גידול שפיר במח

בן497

New member
גידול שפיר במח

שלום.עקב סחרחורות בחילות ובעיות ראייה ביצעתי בדיקת mri שהראו גידול שפיר בקוטר 11 מ"מ. הרופא אמר אין מה לדאוג. האם יש כאן בפורום כאלה שמתמודד עם מצב כזה.לכאן או לכאן?
 

EB10000

New member
גיל וסוג הגידול?

שלום

מהו גילך והאם ידוע לך סוג הגידול (שמו). לדוגמה, מנינגיומה. אם אתה מתחת לגיל 60 אז בדרך כלל מומלץ להסיר את הגידול עי ניתוח אם זה מתאפשר (ברוב המקרים זה אפשרי). גידולים שפירים מסוג זה ברוב המקרים לא שולחים גרורות לאזורים אחרים במוח וקצב הגדילה שלהם איטי מאד (עשרות שנים). אבל תלוי מתי הגידול התחיל, בסופו של דבר ללא הסרה, הגידול יגדל מספיק בכדי לגרום לתופעות לוואי שלא יהיה ניתן להתעלם מהם כמו קשיי הליכה, דיבור ובעיות התנהגותיות חמורות יותר. במקרים נדירים גידולים שפרירים שלא מוסרים שנים רבות יהפכו לממאירים, לרוב מסוג גליומה ולא מהסוג האלים כגון גליובלסטומה שגורם למוות לכל היותר תוך שנתיים מרגע הופעתו.

אני סטודנט לרפואה כעקרון. במהלך התמחות אצל רופא בקהילה לפני חצי שנה היה מקרה מעניין של אדם בגיל 60 במעמד סוציואקונומי גבוה שהגיע עם אשתו שהתלוננה שהוא הפסיק ללכת לעבודה ובמקום זאת הולך כל בוקר למדרחוב לבקש נדבות מהעוברים והשבים. הרופא שלח אותו ל MRI ושם נמצא גידול שפיר מסוג מנינגיומה בגודל של 1.5 ס"מ. כנראה הגידול התחיל שני עשורים קודם לכן ולא גרם לסימפטומים עד שהגיע לגודל קריטי לאזורים מסויימים במוח שגרמו להפרעות התנהגותיות. הגידול אצלו הוסר לפני 3 חודשים והוא היום נמצא בתהליך שיקום שימשך כשנה בערך (קושי בהליכה ודיבור שמוגדר כהפיך).

בכל מקרה, אין מה לדאוג, אבל חשוב לטפל ולא להמתין. נסה לקבל חוות דעת שניה אם יש ספקות.

הרבה בריאות.
 

בן497

New member
להלן הפרטים

גיל 52.גידול מסוג מנינגיומה. בקוטר מעל 1.1 ס"מ..כאבי ראש לא עוברים סחרחורות. לפני 10 שנים עשיתי mri ולא היו סימנים כאלה.רופא משפחה ורופא מומחה נוירולוגיה אומר שזה כלום .אך לא נותנים תשובה לבעיות הסחרחורות
 

סניה10

New member
ראיון בתשלום

שלום רב, אני מחפש חולי סרטן ראש צוואר וסרטן הוושט לצורך בדיקת תרגום של שאלונים רפואיים. המרואיינים לא מוסרים מידע אישי או רפואי ומקבלים 200 ש"ח על ראיון של כרבע שעה. לדוברי עברית ורוסית. אפשר לפנות ב[email protected]
04-8124068
0547560618
תודה
 
למעלה