גורמי סיכון להתמכרות למין באינטרנט

גורמי סיכון להתמכרות למין באינטרנט

אחד הדברים שעלינו לזכור כשאנחנו מדברים על מכורים להתנהגות כגון: מין, אוכל, הימורים או מחשב היא שההתמכרות אינה נובעת מהצורך של המכור\ה לסיפוק מיני, לטעם האוכל בפה או לריגוש שהוא מקבל מהימורים. המכור (הכתיבה בלשון זכר, אך הכוונה לשני המינים) משתמש במין, באוכל או בסיפוקים אחרים כדי לטשטש מצוקה נפשית כלשהי, אך בשלב מסוים ריגוש זה הופך להתמכרות ומהווה בעיה בפני עצמה. אנשים המכורים למין באינטרנט דרך אתרי פורנו, צ'אטים או סרטונים הינם אנשים הנמצאים במצוקה, והסיפוק או הגירוי המיני שהם חשים בגלישה באינטרנט מסייעים להם, לכאורה, להתגבר עליה. אך יש משהו דווקא באינטרנט שמעלה את הסיכון להתמכרות ומשמש "מלכודת" עבור מכורים.
כאשר בן אדם נמצא באתרי פורנו הוא יכול להיות שם ללא סיכון חשיפה. הוא לא צריך להתמודד עם הבושה שהוא היה מרגיש אם היה נכנס למכון ליווי והיה צריך להתמודד עם מבוכה ובושה. כתוצאה מכך הוא מרשה לעצמו לצפות ו\או להצטרף לתכנים והתנהגויות שבדרך כלל לא היה מעז להתקרב אליהן. העובדה שפורנו נמצא בהישג יד בבית שלו גם מהווה גורם סיכון להתמכרות. אם הבן אדם לא צריך אפילו לקום מהמיטה כדי להשתמש קל מאוד למצוא את עצמו תקוע בעולם הזה של ההתמכרות.
גורם נוסף שמעודד שימוש מוגבר באתרים עם תכנים מיניים הוא שבהרבה מהם אין צורך לשלם. כאשר אדם רואה שהוא מבזבז אלפי שקלים בחודש על זונות ו "מסאג'ים" בסופו של דבר הוא נאלץ להתמודד עם העובדה שיש לו בעיה, באתרים עם תכנים מיניים חינמיים המודעות לכך שקיימת בעיה בשימוש הזה מגיעה בשלב הרבה יותר מאוחר של השימוש כאשר הבן אדם נמצא עמוק בתוך ההתמכרות.
אשמח לקרוא על התנסותכם היכרותכם האישית עם הנושא
 
למעלה