ג'ירוקופטר - כלי מסוכן?

אכן, כלי מסוכן.....

בעיקר כשהוא דולק. כמוהו: כל כלי טיס. להזכירך, נ"א בג'ירו בטוח מאשר בכנף קבועה ולראיה: ידידנו ר' ירד בשדה מעובד-כמעט ללא נזקים.
 

שאולי46

New member
"נ"א בג'ירו בטוח מאשר בכנף קבועה"

אשמח לקבל הסבר לאמירה נחרצת זו.
 

nshay7

New member
תתקשר ואני יסביר לך

תתקשר ואני אשמח להסביר לך את ההבדלים בנ"א בין "כנף קבועה" (אז"מ - לרוטורקרפט (ג'ירופלן)
&nbsp
0505346872 - שי
 

nshay7

New member
גם ג'ירופלן שנשרף מסוכן

לצערי בכתבה לא מופיעה הסיבה להתרסקות.
מזכרוני ה"קצר" מה-36 שנים האחרונות נהרגו (רק משרפה באולטרליטים ובתעופה הקלה מסוקים,ססנות וכ"ו) יותר מ20 בני אדם.
אין שום תזכורת לסוג הכלי או האם היה מרושיין או סתם בנוי על ידי הבעלים שלו.

אל תלך רחוק (התאונה בעין ורד לפני זמן לא רב) טייס מאוד ותיק ומנוסה נהרג ושותפו לטיסה נפצע (שניהם משרפת כלי הטיס שפגע בקרקע ונידלק)
ללא קשר לסוג המטוס (אחד מכלי הטיס היותר טובים שהיו בישראל שנבנה בבית חרושת עם כל התקנים הנדרשים).
יתכן והטייס (שהייה בחברת "דלתא") היה עם "הכשרה וניסיון" לג'ירופלן כמו הטייס בישראל שהייה בחברת אל-על???
פשוט לא קשור לסוג המטוס !!!!!!!
 

nshay7

New member
יחס גלישה

זה מאוד תלוי בסוג הלהבים . (ולא מאט - בטייס!!!
היחס הרגיל -1\3 1\4 זה הנפוץ ביותר
יש גם 1\5 .
.
 
למה נ"א בג'יירוקופטר בטוח מאשר בכנף קבועה.

האנרגיה הקינטית של הג'יירו אצורה ברוטור המסתובב. בנחיתה ניתן להנגיע את הכלי במהירות אופקית אפסית, שכן הרוטור עדיין מסתובב ונושא את משקלו של הכלי.
בקרות נ"א, ניתן להסתפק באזור נחיתה קטן בהרבה לעומת כנף קבועה.
אין זה אומר שהכלי קל להטסה, יש לו פינות אותן יש להכיר..
 

שאולי46

New member
תודה לכם שי ויורם

עבור ההסברים. בהחלט כלי טיס מעניין ונראה גם מהנה.
 
נ"א בג'יירוקופטר-הרחבת ההסבר.

להבדיל מבכנף קבועה, למהירות הגלישה עם מנוע כבוי אין משמעות רבה (למעט חוסר שליטה בסבסוב במהירות אפס). ניתן לרדת באנך, בספירלה (וזה כייף) או לגלוש במהירות המיטבית. שיפוטו של הטייס להגיע לנקודה בה בחר לגעת-הינו הגורם המכריע בהכשרתו. בבית הספר לטיסה שבעיר מיינץ, חלק מכריע מתוכנית הלימודים שלנו הוקדש לביצוע נחיתות דיוק ממגוון גבהים, על מנת להביא את הכלי לנחיתה במקום שנבחר. תרגלנו זאת במשך שעות עד להשגת רמה המניחה את הדעת. בסרטון שבחרת, השיפוט היה בסדר. הנגיעה עצמה התברברה, נעשתה ללא בלימת הכלי (הרמת אף לצורך עצירה-לקראת הנגיעה של כן הנסע הראשי).
 

שאולי46

New member
בגלל עתודת השטחים לנחיתה

המקום נראה כמו גן עדן לנ"א.
מעניין מדוע הבחור לא ניצל את יכולת הכלי לרדת באנך. זה לא מגדיל את הסיכוי לסיים נ"א בטוחה יותר ?
 
מדוע לא לנחות אנכית?

לכלי טיס רוטוריים מעטפת מהירות אופקית מינימלית, המשתנה עם גובה הטיסה. מעטפת זו מכונה גם "גרף המוות" ועל כל טייס הליקופטר או ג'יירוקופטר להכירה.
הג'יירו הנדון מצוייד בכן נסע סטנדרטי שאינו יודע לספוג את חבטת נגיעה האנכית.
בסירטון שלהלן ג'יירו שובב שנוחת אחרת בזכות כן נסע משוכלל.

 

שאולי46

New member


 
למעלה