בין קלפטון, בויד והריסון היה הסיפור הגדול של סוף שנות השישים, ג´ורג´ הריסון היה Beatle , מעמד מחייב בארבעים השנים האחרונות ובמיוחד בשלהי שנות השישים, אריק קלפטון היה אלוהים, שזה תמיד מעמד מחייב ופטי בויד הייתה אולי האישה הכי יפה באזור (והיו באזור הזה המון נשים יפות, תשאלו את מיק ג´אגר בהזדמנות הוא יספר לכם). אין לי שום ספק שהסיפור הזה צריך להיות אופרת רוק ענקית השירים הרי כבר נכתבו והם מהטובים ששמענו, הסיפור עצמו הוא סיפור של אהבת אמת, חברות קרובה, בגידה, התמכרות והמון המון מוסיקה טובה בדרך, השאלה היחידה היא איך מתחילים את הסיפור. דרך אחת להתחיל היא בסצנה הבאה: 1970, אריק קלפטון יוצא ממכונית ספורט לבוש בג´ינס קרוע, חולצה לבנה ואחד מהדברים שלבשו אז שנראה כמו שחפץ אבל עשוי מבד, ווטס קראו לזה נדמה לי, ומחזיק ביד קילו הרואין, אריק דופק בדלת, פטי בויד פותחת את הדלת, היא לבושה בחלוק משי, אריק מראה לה את ההרואין ואומר: תפסיקי לשחק איתי, אני לא יכול יותר, אם את לא באה איתי אני מסניף את כל החבילה הזו, פטי חוטפת את ההרואין מהיד שלו, ואומרת לו להפסיק לדבר שטויות, אריק חוטף את ההרואין חזרה ורץ חזרה למכונית כשהוא בוכה, ברקע מתנגן השיר: Why does love got to be so sad. ההתחלה האמיתית היתה יותר כזו, השנה היא 1964 הביטלס במסע הופעות, לפני מופע הבכורה עולה להקת החימום The Yardbirds החברה מנגנים בלוז מוזר, ג´ורג´ הריסון מביט לבמה מהופנט, פול מציץ מאחוריו ואומר: הטמבל הזה שמנגן לאט יבריח לנו את כל הצופים, ג´ורג´ לא מסתכל אחורה ואומר בחיוך מריר yea right . אחרי ההופעה ג´ורג´ ואריק קלפטון, נפגשם בפעם הראשונה, יושבים לשתות בירה ומדברים על גיטרות. בין אותה פגישה ראשונה בין ג´ורג´ הריסון לאירוע המוזר עם ההרואין ב 1970 הספיק הריסון לפגוש על הסט של Hard Day´s Night דוגמנית על ששיחקה תפקיד שולי בסרט, הריסון הביישן התאהב בה ממבט ראשון אך חשש לדבר אתה, לבסוף הוא הזמין אותה אליו לקרוון, והשניים הפכו לחברים. שנה לאחר מכן ג´ורג´ הריסון "החיפושית החמודה" ופטי בויד התחתנו בחתונה שהייתה אולי האירוע החברתי הכי חשוב באנגליה של שנות ה 60, היחסים ביניהם היו עניין מאוד גלוי, ג´ורג´ פשוט חיזר אחריה באמצעות שירים שהופיעו באלבומי הביטלס (ובינינו מי יכולה לסרב לזה), הוא התחיל עם: It´s all too much ו For you blue ובסוף ב 69 הוא סיים עם אחד השירים הכי טובים שלו, Something, שהיה גם אולי אחד משירי הביטלס הכי קסומים: Something in the way she moves Attracts me like no other lover Something in the way she woos me I don´t want to leave her now You know I believe and how Somewhere in her smile she knows That I don´t need no other lover Something in her style that shows me I don´t want to leave her now You know I believe and how You´re asking me will my love grow I don´t know, I don´t know You stick around and it may show I don´t know, I don´t know Something in the way she knows And all I have to do is think of her Something in the things she shows me I don´t want to leave her now You know I believe and how במקביל למערכת היחסים עם בויד, גם הקשר בין קלפטון להריסון הפך ליותר ויותר קרוב, שני הגיטריסטים הענקיים היו