גזענות או racial profiling בבנק?
צ'מעו סיפור

debby12

New member
מנהל
גזענות או racial profiling בבנק?
צ'מעו סיפור

בבנק שלנו אפשר להשתמש באפליקציה שנקראת Zelle כדי להעביר כסף בקלות לאנשים אחרים בבנקים אחרים וכו' - רק צריך להכניס את הטלפון שלהם או כתובת המייל (תלוי איך הם נרשמו ב Zelle) אני משתמשת בה בערך שנה. יצא לי כבר להעביר סכומים לא פיציים - סדר גודל של בין 1000 ל-2000, תמיד דרך האתר של סיטינבק (לא חובבת טלפונים אנכי). בכל פעם שמעבירים למישהו/י חדשים שאף פעם לא העברתי להם, הפורטל מזהיר שזה מישהו שטרם העברתי לו, והאם אני בטוחה, וגם נותן את השם שעלה כמקושר לטלפון הנמען כדי לוודא שלא טעיתי. העוזרת שלנו ילדה בשעה טובה (זוכרים שהיתה בהריון?), שלחה לי תמונה של התינוק. רציתי לתת לה מתנה
. היא כתבה שיש לה זל, אז נכנסתי לאתר וניסיתי להעביר לה $300. האתר הזהיר, כרגיל, אם אני בטוחה ושזו מישהי שלא ברגילים שלי. וגם כתב את שמה המלא (שם המשפחה שלה הוא לופז, והשם הפרטי גם היספאני). אישררתי שוב ושוב "כן, בטוחה" ואז.... ננעל לי החשבון. ביליתי 20 דקות בטלפון עם שירות הלקוחות של הבנק, אחר כך העבירו אותי למחלקת ההונאות בלה בלה. כל זה עבור 300 דולר כאשר בעבר העברתי סכומים בני 4 ספרות לאנשים "חדשים" בלי בעיה. שאלתי אותם מדוע דווקא הסכום הזה שהוא פחות מחמישית מסכומים שהעברתי בעבר נעל לי את החשבון. לא היה להם הסבר. אני תוהה אם קפצו להם הפיוזים רק כי מקבלת הכסף היתה גברת לופז
 

vinney

Well-known member
לא לייחס רוע למה שאפשר להסביר ברשלנות

יש לי נסיון מאוד מר עם מחלקת הבטחון של שיטיבנק, הם חסמו לי את כרטיס האשראי העסקי שלי כשהייתי בנסיעה עסקית לחו״ל (והייתי אמור להשתמש בו לכל הוצאה) ואחרי שהתקשרתי ואמרתי להם שכן, זה אני, וכן, אני באנגליה, ואמרו שכן, הם שיחררו - הפעם הבאה 5 דקות אחרי שוב מצאתי את עצמי נבוך מול קופאית עם כרטיס חסום. &nbsp אולי יש להם גם משהו נגד יהודים עם שם פולני כמו שלי, אבל רוב הסיכויים הם שהם פשוט מזהים תבניות בלי שום קשר להתנהגות הצרכן הספציפי וחוסמים אוטומטית. למשל - בן אדם שלא העביר כסף אף פעם למישהו עם שם היספאני ופתאום מעביר - חשוד! בן אדם שאף פעם לא נכנס לסופר בלונדון ופתאום נכנס כל יום - חשוד! &nbsp זאת שיטת סינון יחסית פשוטה וזולה, ויש לי קצת נסיון עם מערכות מחשוב בבנקים - אני לא מייחס את זה לגזענות אלא לחוסר הבנה מוחלט של הלקוחות שלהם. &nbsp ממליץ לך בחום להתרחק משיטיבנק, יחד עם BOA אלה שני הבנקים הגרועים בארה״ב מבחינת השירותיות, לפחות מהנסיון שלי ושל אלה בסביבתי.
 

