ג'ירו ד'איטליה - סופ"ש בלתי רגוע באלפים

ג'ירו ד'איטליה - סופ"ש בלתי רגוע באלפים

סוף סוף מגיע הג'ירו להרים הגבוהים, והשנה מתחילים באלפים שבצפון-מערב איטליה.
יום שישי - קטע 13, 196 ק"מ, המתנהל ממערב לטורינו ועולה להרים שסמוכים לגבול הצרפתי. שני טיפוסים ארוכים בדרך, שמוגדרים כקטגוריות 2 ו-1. ובסיום עליה ארוכה מאוד עד לגובה שיא של 2,245 מטר. אורך העליה האחרונה הוא 27 ק"מ בשיפוע ממוצע של 5.4%, אך ה-3 ק"מ האחרונים הם התלולים ביותר ומתקרבים ל-10%.
למרות שלניבאלי, ייטס, לנדה ולופז אצה הדרך לתקוף את רוגליץ', נראה לי שהם ישמרו את רוב אבק השריפה לקטע של שבת, ושהיום הם רק יחכו לסוף העליה האחרונה וינסו לגרד ממנו כמה שניות.
שבת - קטע 14, 131 ק"מ, מהעיירה סן ונסן שבעמק אאוסטה - מערבה אל אתר הסקי קורמאיור שנמצא על רכס המונבלאן הצרפתי. הפסגה הגבוהה בדרך היא בגובה 1946 מ' ונקראת קולה סן קרלו. אורך העלייה 10 ק"מ בשיפוע ממוצע די אחיד של 9.8% והיא מרוחקת 26 ק"מ מקו הסיום שאליו העליה היא מתונה. בהנחה שהטוענים לכתר יתקפו על העלייה הזו ושיחכו לחלקם פועלים שיצאו בבריחה מוקדמת, צפוי קטע מעניין מאוד.
מזג אויר - קר עם אפשרות לגשם.
 
מבט קדימה אחרי קטע 13

אחרי הקטע המעניין של אתמול, כבר אי אפשר להשאיר את רוגליץ' וניבאלי כמועמדים המובילים היחידים לניצחון בסיום בוורונה. סיימון ייטס, שסומן עד אתמול כאחד המועמדים המובילים הוכיח כי התוצאה הגרועה שעשה בנגד השעון לא נבעה מהגשם והקור אלא מכושרו שאינו ברמה המספיקה כרגע.
אבל המרוויחים הגדולים מהקטע אתמול: זכארין ומולמה (ובמידה מסוימת גם מייקה) נמצאים חזק בתמונת הדרוג הכללי, וכדאי לנסות ולראות המה הם עשו בשנים האחרונות בטורים הגדולים:
זכארין סיים שלישי בוואלטה, חמישי בג'ירו ותשיעי בטור.
מולמה סיים 11 בטור.
מייקה סיים שלישי בוואלטה וחמישי בג'ירו.
לדעתי, שלושתם יעדיפו כרגע גישה הגנתית ויתנו למוביסטאר, אסטנה ומיצ'לטון את היוזמה ההתקפית.
מוביסטאר ביצעו אתמול מהלך מבריק של תזמון מדויק כשהבורחים שלהם ירדו למשוך את לנדה שברח לפייבוריטים, בדיוק במקום שבו היו יכולים להביא לידי ביטוי את יכולתם, במישור המדומה שבאמצע העלייה האחרונה. אסטנה לעומתם, רכבו בטפשות, כנראה תחת השפעתו של וינוקורוב שנמצא במרוץ וזכור (לי לפחות) עם התקפותיו חסרות הפשר כרוכב בגרנד-טורים.
 
למעלה