במצב בלתי אפשרי בחייהם, קלפטון, ששנא לכתוב שירים ואת הלחץ של האולפן הלך מהצלחה אומנותית ומסחרית אחת לשניה תוך שהלחץ עליו גובר ומאלץ אותו למעשה להתמכר לחומרים שמסיעים להתמודד (אז הוא עדיין בחר בסמים קלים ואלכוהול אך ככל שגבר הלחץ הוא עבר לסמים קשים יותר וכמויות גדלות והולכות של אלכוהול), והריסון חש שהוא מאבד את היצירתיות שלו במסגרת המלחיצה של הביטלס בה יש מקום רק לפול וג´ון, והוא נאלץ לוותר על שירים ולהסתפק במקום השלישי או הרביעי. השניים מצאו אוזן וכתף האחד אצל השני, ויחסיהם הלכו והתהדקו, בשיא חוסר הביטחון של ג´ורג´ בעת הקלטת האלבום הלבן, ביקש הריסון מקלפטון לנגן את הסולו ב While My Guitar Gently Weeps, שהיה הסולו הכי בעייתי שהריסון כתב, והוא הרגיש שרק חברו הטוב יוכל לעשות זאת מבלי שיהיה בכך פגיעה במוניטין שלו כנגן. לקראת סוף שנות הששישים, בעוד קלפטון ממריא לשיאים חדשים של הצלחה ולחץ עם cream ו Blind Faith והריסון מגיע לשיאים מסחריים ואומנותיים, כשהביטלס נכנסים לשלב הפסיכדלי ביצירתם, עם שרשרת אלבומים מופלאה שמתחילה ב Rubber Soul ומסתימת ב Abbey Road, ובמקביל נאלץ להתמודד עם התפרקות הלהקה שהייתה לא רק בית מוסיקלי אלא גם הכילה את ארבעת חברי הילדות שלו, עלו יחסיהם של הריסון ובויד על שרטון, בויד בניסיון נואש להציל את יחסיהם מתחילה לפלרטט עם חברו הטוב של הריסון: אריק קלפטון הדכאוני, בתקווה שקנאתו של הריסון תגרום להתקרב אליה. תוכניתה של בויד פעלה כמו בומרנג: הריסון לא התרשם מניסיונותיה המגושמים לעורר את קנאתו, אבל אריק ראה בה פתאום קרן אור בחייו העצובים, בשלב מסוים הוא כבר חדל להסתיר את אהבתו לבויד, ואז ארע המקרה מהפתיחה עם ההרואין, בויד אומרת שמאז הפך אריק לנרקומן, לי נראה שהיא קצת מגזימה ביכולותיה, אבל זה לא ממש משנה. קצת אחרי אותו מקרה, ניגש להקליט שירים עבור להקתו החדשה: Derek and the Dominos, השיר הראשון הוא שיר שהוא כתב לבויד, בעקבות אגדה ערבית שקרא על אהבה בלתי אפשרית של אדם לאישה שהוא לא יוכל להשיג, לאישה בסיפור קראו ליילה: What´ll you do when you get lonely and nobody´s waiting by your side? You´ve been running and hiding much too long. You know it´s just your foolish pride. Layla, you´ve got me on my knees. Layla, I´m begging, darling please. Layla, darling won´t you ease my worried mind. I tried to give you consolation when your old man had let you down. Like a fool, I fell in love with you, Turned my whole world upside down. Chorus Let´s make the best of the situation before I finally go insane. Please don´t say we´ll never find a way And tell me all my love´s in vain. השורה המשמעותית בשיר, כך התברר הייתה : Let´s make the best of the situation before I finally go insane. קצת אחרי הקלטת האלבום של Derek and the Dominos, אכן איבד קלפטון חלקים משמעותיים משפיותו והפך כה דיכאוני ומכור לסמים עד כי הוא לא יכול היה כמעט להופיע בפומבי, בויד מצידה נשארה נאמנה לבעלה, לפחות עוד כמה שנים ונראה היה כי היעלמותו מהשטח של קלפטון סייעה ליחסים בינה לבעלה להתאושש.
