גיל האדם האוחז ברישיון נהיגה...

גיל האדם האוחז ברישיון נהיגה...

האם יש צורך להגביל את גיל האוחז ברישיון נהיגה ??? הנהג שהיה אחראי לתאונת הדרכים בצומת קישון בצפון,הרג אופנוען,עקב ניסיונו לחתוך שתי נתיבים להמשך הנסיעה. הנהג ברכב הפרטי היה בן 81,גם הוא נפטר מפצעיו לאחר מספר ימים. האם יש לפי דעתכם,מקום להגבלת גיל האוחז ברישיון נהיגה ???
 

wil

New member
../images/Emo45.gifלא תלוי ישירות בגיל.

קיימות כבר כיום בדיקות (ראייה בלבד, ברכב פרטי) לנהגים מבוגרים. צריך להרחיב את הבדיקות לתחומים נוספים - ולהחליט כל מקרה לגופו.
 
לא. אבל:

אם הנוהג יכול היה לדעת שאינו כשיר, ובכל זאת נהג, וגרם לתאונה - תחול עליו אחריות מוגברת, כאילו אירע מה שאירע בזדון, ולא ברשלנות. ע"ע "רוצח" למקרה התאונה: חזקה על הנהג שהיה צריך היה לדעת שבגילו הוא לא כשיר לנהיגה - ובכל זאת נהג (ואם לא היה מסוגל לדעת - על אחת כמה וכמה...). זו לא תאונה - זו רשלנות פושעת, זלזול בחיי אדם. בלי שום קשר לגיל.
 

פרטנר

New member
הדחקה.

נהג מבוגר שנהג הרבה שנים עלול להדחיק את הירידה בכושר נהיגתו ולעיתים לא להיות מודע לטעויות שהוא מבצע. גם אם בריאות הנהג טובה ,( ובמיוחד כושר ראיתו ) לא תמיד תהיה לנהג המבוגר הכרה בעובדה שהוא כבר מגיב מאוד לאט, מתקשה לקלוט ולאסוף הרבה אינפורמציה בתנועה מהירה ,ובעצם לא עומד בקצב.
 

orrki

New member
כוונת זדון?!?!?

ומה העונש שהוא יקבל? בית המשפט לא ידון אותו למאסר עקב גילו אבל כוונת זדון הייתי מטיל על עבירות כמו נהיגת תחת השפעת אלכוהול אני עצמי גר בקנדה ולפני שנה וחצי בערך שהגעתי היה סיפור על בחורה בגילי (בערך היום היא בת 19) הבחורה נהגה תחת השפעת אלכוהול (שלפי הרשיון שהיה לה אסור היה לה להיות בכלל תחת השפעת אלכוהול ואם הייתה נתפסת הייתה נעצרת ומקבלת רישום פלילי ושלילת רשיון לכל החיים וכאלה דברים אבל לרעה מזלה שוטר לא תפס אותה והיא הייתה מעורבת בתאונת דרכים קטלנית שבה חברה שלה שנסעה איתה נהרגה הנהגת השתויהנידוה למאסר עולם בגיל 19 בעוון רצח אז על עבירות כאלה הייתי רוצה לראות ענישה של כוונת זדון לנהג מבוגר מעבר לגיל 80 חובה לעבור בדיקות מקיפות של עירונות מיקוד קשר לסביבה ודברים בסגנון ולא הענישה החמורה אם כי מניעה נכונה
 

yuvi55

New member
הגיל אינו קובע אלא מצב בריאותי ונפש

לדעתי, לא לעשות הכללות של גיל -אלא לפי מצב בריאותי ונפשי, לדעתי הנהגים המבוגרים הם יותר בעלי נסיון מנהגים צעירים ונערים. יש לבדוק את המבוגרים בתדירות יותר גבוהה -אבל לא לעשות הכללות, כי רוב התאונות נגרמות מנהיגה לא זהירה ולא דווקא המהירות קובעת, יש גם אנשים נתפסו ללא רשיון או לאחר פסילת רשיון כתוצאה מתאונות או עבירות תנועה רציניות. אני כן חושב, שצריך לעודד אנשים שנוטים להרדם במהלך נהיגה לעבור בדיקות שינה במעבדות שינה, למען ביטחונם ובטחון הנהגים בדרך. או אנשים עם בעיות לב, נשימה ,אפילפסיה קלה, ובעיות בריאות שונות להבדק בתדירות גבוהה.
 
