גזירות רוח

mayafit

New member
גזירות רוח

כפי שידוע לרבים, אופייני לנחיתה על 11 בהרצליה (עקב שורת הברושים לפני המסלול).
אז הנה הטיפ השבועי בנדון.
 
לפי מה שכתוב

צריך לפתוח מנוע והרמת אף לזוית טיפוס מטבית.
אם אני מגיע לנחיתה ויש גזירת רוח, ז"א שהמהירות שלי יורדת משמעותית ואני מתקרב למהירות ההזדקרות. נראה לי שהרמת אף יכולה להחמיר את המצב ולגרום להזדקרות לא?
 

mayafit

New member
שלילי,

כתוב הרמת אף למצב טיפוס מטבי במקביל לפתיחת מנוע להספק מלא.
 

טל ר

New member
תיקון קטן איציק...

במאמר המקורי כתוב:
"possibly resulting in terrain impact"
כלומר - "שעשויים לגרום לפגיעה בקרקע."
 
ותיקון עוד יותר קטן: עלולים לגרום...(לא עשויים)


 

טל ר

New member
נדמה לי ש"עשוי" הוא נייטרלי

אבל אני מקבל את ההערה...
 
הערה

גזירת רוח במובן המופיע במאמר אינה דומה לתופעות שיש בנחיתה על מסלול זה או אחר בהרצליה. מדובר בתופעת מז"א שקורית בסביבה סוערת. נוצר micro burst שזה גוש אוויר שיורד, פוגע בקרקע ומתפשט לכל הכיוונים. סביב אזור הפגיעה בקרקע יש רוחות בכיוונים מנוגדים המביאים לשינויי מהירות אוויר חדים.
לפני מספר שנים פרסמתי כאן עבודה שעשיתי בנושא. שיטת ההחלצות המומלצת היא פתיחת מצערת מלאה ושמירה על גובה קבוע, או אפילו להנמיך קצת. קרוב לקרקע הרכיב היורד של הרוח קטן. צריך להגביר מהירות הרבה מעבר למהירות הטיפוס המיטבי מכיוון שבגלל גזירת הרוח, מהירות האוויר עלולה לרדת פתאומית. רק לאחר התיצבות במהירות מספקת אפשר להתחיל לטפס.
 
למעלה