"גיל 3.5 הנורא"

shirls5

New member
"גיל 3.5 הנורא"

יש לי שתי בנות (גילאים: 3.5 ו- 1.5). הבת הגדולה היא עקשנית מאוד, גאוותנית ונוטה להתפרצויות זעם בתדירות ובעוצמות גבוהות. לטענת הגננת, ההתנהגות שאני מתארת לא באה לידי ביטוי בגן. 1) התמודדות עם סירוב - בכל נושא ובכל עניין: לבוש, משחק, צחצוח שיניים, כניסה לאוטו וכו'. במשך הזמן ההתנגדות התרחבה גם למצבים נוספים (כמו חזרה הביתה מפעילות בחוץ) והגיעה לעוצמות גבוהות יותר. דוגמה: כאשר היא מסרבת להתלבש בבוקר אני לא מתעקשת ואומרת לה שתלך לגן עם פיג'מה מסתובבת להולכת למטבח, ואז היא מתחילה לבכות שהיא לא רוצה פיג'מה. כאשר אני שוב מנסה להלביש אותה היא שוב מסרבת (כאן נכנס עניין האגו). המצב מתדרדר לבכי, כעס, אי ביצוע פעולות בוקר אחרות, הכנסתה לאוטו בכוח. מה עליי לעשות כדי למנוע סיטואציות דומות? כיצד מתמודדים עם התנגדות? 2) מריבות בין אחים- הגדולה מציקה לאחותה הקטנה כל הזמן. אינה נוהגת באלימות כלפי אחרים. האלימות (בעיקר דחיפות) וההצקות (חסימת מעבר, חטיפת צעצוע, מגע לא רצוי) מופנות רק כלפי אחותה, החלשה ממנה. גורמים שונים מייעצים לא להתערב בין אחים, אלא אם כן מדובר באלימות ואז יש להפריד. האם ההמלצה מתייחסת גם לאחים בגיל בנותיי (3.5, 1.5) ? 3) פעולות עצמאיות- בחודשים האחרונים הגדולה מתעקשת שאני האכיל אותה בטענות כמו "כואבות לי הידיים" "אני עייפה". בהתחלה התעקשתי שהיא תוכל לבד, כעת אני מבינה שהיא רוצה לקבל את היחס שמקבלת אחותה ולכן אני מוותרת. (הדבר נכון גם לגבי הלבשה עצמאית). אני פועלת נכון? 4) לא מקשיבה- אני צריכה לבקש ממנה מספר פעמים לבצע פעולה מסוימת והיא מתעלמת ממני (למשל, לעמוד כדי שאוכל לסרק אותה). כמה פעמים עליי להפנות אליה את הבקשה? מה לעשות לאחר שהיא מתעלמת ממני: ללכת מהמקום, לומר לה שזה לא נעים, לנהוג כלפיה באותה מידה, לאיים? 5) פעילות מחוץ לבית- לאחרונה היא מסרבת לחזור הביתה מפעילות בחוץ. ניסיתי לבצע את השיטה שהורים רבים עושים וזה ללכת ולתת לילד להשתרך מאחור. אבל הפחד מהסיכוי הקטן שהיא תקפוץ לכביש לא נותן לי ליישם את השיטה. מה ניתן לעשות בזמן אמת? וכיצד יש לנהוג לאחר החזרה הביתה: סנקציות, הסבר? 6) התייחסות לבכי- ברפרטואר התגובות של הילדים בכי הוא תגובה עיקרית למצוקה (ילד לא בוכה 'סתם'). אבל מה עושים כאשר הילדה בוכה כל יום, כל היום, על כל נושא?! אני לא מאמינה בשיטת 'פסק הזמן' ולא נוהגת לסגור את הילדה בחדר (הבנתי שזה לא מומלץ). אני אומרת לה שאני אקשיב רק לאחר שתפסיק לבכות, זה לא עוזר. לאחרונה אני אומרת לה שלא נעים לי להיות לידה כשהיא בוכה ולכן אני אתרחק ממנה, גם לא עוזר. אז מה נותר לי לעשות כדי לקבל קצת שקט? תודה רבה.
 
