גירושין בין 2 מדינות

wie geht es

New member
גירושין בין 2 מדינות

יש לי כמה בירורים שאולי חלקכם תדעו לענות או לפחות תתנו לי כלים או שאלות לפגישת ייעוץ (מה לקחת בחשבון)
זוג ישראלים עם ילדים, עבר לגור באחת ממדינות אירופה (באיחוד) כאשר לאם ולילדים אזרחות מקומית.
ההורים נפרדו, האב חזר לישראל, האם והילדים נשארים במדינה. הילדים למעשה חיים כמחצית חייהם במדינה השניה (למרות שנולדו בישראל וגם עם אזרחות ישראלית)

1. האם האב יכול לדרוש להחזיר את הילדים לישראל? במידה וכן כיצד זה נעשה ומה משך זמן התהליך לזה?
2. האם האב אמור לשלם מזונות (כלומר האם יכולה לתבוע אותו מזונות בישראל)?
ובמידה וכן כיצד זה מחושב כשזה לא מדובר בחיים בישראל והכל ביורו (אותו דבר כמו בארץ רק ביורו?) פחות?
3. מה קורה במצב שהילדים לא חוזרים לארץ והאב רוצה הסדרי ראיה, אך האם חוששת לחייהם של הילדים / שלה בשלב זה (אחת הסיבות לפרידה ולחזרתו לארץ) האם יש דרך להוציא הסדרי ראיה בפיקוח? כלומר מבלים עם האב בשעות היום וחוזרים לישון בבית / כנ"ל לגבי ביקורים של האם והילדים בארץ?
4. הכי מעניין וחשוב, היכן מתקיים המשפט, שהרי ברור שאין צורך במשפט כפול, הכל תלוי במי פותח את התיק ראשון ושם מתנהל המשפט?
כרגע מדובר כמשפט בבית הדין לענייני משפחה מאחר ורבנות בשלב זה לא קריטי וגם במדינה שבה הם חיים יש הליך גירושין דרך הרבנות. כך שלמעשה נשאלת השאלה , במידה והיא פותחת ראשונה כל המשפט מתנהל פה והוא צריך להגיע או שהוא יכול לדרוש להעביר את המשפט לישראל?
5. האם האב יכול להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ לאם ולילדים (במידה ומגיעים לביקור או למשפט / דיון) בלי סיבה ממשית? מאחר והאם והילדים מגיעי לזמן מוגבל וחוזרים לשיגרתם (לימודים ועבודה)
תודה לעונים
 
גירושין בין מדינות שונות

שלום רב,

שאלת הרבה שאלות וברור שלא ניתן להשיב באופן פרטני במסגרת הפורום. ההמלצה היא לפנות לייעוץ משפטי אצל עורך דין שתחום עיסוקו הוא דיני משפחה.
 
למעלה