משולש האהבה הגדול של הרוק: הערה, המאמר נכתב במקור בפורום אגדות רוק, והוא בעיקרו על אריק קלפטון, אבל הוא קשור מאוד, לשיר שהוא התשובה האולטימטיבית שלי לשאלה, הבילתי אפשרית, מה שיר הביטלס שאתה הכי אוהב. משולש האהבה המעט מוזר בין קלפטון, בויד והריסון היה הסיפור הגדול של סוף שנות השישים, ג´ורג´ הריסון היה Beatle , מעמד מחייב בארבעים השנים האחרונות ובמיוחד בשלהי שנות השישים, אריק קלפטון היה אלוהים, שזה תמיד מעמד מחייב ופטי בויד הייתה אולי האישה הכי יפה באזור (והיו באזור הזה המון נשים יפות, תשאלו את מיק ג´אגר בהזדמנות הוא יספר לכם). אין לי שום ספק שהסיפור הזה צריך להיות אופרת רוק ענקית השירים הרי כבר נכתבו והם מהטובים ששמענו, הסיפור עצמו הוא סיפור של אהבת אמת, חברות קרובה, בגידה, התמכרות והמון המון מוסיקה טובה בדרך, השאלה היחידה היא איך מתחילים את הסיפור. דרך אחת להתחיל היא בסצנה הבאה: 1970, אריק קלפטון יוצא ממכונית ספורט לבוש בג´ינס קרוע, חולצה לבנה ואחד מהדברים שלבשו אז שנראה כמו שחפץ אבל עשוי מבד, ווטס קראו לזה נדמה לי, ומחזיק ביד קילו הרואין, אריק דופק בדלת, פטי בויד פותחת את הדלת, היא לבושה בחלוק משי, אריק מראה לה את ההרואין ואומר: תפסיקי לשחק איתי, אני לא יכול יותר, אם את לא באה איתי אני מסניף את כל החבילה הזו, פטי חוטפת את ההרואין מהיד שלו, ואומרת לו להפסיק לדבר שטויות, אריק חוטף את ההרואין חזרה ורץ חזרה למכונית כשהוא בוכה, ברקע מתנגן השיר: Why does love got to be so sad. ההתחלה האמיתית היתה יותר כזו, השנה היא 1964 הביטלס במסע הופעות, לפני מופע הבכורה עולה להקת החימום The Yardbirds החברה מנגנים בלוז מוזר, ג´ורג´ הריסון מביט לבמה מהופנט, פול מציץ מאחוריו ואומר: הטמבל הזה שמנגן לאט יבריח לנו את כל הצופים, ג´ורג´ לא מסתכל אחורה ואומר בחיוך מריר yea right . אחרי ההופעה ג´ורג´ ואריק קלפטון, נפגשם בפעם הראשונה, יושבים לשתות בירה ומדברים על גיטרות. בין אותה פגישה ראשונה בין ג´ורג´ הריסון לאירוע המוזר עם ההרואין ב 1970 הספיק הריסון לפגוש על הסט של Hard Day´s Night דוגמנית על ששיחקה תפקיד שולי בסרט, הריסון הביישן התאהב בה ממבט ראשון אך חשש לדבר אתה, לבסוף הוא הזמין אותה אליו לקרוון, והשניים הפכו לחברים. שנה לאחר מכן ג´ורג´ הריסון "החיפושית החמודה" ופטי בויד התחתנו בחתונה שהייתה אולי האירוע החברתי הכי חשוב באנגליה של שנות ה 60, היחסים ביניהם היו עניין מאוד גלוי, ג´ורג´ פשוט חיזר אחריה באמצעות שירים שהופיעו באלבומי הביטלס (ובינינו מי יכולה לסרב לזה), הוא התחיל עם: It´s all too much ו For you blue ובסוף ב 69 הוא סיים עם אחד השירים הכי טובים שלו, Something, שהיה גם אולי אחד משירי הביטלס הכי קסומים: Something in the way she moves Attracts me like no other lover Something in the way she woos me I don´t want to leave her now You know I believe and how Somewhere in her smile she knows That I don´t need no other lover Something in her style that shows me I don´t want to leave her now You know I believe and how You´re asking me will my love grow I don´t know, I don´t know You stick around and it may show I don´t know, I don´t know Something in the way she knows And all I have to do is think of her Something in the things she shows me I don´t want to leave her now You know I believe and