ג'חנון על הפלטה

koko992

New member
ג'חנון על הפלטה../images/Emo4.gif

שלום אני צריכה לשים ג'חנון על הפלטה לשבת (כי התנור מקולקל) ואני רוצה שהג'חנון יצא טוב ולא ישרף..רוב הפעמים ששמתי אותו על הפלטה הוא נשרף למטה ונהרס. מה עושים בשביל שהוא לא יהרס לי על הפלטה ..מתיי לשים ואיך? רציתי לציין שאני אוכלת בערך ב12:00-13:00 בשבת. אשמח לעזרה אם מישהו כאן גם מכין ג'חנון לשבת על פלטה, תודה!
 

רותי410

New member
אני תמיד שמה על הפלטה. שמה בערך שעה לפני

כניסת השבת, ושמה למטה פיתה. אפילו שתיים. את יכולה לקחת פיתה - או שתיים - לפי גודל הסיר, לעטוף בנייר אלומיניום ועליו לשים את הג'חנון. אני פורסת עוד יריעת אלומניום שמה עליה מעט שמן ומניחה את הגחנון. צריך שתהיה שכבת בידוד די עבה כדי שהג'חנון לא יישרפו. בהצלחה. ושבת שלום
 

koko992

New member
שעה לפניי כניסת השבת? לא בלילה...?

את שמה על הפלטה שעה לפניי כניסת השבת?וזה לא נשרף לך? ובאיזה חום את שמה? לא אמורים לשים ככה בלילה של יום שבת ( בערך בחצות והלאה) כי אני למשל קמה דיי מאוחר בשבת , בערך ב12 בצהריים. תודה
 

רותי410

New member
הפלטה היא על חום אחיד - בכל אופן, זאת שאני

משתמשת בה. אני שמה שעה לפני כניסת השבת, כי אמרו לי שאסור לשים משהו לא מבושל בשבת - זה כאילו שאת מבשלת בשבת. אז ברור שאחרי שעה זה עדיין לא מבושל, אבל אני מתחילה, כביכול, את הבישול לפני. וזה לא נשרף לי. גם אצלנו אוכלים בסביבות שתים עשרה וחצי. אם את שמה פיתה מלמטה - הפיתה נשרפת אבל לא הגחנון. אם את חוששת, כי ייתכן שהחום אצלך שונה - אין לי מושג - שימי שתי פיתות אחת מעל השנייה. אני שמה פיתה עבה - לא הפיתה הדקה של הפלאפל. ומכסה את כל התחתית, זה יוצא חום ואפוי היטב אבל לא שרוף. זה גחנון שאת מכינה? כי אם לא, אפשר לקנות מוכן אפוי ולשים רק בשבת בבוקר ושלום על ישראל. בכל אופן, הסידור הזה עובד טוב בשבילי. אני שמה לא אפוי והוא לא נשרף. דווחי איך היה.
 

koko992

New member
אני קונה בצק

אני קונה ג'חנון בצק. לא מוכן. תגידי, אפשר לשים במקום נייר אלומיניום, נייר אפייה? תודה
 

רותי410

New member
לא ניסיתי, אבל בזמן האחרון אני מחליפה

במקרים רבים את נייר האלומיניום הלא בריא בנייר אפייה. כאן לא עשיתי את זה עדיין, אז אני לא יודעת להגיד לך. נראה לי שאפשר, אבל אני לא רוצה להטעות אותך. אולי מישהי כאן יודעת יותר ותענה לך.
 

koko992

New member
הג'חנון יצא בסדר..הנה מה שעשיתי...

יצא בסדר הג'חנון
הנה מה שעשיתי... שמתי את הג'חנון על הפלטה שנדלקה בשעה 3:00 בלילה של שבת (אוליי קצת מאוחר, היה אפשר גם 2:00 )אכלתי אותו ב13:00 בערך, שמתי בתוך הסיר , בתחתית של הסיר שמתי פיתה שלמה מעליה נייר אפייה ועליה את הג'חנון.ואת הסיר עצמו שמתי על מחבת הפוכה שלא ישרף.וכיסיתי.וזה עבד מצוין.
 

רותי410

New member
יופי. מצאת את השיטה שמתאימה לך. עכשיו

כבר לא תשרפי גחנון על הפלטה.
 

סנאית 12

New member
אני פשו שמה משעה 14.00 על הפלטה,ואני מכינה

ככה: שמה סיר ג'חנון קטן בתוך סיר ג'חנון גדול יותר וביניהם אני שמה מעט מים ,את הג'חנון אני מניחה בתוך הסיר הקטן בלי כלום למטה לא פיתה ולא כלום,כמובן משמנת מעט את הסיר סוגרת עם נייר כסף לתוך הסיר היותר גדול וככה על הפלטה עד למחרת בשעה 10.00 כשבעלי חוזר והג'חנון משגע.
 

רותי410

New member
סנאית, אמא שלי היתה עושה בדיוק אותו דבר, אבל

בלי מים בתוך הסיר הגדול, וגם בלי פיתה. זה יוצר אפקט של תנור, כשהחום מתפזר פחות או יותר בצורה שווה. ובאמת היה יוצא לה נפלא. גם אני לפעמים נקטתי את השיטה הזאת, ולפעמים שמתי פיתה. לפי הקריזה שתפסה אותי באותו יום. אבל שתי הדרכים מוצלחות. ולמה משעה שתיים? בגלל שצריך לאפות לפני השבת?
 

סנאית 12

New member
כן,ובגלל שככה יוצא לי יותר אפוי,ניסיתי מלפני

השבת ולא כל כך יוצא טעים ואפוי.
 
למעלה