גיל שנתיים - צרחות והשתטחויות

יוני911

New member
גיל שנתיים - צרחות והשתטחויות

אהלן. הילדה הגיעה לשלב שכולם מפחדים ממנו - terrible two. כמו שעון הגיעו גם תופעות הצעקות, צרחות, השתטחויות על הרצפה, בכל פעם שמשהו לא מוצא חן בעיניה. מה עושים? איך מתמודדים? אגב , זה קורה גם בדרך למקלחת ולצחצוח שיניים. מיכל דליות אמרה שצריך להכריח אותם לעשות את הדברים האלה. אבל זה נראה לי קצת אלים לקלח אותה בכוח שלא לדבר על לדחוף לה מברשת שיניים לתוך הפה. מה אני אמור, להחזיק לה את הפה פתוח ולצחצח? מה אומרים? תודה חברים. אחרי חגים שמחים.
 

keren kr

New member
לדעתי חשוב ש:

שהילדה תקבל התרשמות שהצרחות והצעקות לא מובילים לזה שהיא תקבל את מה שהיא רוצה. לי יש בת , בת שנה וחצי שהיא נורא השתוללה בכל פעם שחופפים לה את הראש , אז התחילו צרחות , וכמובן שבכל זאת למרות המאמץ חפפתי לה את הראש , בסוף היא הבינה שהצרחות לא יעזרו במקרה הזה וגם שלחפוף את הראש זה לא כ"כ נורא ואילו כיף ... (בשביל להקל על עצמי ועליה הוספתי כל מיני אטרקציות למקלחת , חפצים שאפשר למלא במים.. מאוד עזר). אז אני חושבת שצריך לדבר איתם, לבדוק מה לא נוח, אם אפשר להתחשב ולהקל , אבל אם אין ברירה אז יש דברים שלטובתם צריך לעשות למרות חוסר שיתוף הפעולה. בהצלחה במקלחת/ הצחצוח הבא.
 

limorsf

New member
זה שכיח אך מסמן תהליך חיובי

זה אכן קורה הרבה בגיל הזה אבל מגיע משני מקורות: אחד זו עליה ברצונות של הילד, שפתאם מבין שהוא גם יכול להשפיע על העולם (קרי המבוגרים מסביבו) ומנסה את כוחו ולעיתים רבות נכשל, ומתוסכל ו"דופק את הראש בקיר" תרתי משמע לפעמים. כלומר, מנסה לשנות סידרי עולם ומאד מתוסכל כאשר זה לא מצליח לו. עוד לפני המניפולציה, יש כאן את הנסיון להשפיע באמצעות התנהגות. לכן, חשוב להבהיר לפני הפעלת הלחץ כמה שיותר במילים מה צריך לעשות, ואם ניתן, למצוא פרסים קטנים שאפשר לתת למי שכן מתנהג כמו שצריך: צחצוח וסיפור אחר כך, שני סיפורים בגלל שהיה צחצוח מהיר וכו' וכמובן שיבוח במילים: על כמה את גדולה, ומבינה, גם להשתמש בדוגמא של הגדולים עוזרת - ממש כמו אחותך.. מבינה וחכמה... מצד שני, אי אפשר לוותר ולכן, יתכן שזה יקח יותר זמן, ויחד עם האחים (אם יש - זה מאד עוזר) אכן לבצע את הדברים שצריך קצת בכוח. לא לדחוף את המברשת אבל לא לוותר עד שהיא תעשה את זה, בסוף היא תעשה - לא לדאוג, זה רק ניראה שיש להם יותר כוח... היא בודקת את כוחה מולכם, וחשוב שהיא לא "תנצח" - לטובתה. יש דברים אחרים שהיא יכולה להחליט בהם: מה לשחק, איך לשחק, וגם אותם להדגיש: חייבים לצחצח שיניים אבל את יכולה להחליט - איזה פיג'מה ללבוש, או איזה סיפור נקרא... או: אם נתקלח מהר נספיק שני סיפורים.. ואם זה לאט - ממה לא לוותר ולא להקריא אף אחד. ככל שאנחנו מתמידים - זה הופך יותר קל. אם ההתפרצויות מתרחשות בסופר - להרים אותה ולצאת מהסופר, אחרת אנשים כבר יתערבו ויהיה לכם מאד לא נעים. אם זה קורה בבית, אפשר להתעלם ולתת תשומת לב רק כאשר היא מתחילה להירגע. או לדרוש שתבכה בחדר עד שתירגע ותבוא לאמר מה היא רוצה, כי בצרחות אתם לא מבינים ולא מדברים. בהצלחה לימור סופר פטמן פסיכולוגית חינוכית ופסיכותרפיסטית
 

יוני911

New member
תודה על התגובות

אני חושב שעם ההשתוללויות אני מצליח להתמודד. הבעיה היחידה היא המקלחות והצחצוחים. אי אפשר לשכנע אותה ... היא פשוט בורחת. אני לא רואה מצב שבו אני מחזיק אותה בידיים ומחכה שהיא תחליט שהיא בכל זאת מצחצחת שיניים. וגם המקלחות. זה מאוד אלים לשטוף אותה בכוח...
 

limorsf

New member
אז תנאים - ככה זה בחיים - אם תצחצחי תוכלי

לשמוע סיפור / סיפורים, בהתחלה לעשות את זה מרתק במיוחד, ואם לא תצחצחי ממש לא נספר סיפור כי לא נעים מול שיניים לא נקיות.. אין ברירה העולם בנוי מהתנהגויות שתלויות בהתנהגויות אחרות ויש צורך לפעמים ללחוץ או אפילו לקשור את הצחצוח עם דברים אחרים שהיא אוהבת, דברים שהיא מבקשת... וכו' להסביר שאנחנו מערכת אחת במשפחה, ולא נעים עם כל ההתפרצויות הללו... גבולות יוצרים מסגרת, שבתוכה אפשר לתת הרבה חופש, ופעמים רבות ילדים מאתגרים אותנו לגבי המסגרת ומנסים לקבוע מסגרת משל עצמם. כדאי לבדוק גם אם יש פחדים או חששות שהיא מבטאת באופן עקיף דרך השיניים בהצלחה לימור סופר פטמן פסיכולוגית חינוכית ופסיכותרפיסטית
 
למעלה