בהחלט כן.../images/Emo73.gif

הבעיה היא מבחינת המתגייסים לצבא המשמשים כנהגים בשירותם הצבאי. על מנת למגר את תופעת הקטל בכבישים, שברובו 'אחראים' הנהגים החדשים, בייחוד בסופ"ש, יש להגביל את גיל האוחזים בהגה לגיל 18 לפחות. שתעבור עלינו שבת שלום ללא תאונות, ללא פצועים וללא הרוגים..
 

Guy Schlesnar

New member
לא יודע איפה אתה נוסע

לי,בשלושה וחצי חודשים שיש לי רישיון,יצא לראות כ"כ הרבה נהגים ותיקים שמצפצפים על חוקי התנועה,שאני כבר יודע שזה לא תמיד עניין של גיל.
 

מלו2

New member
לפי דעתי, יש להגביל את גיל האוחזים

בהגה, משום שהצעירים הם פזיזים מדי, לא שקולים, חמומי מוח, יש להעלות את גיל המותר לנהיגה. כן גם לדעתי, יש להצמיד את הנהג המלווה ליותר זמן.
 

tsuk1

New member
יש להעלות את גיל הנהגים ל21

גם הנימוק של הצבא לא עוזר כי יש מספיק אנשי מילואים שינהגו
 

bpa11

New member
הגיל 87

שלום לכולם .. אבי בגיל 87 ונוהג יותר טוב ממך ... מאחל לכולנו מכול הלב ...בנץ
 

katya2

New member
לדעתי וכן ומהר

בדיוק באופן שלדעתי רצוי להגביל את גיל הניגשים לטסט ל18-19 לפחות (לנוכח התאונות הנוראות לאחרונה), לדעתי צריכים להגביל את הגיל שבו מותר לנהוג (מבחינת הזיקנה). אסביר מדוע: לפני כ 8 חודשים (וואי איך הזמן טס) נפגעתי בתאונת דרכים בתור הולכת רגל ע"י רכב פרטי שהנהג בו היה בן 67 בערך. הנהג טען, ועדיין טוען כי הסיפור לא נסגר, שהוא קיבל באמצע הנסיעה התקף אלצהיימר <<יש דבר כזה?!>> ובגלל זה פגע בי וגרם לתאונת שרשרת לא קטנה. את הנתונים האלו, כמו את כל יום התאונה, אני לא זוכרת. פשוט נחמקה לי מהזיכרון יממה אחת שלמה. אז כן, עם כל הכבוד לנוהגים המבוגרים והזהירים, עדיף להקדים תרופה למכה.
 

baby girl3

New member
יש לעשות הכל

על מנת להפסיק את הקטל בדרכים יש לפעול בכל דרך ובכל אמצעי ואין מה לעשות ישנם אנשים שאינם כשירים לנהיגה בכל גיל, אך כיום בני נוער הם פצצה מתקתקת על הכביש ( אפילו שאני עצמי בת 19 עוד מעט אני מודה בזה). איבדנו כל כך הרבה חיים יקרים בכביש בגלל טעויות שנובעות מחוסר אחריות ואני חושבת שכל אחד צריך לדאוג לעצמו ולסביבה שלו..
 
שינוי גיל קבלת הרישיון

נניח ונשנה היום את החוק ויוציאו רישיון רק מגיל 21. כמות התאונות שנהגים בגיל 21-25 יהיה הגבוה ביותר באוכלוסיה. כמו נהגים בני 17-21. וזה מסיבה פשוטה מאוד חוסר ניסיון ומהתלהבות מהנהיגה שהיא כמו כל דבר חדש בחיינו מלהיב ומאתגר. לגבי מעורבות נהגים צעירים בתאונות. זה שהם מעורבים יותר זה לא אומר שהם אשמים יותר מדובר במעורבות ולא באשמה. ייתכן שחלק מהתאונות שמעורבים בה נהגים צעירים היו נמנעות אם קצת יותר ניסיון שלהם. אבל עדיין מי שאשם ייתכן והוא הנהג המבוגר והמנוסה יותר.
 
למעלה