debby12

New member
מנהל
האמת היא שהם באמת בנק גרוע

פעם כשהייתי בנסיעת עבודה בחו"ל והייתי זקוקה למזומן מכספומט שם בשביל משהו שלא קיבלו אשראי - שמתי את הכספומט שלהם בבנקט ו... לא יצא כסף. מילא, אם הם היו חושבים שזו הונאה - אני יכולה להבין. אבל זו לא היתה הסיבה. התקשרתי לשיטיבנק ואז הם אמרו שבתת-חשבון שהיה לי אצלם על שם הבת הקטינה חסר מספר סושיאל סקיוריטי. אין לי מושג למה - כי הבאנו את כל הפרטים כשפתחנו את החשבון. למותר לציין שהם אף פעם לא פנו אלינו כדי לבקש את המספר החסר. לא ולא - הדרך שלהם להביא את זה לידיעתי בפעם הראשונה היה ההפתעה של להשאיר אותי בפריז ללא מזומנים.... פעם אחרת מישהו הפקיד צ'ק גדול שלנו ובטעות הוא הופקד עם הסיפרה 1 בהתחלה (כלומר הוא הופקד כאילו הוא היה עבור למעלה ממאה אלף דולר - שלא היו לנו נזילים בחשבון.....). שיטיבנק לא חשבו להתקשר אלינו, אולי לבדוק אם זו טעות או הונאה, או חלילה להביט בצילום של הצ'ק - אלא נעלו לנו מיד את החשבון וקנסו אותנו על האוברדראפט [אחר כך הם הואילו להחזיר את דמי הקנס] הסיבה היחידה שאני עדיין איתם היא כמות ההוראות האוטומטיות. אבל כנראה שהגיע הזמן לשנס רגליים ולמצוא בנק אחר מי יותר טובים מהם? אני רוצה בנק אחד פיזי (אז לא שוואב). בדואר מקבלים אצלנו הרבה פרסומות לצ'ייס (פותחים פה הרבה סניפים פיזיים עכשיו), HSBC וגם קאפיטל וואן - הם נותנים משהו כמו 500 דולר לפותחי חשבון חדש. יש למי מכם נסיון איתם?
 

vinney

Well-known member
יש לי עם צ׳ייס וקפיטל וואן

אני מאוד מרוצה מצ׳ייס. פתחתי שם חשבון כשזה עוד היה וואשינגטון מוטואל (בנק בחוף המערבי שקרס במסגרת המשבר ב2008), שהוא בכלל היה בנק נהדר. לצ׳ייס יש מוצרים די טובים ושירות לא רע. באזור שלנו (החוף המערבי) גם הרבה מאוד סניפים (כולל חדשים שלא היו לוואשינגטון מיוטואל במקור). הם קצת יקרים, אבל עם הכנסת משכורת בדרך כלל אפשר להפטר מדמי שימוש, גם כרטיסי האשראי שלהם יחסית טובים (כולל החינמיים). לקאפיטל וואן הגעתי כשהם רכשו את ING, וכל החשבוות שלי אצלם הם אונליין. זה הבנק האמריקאי היחיד שאני מכיר שמאפשר מסגרת אשראי לאוברדראפט כמו בארץ (אפילו שלא השתמשתי בה אף פעם), יש להם רשת כספומטים ענפה למדי (בלי שום קשר לסניפים הפיזיים שכמעט ואין להם בקליפורניה, בטח שלא קרוב לאיפה שאני גר), ואאל״ט הם מספקים שיקים חינם וגם אצלם כרטיסי אשראי די טובים. יש להם גם ריביות סבירות בחשבונות חסכון. המלצה נוספת זה לבדוק את הבנקים הקטנים/אזוריים וקרדיט יוניונים - הם בדרך כלל מאוגדים ברשתות כספומטים מאוד גדולות, וקרדיט יוניונים הרבה פעמים מאפשרים פעולות בסניפים של קרדיט יוניונים אחרים. עם ניהול חשבונות באינטרנט - בכלל לא זוכר מתי הייתי צריך להכנס לבנק פיזי. עוד המצלה זה Ally - הם ככל הידוע לי אונליין בלבד, וכמו קאפיטל וואן מספקים שיקים חינם ורשת כספומטים ענפה (אאל״ט זה אותה הרשת לשניהם). גם להם חשבונות חסכון יחסית טובים.
 

vinney

Well-known member
אגב, עוד אופציה שמצאתי כשימושית

זה פידליטי. חשבון הcash management שלהם זה בעצם חשבון שיקים לכל דבר ועניין, כולל פנקס שיקים וכספומט. הם מחזירים כל עלויות כספומט בארה״ב ובחו״ל, אני משתמש בחשבון הזה כשאני צריך מזומן בחו״ל. יש להם גם הרבה סניפים פיזיים - תבדקי אם יש לך באזור, אבל הם לא בנק פר סה.
 