הסבר+שאלות ...

שלום רב, הסיפור שלך אופטימי מאוד. את מתארת שורה של מצבים בהם מתרחשות פעולות גומלין בינך לבין הילדה. פתחת וסיפרת שהתנהגות זו אינה מוכרת בגן. מתבקשת המסקנה שהילדה "מתכתבת" בהתנהגותה איתך. משמעות הדבר שתגובותייך מזינות את תגובותיה. האם יש עוד מישהו במשפחה שלכם שמאפיינת אותו הדעתנות? העקשנות? איך את תופשת את עצמך : האם חשוב לך שדברים יעשו כפי שאת רוצה? עינת
 

shirls5

New member
"גיל 3.5 הנורא"

השאלה שלך כל כך במקום. האופי של הילדה הוא שיכפול גנטי מדוייק של האופי שלי (העקשנות, האגו, השתלטנות, הדעתנות). לדעתך היא שואבת ממני את התכונות ה"בעייתיות" האלו בתהליך של למידה/חיקוי? מה אני צריכה לעשות? להשתנות מן הקצה אל הקצה זה כמעט בלתי אפשרי ("אי אפשר ללמד כלב זקן טריקים חדשים"
. את חושבת שעליי להיות יותר רכה איתה, לזרום עם הרצונות שלה (כמובן, בגבולות המקובלים)? תודה רבה.
 
יחסים האתגר

...גיל 3.5 יכול להיות נפלא. ו...יחסים יכולים להיות הרמוניים. ו...האווירה בבית יכולה להיות טובה. ו...כן, ההסתבכות והסכסוכים שלכם ניתנים להבראה. אדלר לימד אותנו ואני מאמינה כי... בחיים הכל יחסים. ו... שהכל יכול להיות גם אחרת. ו... שסגנון חיים הוא לא דבר נוקשה. אפשר תמיד להרחיב תנאים ולהגמיש עמדות. מתי? א. כשזה חשוב לאדם. ב. כשהוא רוצה. ג. כשיש לו בשביל מי ובשביל מה. ד. כשהוא מחליט שיחסים טובים במשפחה הם הדבר החשוב לו מכל. ה. כאשר הערך העצמי , הבטחון העצמי והקשר עם הילדים שלו חשובים לו. ומה עושים אז? אם התשובות לשאלות הנ"ל חיוביות? נרתמים, מתגייסים ומחליטים לעשות שינוי למען עצמנו ולמען היקרים לנו. מדברייך אני מסיקה שאת אדם נבון ונכון. התשובה שלי לשאלותייך היא כן! ועכשיו? לעבודה. ממליצה לך להרשם לקבוצת הורים במטרה ללמוד מיומנויות הוריות שיסייעו לך להתקדם ולמלא את משימת ההורות החשובה, המשמעותית, המאתגרת, והמורכבת. את בחברה אנושית טובה אחת. אף אחד לא נולד עם כישורי הורות. כישורים אלה נרכשים בתהליך של למידה. מה דעתך? עינת
 

shirls5

New member
קבוצת הורים

אני מסכימה איתך לחלוטין שקבוצת הורים תתרום לי המון. למעשה, לפני למעלה משנה יצרתי קשר עם מכון אדלר על מנת לבחון את האפשרות להזמין אלי הביתה מטפל כדוגמת "סופר נני" או לחילופין להירשם לקבוצת הורים. אך הדבר לא יצא לפועל בסופו של דבר. אין ספק שזה צעד חשוב שעליי לקחת על עצמי. אבל עד אז... אשמח לקבל תשובות לסוגיות שהעלתי , שיפתרו לפחות באופן זמני את האוירה המעיקה בבית. תודה רבה.
 
מזמינה אותך...

שלום רב, שאלת שורה ארוכה (מידי) של שאלות המעידות על צורך וחשיבות בעזרה מעבר לעזרה אינטרנטית. לכל אחת מהסוגיות התיחסתי הרבה בעבר. מוזמנת לדפדף ולקרוא בפורום תשובות, ולשאול שאלות "קטנות" וממוקדות. בברכה, עינת
 
למעלה