הערה
גזירת רוח במובן המופיע במאמר אינה דומה לתופעות שיש בנחיתה על מסלול זה או אחר בהרצליה. מדובר בתופעת מז"א שקורית בסביבה סוערת. נוצר micro burst שזה גוש אוויר שיורד, פוגע בקרקע ומתפשט לכל הכיוונים. סביב אזור הפגיעה בקרקע יש רוחות בכיוונים מנוגדים המביאים לשינויי מהירות אוויר חדים.
לפני מספר שנים פרסמתי כאן עבודה שעשיתי בנושא. שיטת ההחלצות המומלצת היא פתיחת מצערת מלאה ושמירה על גובה קבוע, או אפילו להנמיך קצת. קרוב לקרקע הרכיב היורד של הרוח קטן. צריך להגביר מהירות הרבה מעבר למהירות הטיפוס המיטבי מכיוון שבגלל גזירת הרוח, מהירות האוויר עלולה לרדת פתאומית. רק לאחר התיצבות במהירות מספקת אפשר להתחיל לטפס.