גיל האב קשור לבדיקת מי שפיר?

avidan19

New member
גיל האב קשור לבדיקת מי שפיר?

.שלום דוקטור. אנחנו בהריון הראשון שלנו, אחרי הרבה טיפולים וכמה הפלות. אשתי בת 34, אני בן 45. אשתי מאוד נחושה לעשות מי שפיר אבל אחרי כל הזמן הזה, עכשיו שסוף סוף יש הריון, אני ממש חושש. יש לי שתי שאלות. שמעתי הרבה שמועות על בדיקת דם שאמורה להחליף את מי השפיר, האם זה כבר מספיק אמין? כי יש מלא פרסומות ברשת, אבל זה באמת עובד? ושאלה שניה. הבנתי שההמלצה לעשות מי שפיר היא מגיל 35. אשתי פחות מכך, אז בעצם אולי אנחנו לא צריכים לעשות את הבדיקה בכלל? והאם זה שאני בן 45 אומר שכן צריך לעשות את הבדיקה או שאין קשר לגיל האב?
 
מי שפיר אחרי טיפולי פריון

שלום אבידן,
ראשית אני שמח על ההריון. בסופו של דבר רק ממש נשים מעטות לא מצליחות להרות. הטכנולוגיה הרפואית מתקדמם מאוד.
עד כה יש רק בדיקה אחת המסוגלת לבדוק את כל הכרומוזמים של העובר - והיא בדיקת מי שפיר. יש בדיקות נוספות ביניהן בדיקת דם NIPT שהזכרת. בדיקות אלה הן בדיקות סטטיסטיות בלבד ומתייסות בעיקר ל 3-5 כרומוזמים מתוך 46 הכרומוזמים של העובר. בדיקת הדם אינה בודקת כל כרומוזום וכרומוזום, ואינה מעריכה האם מבנה הכרומוזום בכללו תקין.
המלצת בשרד הבריאות לביצוע בדיקת דם מגיל 35 מתייחסת לאבחון תסמונת דאון בלבד. אם בכוונתכם לדעת שהעובר בריא ושהילד שיוולד הוא בלי תסמונות כרומוסומליות יש רק דרך אחת והיא בדיקת מי שפיר. גם כאשר גילך 45 וגיל אשתך 34. בהצלחה.
פרופ' יוסי שלו
 
למעלה