JimmyGee

New member
I have Chase and BOFA and I like both

I like Bank of America because of their cash reward credit cards. The best cash reward credit card in the market. Nothing comes close to that.
 

DV Selectee

New member
אנחנו בUS BANK והם די סבבה

מהניסיון האישי, לא נתקלתי בבעיות איתם והסניף שלהם הוא 5 דקות נסיעה מאיתנו. פתחנו חשבון אצלם כשרק היגרנו לארה"ב כיוון שגם כשרק היגרנו הבנק שלהם היה מרחק 5 דקות הליכה מאיפה ששכנו. אמה מה, למדתי שהמקומיים בסטייט אוף וושינגטון נאמנים לBECU ואני גם לעתים פוזל ללפתוח שם חשבון כיוון שזה קרדיט יוניון מקומי שנראה (לפי המרקטינג) הרבה יותר מעורב בקהילה. מה גם שאם (תאורטית) יקרה משהו לא בסדר איתם, יש להם יותר accountability כאן בוושינגטון סטייט. אם לא היה covid אני כמעט בטוח שכבר היה לי חשבון אצלם. למי יש כח להתעסק עם זה עכשיו. ממה שראיתי באתר שלהם, בשביל דברים גדולים כמו העברות בינלאומיות הם נעזרים בבנק גדול יותר (BAC). אז אולי יש בנק\קרדיט יוניון דומה באיזור שלכם. NCUA או FDIC אינשורד כמובן.
 

ranshe

New member
למה פיזי / למה לא שוואב?

אני עם שוואב בערך 10 שנים, לא הרגשתי חיסרון של סניף בערך אף פעם
 

debby12

New member
מנהל
שאלה טובה - כמה סיבות

1) כי לפעמים צריך נוטריון לאישור חתימה ובבנק הפיזי נותנים את השירות הזה ללקוחות 2) מה לגבי כסף מזומן כשצריך? בכספומטים הפיזיים של הבנק הפיזי שלך אין עמלות 3) לעתים (לא קרובות, אבל קורה), צריך לעשות wire transfer וזה לא מצליח עם האתר של הבנק - ואז הולכים לסניף הפיזי 4) בבנק שלי, צ'קים בסכומים גבוהים אי אפשר להפקיד בעזרת האפליקציה (נגיד צ'ק החזר מיסים כדוגמה עדכנית). ולשלוח צ'ק כזה בדואר נראה לי מלחיץ מחשש שיילך לאיבוד אשמח לתשובות ופתרונות - אולי אני סתם שמרנית וזה ישכנע אותי. אין לך בנק "פיזי" בכלל?
 

debby12

New member
מנהל
אה ועוד סיבה - Zelle.....

שוואב לא עובדים עם ZELLE, פלטפורמה להעברת כסף שמשמשת אותנו הרבה.
 

ranshe

New member
עד עכשיו לא הכרתי ולא היה חסר לי

יש וונמו, פייפאל וכו'
 

ranshe

New member
למעט הנוטריון, הכל לא רלוונטי

הכוונה - שוואב מכסים את זה. כספומט - הם מחזירים 100% עמלה ב-100% מהכספומטים, ברחבי העולם. מנסיון. WIRE - אונליין ומה שלא עובד (לא חושב שקרה לי) אז בטלפון לא הפקדתי מעל 3500, אז לא יודע, אבל לא נראה לי. כמו כן - צ'ק ממס הכנסה? למה לא הפקדה ישירה??? &nbsp יצא שהמשכנתא הנוכחית (וגם הקודמת) בבנק פיזי, אבל אין לי שם חשבון עם פעילות רגילה
 
למעלה