גיטרות.

L m a o

New member
גיטרות.

חשבתי על זה. יש יצירות כל כך יפות לגיטרות.. ויש כל כך הרבה אנשים שמנגנים בגיטרה אקורדים, וחושבים שהם מקצוענים ותותחים למרות שהם לא יודעים מה זה סולם. הם באים בטענות שגם הנדריקס לא ידע כלום, בלי להתחשב בעובדה שלהנדריקס הייתה שמיעה אבסולוטית ולהם לא. גיטרה הפכה לכלי כל כך זול, שאנשים פשוט קונים גיטרה, ואחרי זה שואלים באינטרנט איזה אתר מלמד גיטרה, כאילו זה משחק מחשב. שינגנו אקורדים אם זה כיף להם, אבל מה שמכעיס אותי, זה שהם חושבים שהם כל כך טובים, והם "צוחקים" על נגנים שיודעים תיאוריה ומנגנים גם קלאסי. וכשהם רואים מישהו שמנגן סולו(שלעיתים, זהו סולו שתלמיד שלומד ברצינות שנה שלישית יכול לנגן), הם מתפלאים ואומרים שהוא תותח.
 

yonti261

New member
אפרופו גיטרות

מישהו פה מכיר את פילומנה מורטי?ראיתי את הגיטריסטית הזאת במצו והיא מדהימה!!ושאלה שיש לי:קראתי שבתחילת דרכו פגניני כתב סונטות לכינור וגיטרה.מישהו שמע את היצירות האלה?זה צריך להיות משהו יפה?ואם כן,יש את זה בביצוע של פילומנה מורטי?
 

L m a o

New member
מצו..

יש שם רוב הזמן קטעי ג'אז מהסוג המשעמם.. בלי מנגינה ברורה, פשוט משעמם. אבל כשיש קטעים אחרים, הם טובים.
 

L m a o

New member
אני לא

פשוט אני יושב כל הלילה ומקשיב, וזה תמיד משעמם אותי..
 

GustavM

New member
בלי לזלזל...

אני בכל זאת חושב שצריך להפריד - זה באמת לפעמים מציק קצת שבמצו יש גם מוזיקת עולם, גם ג'אז, וגם קלאסי. אלו סוגי מוזיקה בכל זאת - שונים באופן מהותי זה מזה, ולכן השמתם לסירוגין תחת אותה קורת גג של אותו ערוץ נראית לי מעשה מוזר, שתוצאותיו הם בעיקר נבירה עקשנית בלוחות השידורים לראות מתי יש בכל זאת משהו במצו שאני אטרח לשבת לראות. אגב, לפני כמה זמן שודר שם ביצוע נפלא לשישית של ברוקנר עם שולטי ושיקגו....
 

cut2

New member
מה הקשר?

אתה עושה השוואה מוזרה בין עולם הרוק והמוסיקה הקלה לבין עולם הגיטרה הקלאסית. נכון שזו אותה משפחת כלים (ברוק משתמשים לרוב בגיטרה אקוסטית וחשמלית, במוסיקה קלאסית - בגיטרה קלאסית עסקינן), אבל אין קשר. גיטרה היא כלי נוח לליווי שירים פופלריים, מה לעשות. רבים מהשירים הללו אף נכתבים כך, על הגיטרה, וכמו בכל תחום יש כאלו שעשו מהתחום אמנות עילאית (כמו גבע אלון הישראלי, או ג'ף באקלי ז"ל, לדוגמא) וכאלה שנשארו בגדר השכונה והמשעמם (כמו שי גבסו הישראלי או גרין דיי האמריקאים, לדוגמא). העניין עם הנדריקס הוא ממש לא השמיעה האבסולוטית שלו (זו גם פעם ראשונה שאני שומע על זה, אגב, אבל לא משנה), אלא הצליל המהפנט והחדשני שהוא הוציא מהגיטרה, ויכולת אילתור מצויינת שהחזיק בה המנוח. עוד אנקדוטה בשבילך - התפקיד של גיטרה אקוסטית המלווה את המוסיקה באקורדים (רחמנא לצלן) מזכיר מאוד את החשיבה העתיקה של באסו קונטינואו. כן כן. ברור שלרוב זה ממש לא דומה וממש לא באותה הרמה, אך מבחינת קונספט, כשעושים את זה טוב, אפשר בהחלט לראות קשר בין השניים. אז זו לא לאוטה, אז מה. בקיצור - אל לך לכעוס על האנשים ומעשיהם. אנשים גם ימשיכו להדחף בתור בסופרמרקט, לקלל במשחקי כדורגל, ולהתמכר לטנלובלות במלוא העוז. מעבר לכך, וזה גם העיקר, נדמה לי שהקהל היעד עליו אתה זועם כאן מורכב בעיקר מילדים. תן לאנשים להתבגר קצת וראה מה יצא מהם. לפעמים אתה עלול למצוא עצמך מופתע.
 

L m a o

New member
זה אכן קהל של ילדים

שכשמנסים לדבר איתם על תווים הם אומרים "לך לנגן מוצארט ושירים מהמאה ה17", והם חושבים שלהשוות מישהו למוצארט זה עלבון. אתה צודק בכמה מדבריך.
 
אז... אל תדבר איתם על תווים ../images/Emo13.gif.

כואב לך שהם בטוחים שהם מבינים ויודעים? לא נורא, העולם הרי מלא באנשים כאלה, שבטוחים שהם יודעים הכל יותר טוב מכולם (כמה מהם ממש כאן בפורום הזה
) - לומדים להתרגל אליהם או להצטרף אליהם. אני באופן אישי מוצאת את זה מקסים שהשימוש הבסיסי בגיטרה לליווי שירים באקורדים הוא כל כך פשוט ונגיש, ואם יצא לך פעם לשבת עם קבוצת אנשים ולשיר שירים, אתה בטח יודע שאפילו האהבל הכי גדול שיודע רק C ו-G (אמממ... כמוני למשל), משדרג את העניין.
 
בורות זה דבר מכעיס.

מוזיקה זה מקצוע שדורש הרבה התמדה וסבלנות - נגנים לרוב רואים את פירותיהם לאחר כמה שנים של נגינה. הרבה אנשים שמגיעים ללמוד מוזיקה בשלב מאוחר מהילדות המוקדמת מגיעים עם דימוי וחלום שמהר מאוד מתנפץ. אלו מהם שיתמידו יקצרו את הפירות, ואלו שמחפשים משהו מיידי ונגיש ינגנו סולואים מטאבים וישארו שם. אך למרות שזהו הכלל, אסייג את דברי ואומר שתמיד יש יוצאים מן הכלל.
 
למעלה