גילוי נזילת גז בצנרת מזגנים בקיר

men43

New member
גילוי נזילת גז בצנרת מזגנים בקיר

יש לי צנרת מזגנים למיני מרכזי בתוך הקיר. יש לי חשד גדול כי יש בעיה בצינור נחושת העבה של הצנרת בתוך הקיר. הצנרת לא מחוברת. איך ניתן לוודא כי הצינור תקין כאשר שני הקצוות פתוחים ?
 

Sanchez

Member
אני חושב שניתן לבדוק תקינות...
ע"י חיבור שעון לחץ ודחיסת גז כזה או אחר.
תתיעץ עם מתקין מזגנים.
 

רשר

Well-known member
מנהל
לפני שתזמין טכנאי לבדיקה בדוק בעצמך

הכנס לחץ אויר כשצד אחד סגור,
 

יוסיזיו

New member
מלחימים קצה אחד לסגירה,בקצה השני מלחימים ניפל ונטיל ומכניסים

חנקן בלחץ גבוה,לרוב יש כשל בחיבור 2 מקטעי צנרת או שקדחו בקיר ישירות לצינור. אם נופל הלחץ אני מכניס מצלמת חוט ומנסה לאתר את המקום ואז פתיחת קיר גדולה יחסית והלחמה של קטע חליפי עם הרחבות מתאימות . לאחר מכן לפני סגירה בדיקת לחץ גבוה שוב ב 600 PSI. ההלחמה בקיר בעייתית כי יש צינור נוסף וכבל בין יחידות שהכל מחובר יחד בצמה.
 

רשר

Well-known member
מנהל
כשאני קורא "שני הקצוות פתוחים" ברור שיש כבר אויר בצינור

 

יוסיזיו

New member
אויר ממדחס ובמיוחד ביתי מלא מלא בלחות בכמות אדירה,זה

שהצנרת פתוחה יש אויר סטטי ולא עם טיפות מים כמו ממדחס. תבדוק מיבש אויר שמורכב אחרי מדחס. לכן כל עבודות מיזוג אויר מבוצעות עם חנקן .
 

בינא

Member
אני סתם שאלה... למה אתה חושד בצינור...?


1. אם קבלן ביצע הכנה, סביר לבניח שביצע עם צנור שלם וכנראה ע"י טכנאי גז... 2. אם בכוונתך להזמין ולהתקין מזגן מיני מרכזי, בדיקת תקינות הצינור היא על טכנאי התקנת המזגן...והאחריות על תקינות עבודת המזגן כולל את הצנרת הקיימת שהוא ישתמש בה ואת הצנרת שהוא יביא כקומפלט אחד של עבודה... מה שיוסי זיו כתב לצורת הבדיקה, צריך לבצע אותו טכנאי... לא אתה, גם זה מסיבות של אחריות. המלצתי, תזמין את המיני מרכזי כולל הובלה והתקנה.
 

יוסיזיו

New member
רק בשבוע שעבר 2 מיקרים של דליפה בצנרת בדירות חדשות

לאחר התקנה ושכבר יש דיירים בדירות. זה סרט לקבלן לפתוח כ 10 מטר רצפה ו חציבה בקירות. המתקין לא בודק כלום ,מתקין והולך וזה מה שקרה כאן,לאחר מכן הוזמנה החברה והם חשדו מיד,זה לא אתר שאני עובד בו אבל ביקשו אם אפשר לעזור, ניתקתי את היחידות מהצנרת וניפחתי בחנקן והצינור פגוע, ממה?נידע ביום יומים הקרובים שיפתחו את הכל ויגלו את הצנרת. המתקין אינו אחראי לצנרת שהוכנה על ידי הקבלן ואתה טועה ומטעה ,מי שעשה את העבודה זה איש מיזוג שהקבלן מביא הוא קיבל תשלום עבור עבודתו ולרוב שבקושי מכסה את הוצאותיו ולרוב זה תמורת הבטחה לבלעדיות על עבודה בבנין עד לטופס 4,לא חייב שהדליפה כתוצאה מעבודתו ובהרבה מיקרים זה בתהליך הבניה ולרוב מכוון. אז למה המתקין יקח אחריות??.
 

יוסיזיו

New member
בינא, עוד מנפלאות אותו בית ,כשנכנסתי עם מנהל העבודה

לדירה פגשנו מתקין מזגנים נוסף שהגיע להתקין מזגן אחר לבקשת הדיירים שנמאס להם מההתנהלות של הקבלן והוא בדרכו החוצה מהדירה והמזגן לא מותקן,אומר למנהל העבודה "קדחתי בכוס יהלום חור ופגעתי בצינור ניקוז ראשי,עברתי הצידה ופגעתי בקו חשמל ,אני הולך,אמרתי לדיירת מראש שאני לא אחראי לפגיעה בתשתית ",אמר ונעלם. וכשאני פירקתי את המזגן שהצנרת פגועה מצאתי שחיבורי החשמל לא תיקניים ,המזגן והוא יוקרתי (פוגיטסו) דורש כבל של 6 גידים והכינו כבל של 5 גידים ,מה עשה מתקין חכם ?? לקח את גיד הארקה והשתמש בו ,כלומר אין למזגן הארקה תיקנית. לי הספיקו כל הסימנים של מה שקורה בבנין ובכלל אצל הקבלן הזה לאחר בדיקת יחידות מיני מרכזיות בבנין סמוך שגם שם התקנות דומות וכדי להוריד מעצמם לחץ נתנו את מספר הנייד שלי לדיירים כדי שישפכו כעסם עלי ,הודעתי לו שאני לא מוכן לעבוד בניגוד לחוק ולתקן החשמל ושיחפש מישהו אחר.
 
למעלה