how במקביל למערכת היחסים עם בויד, גם הקשר בין קלפטון להריסון הפך ליותר ויותר קרוב, שני הגיטריסטים הענקיים היו במצב בלתי אפשרי בחייהם, קלפטון, ששנא לכתוב שירים ואת הלחץ של האולפן הלך מהצלחה אומנותית ומסחרית אחת לשניה תוך שהלחץ עליו גובר ומאלץ אותו למעשה להתמכר לחומרים שמסיעים להתמודד (אז הוא עדיין בחר בסמים קלים ואלכוהול אך ככל שגבר הלחץ הוא עבר לסמים קשים יותר וכמויות גדלות והולכות של אלכוהול), והריסון חש שהוא מאבד את היצירתיות שלו במסגרת המלחיצה של הביטלס בה יש מקום רק לפול וג´ון, והוא נאלץ לוותר על שירים ולהסתפק במקום השלישי או הרביעי. השניים מצאו אוזן וכתף האחד אצל השני, ויחסיהם הלכו והתהדקו, בשיא חוסר הביטחון של ג´ורג´ בעת הקלטת האלבום הלבן, ביקש הריסון מקלפטון לנגן את הסולו ב While My Guitar Gently Weeps, שהיה הסולו הכי בעייתי שהריסון כתב, והוא הרגיש שרק חברו הטוב יוכל לעשות זאת מבלי שיהיה בכך פגיעה במוניטין שלו כנגן. לקראת סוף שנות הששישים, בעוד קלפטון ממריא לשיאים חדשים של הצלחה ולחץ עם cream ו Blind Faith והריסון מגיע לשיאים מסחריים ואומנותיים, כשהביטלס נכנסים לשלב הפסיכדלי ביצירתם, עם שרשרת אלבומים מופלאה שמתחילה ב Rubber Soul ומסתימת ב Abbey Road, ובמקביל נאלץ להתמודד עם התפרקות הלהקה שהייתה לא רק בית מוסיקלי אלא גם הכילה את ארבעת חברי הילדות שלו, עלו יחסיהם של הריסון ובויד על שרטון, בויד בניסיון נואש להציל את יחסיהם מתחילה לפלרטט עם חברו הטוב של הריסון: אריק קלפטון הדכאוני, בתקווה שקנאתו של הריסון תגרום להתקרב אליה. תוכניתה של בויד פעלה כמו בומרנג: הריסון לא התרשם מניסיונותיה המגושמים לעורר את קנאתו, אבל אריק ראה בה פתאום קרן אור בחייו העצובים, בשלב מסוים הוא כבר חדל להסתיר את אהבתו לבויד, ואז ארע המקרה מהפתיחה עם ההרואין, בויד אומרת שמאז הפך אריק לנרקומן, לי נראה שהיא קצת מגזימה ביכולותיה, אבל זה לא ממש משנה. קצת אחרי אותו מקרה, ניגש להקליט שירים עבור להקתו החדשה: Derek and the Dominos, השיר הראשון הוא שיר שהוא כתב לבויד, בעקבות אגדה ערבית שקרא על אהבה בלתי אפשרית של אדם לאישה שהוא לא יוכל להשיג, לאישה בסיפור קראו ליילה: What´ll you do when you get lonely and nobody´s waiting by your side? You´ve been running and hiding much too long. You know it´s just your foolish pride. Layla, you´ve got me on my knees. Layla, I´m begging, darling please. Layla, darling won´t you ease my worried mind. I tried to give you consolation when your old man had let you down. Like a fool, I fell in love with you, Turned my whole world upside down. Chorus Let´s make the best of the situation before I finally go insane. Please don´t say we´ll never find a way And tell me all my love´s in vain. השורה המשמעותית בשיר, כך התברר הייתה : Let´s make the best of the situation before I finally go insane. קצת אחרי הקלטת האלבום של Derek and the Dominos, אכן איבד קלפטון חלקים משמעותיים משפיותו והפך כה דיכאוני ומכור לסמים עד כי הוא לא יכול היה כמעט להופיע בפומבי, בויד מצידה נשארה נאמנה לבעלה, לפחות עוד כמה שנים ונראה היה כי היעלמותו מהשטח של קלפטון סייעה ליחסים בינה לבעלה להתאושש.