ג'ירו 2014, סיכומים

gadis13

New member
ג'ירו 2014, סיכומים

תם נשלם ונחתם הג'ירו האיטלקי 2014. ולג'ירו, כמו לכול תחרות, יש מנצחים ומפסידים.
המנצח הגדול הוא המרוץ עצמו, הג'ירו, ששוב הוכיח שהוא לא רק הקשה אלא אף המאתגר ומרתק מבין שלושת טיולי הארצות הארוכים.
במבט לאחור קשה יהיה למצוא אפילו קטע אחד מתוך עשרים ואחד הקטעים במירוץ שלא היה מותח, מרתק, ושלא הסתיים בדרמה, ברמת עוצמה כזו או אחרת, שלא גררה זעזועים והכרעות בעלות משמעות באחת מטבלאות התחרויות השונות במירוץ. מזג האוויר הוסיף אף הוא תיבולו, מככב בתפקיד ראשי כמעט לאורך כול המירוץ, מירוץ ששיאו הדרמתי הלך ונבנה אט אט במהלך שלושת השבועות, מותר רק בקטע התחרויות האחרון הרלוונטי, קטע 20, מול רבבות צופים על צלע פסגת הזונקולאן.
המנצחים. קוויטאנה מנצח ראוי? לא. חישוב זמנים פשוט מגלה אמנם שקווינטאנה היה מנצח במרוץ אף ללא אותו 'רווח זמנים מן ההפקר', בקטע 16, אך חישוב זה חוטא ל'אמת מרוצים' ידועה: מרוץ קטעים אינו מרוץ נגד שעון. אוראן אמנם הפסיד זמן ניכר באותו קטע, אך הייתה זו הפעם היחידה במרוץ שאוראן הפסיד יותר משניות בודדות אל מול קווינטאנה כאשר החלו לטפס בצוותא בהר. קשה להאמין שקווינטאנה היה מצליח להשיג יתרון ניכר באותו קטע ביחס לאוראן, גם בהינתן ש
 

gadis13

New member
כמה הרוויחו הקבוצות

מוביסטאר 262853 €, האומגה פארמה 164393 €
 

YotamKa

New member
למה לקחת ללב? כולה תחרות של גויים.

אליבא דמכבי-ריאל, מה זה משנה אם הקולומביאני של הקבוצה הספרדית ניצח, או הקולומביאני של הקבוצה הבלגית?

ולעניין - אם קינטנה ושות' לא קיבלו או לא הבינו נכון את הדגלים האדומים, אז המארגנים אשמים שלא הבהירו יותר טוב את כוונתם. מספיק אחד למעלה בסטלויו שהיה אומר לכל אחד שמגיע שהדרך למטה מנוטרלת. ואני מתכוון אומר מפה לאוזן, לא דרך רשתות רדיו שלך תדע אם עובדות בכלל בגובה השמיים.

גם לא מסכים אתך בקשר לפער שהושג בירידה. הוא היה 1:40, וקינטנה ניצח ביותר מהפער הזה.
למשל במקרה השרשרת של שלק, קונטדור ניצח את הטור בדיוק באותו פער של תקלת השרשרת, אז אפשר היה לשער מה...אם. אתה סובר שאם היו מגיעים יחד לואל-מרטלו, אז קינטנה לא היה מגדיל הפער מאורן ל-5 דקות. למה? כי ככה? אתה קובע זאת על-סמך השלבים שהיו אחר-כך, אז באחד מהם - בגראפה, קינטנה הגדיל את הפער. בשני - בזונקולן, הוא לא צריך היה להגדיל את הפער ואם היה צריך, סביר שהיה קופץ לו ואורן היה מאבד עוד זמן.
זה משאיר שני שלבים הרריים לפני הנג"ש בגראפה, אבל לא נראה לי שאלו שלבים שבהם מישהו ציפה לפתוח פער. העליות שם היו בדרגה אחת פחות קשה.
 

gadis13

New member
לוקח ללב רק תחרויות של גויים

האמת היא שבתחרויות של בני עמינו כלל איני מתענין.
כנראה שלא ירדת לסוף דעתי בעניין הפערים בירידות והעליות. דרך אגב, בעניין השרשרת - אז לא היו שום הוראות של המארגנים, לא דגלים אדומים ואף לא דגלים כחולים לבנים - אז זה היה עניין פנימי, חמור מעין כמוהו לטעמי, אך כזה ששייך לאתיקה של הרוכבים עצמם ללא קשר להפרות משמעת כלשהן שהיו קשורות במארגנים/שופטים.
 
המארגנים והשופטים זה כמו הממשלה

זו דרכו של עולם. אם הם עושים את הדברים כמו שצריך - זה מובן מאליו, כי ככה זה צריך להיות. אם הם מפשלים, או טועים, ישר צולבים אותם.
 

nachshon4

New member
שלום גדי

שלב 16 אכן היה לא ראוי, ומרגיז. ברם, קווינטנה מנצח ראוי גם ראוי, הוכיח עליונות מוחלטת בכל שלבי ההרים הגבוהים, וניתן לומר בביטחון גדול שהיה זוכה בכל מקרה. הלוואי והסגאה בשלב 16 לא הייתה מתרחשת, כדי שאף אחד לא יוכל להטיל בכך ספק.
ושאלה נוספת: מה העניין עם צורת הכתיבה הזו, שמוסיפה ה׳ הידיעה לפני שמות של קבוצות (״הלוטו״, ״המוביסטאר״)?
מוכרח לומר שזה די צורם.
 

gadis13

New member
שלום נחשון 4. הנה 'השליטה המוחלטת' במספרים

אלו הם קטעי ההרים הגבוהים ו'ההפרשים המוחלטים' של קוויטאנה ביחס לאוראן (הקודמים אינם רלוונטים כפי שלא אליהם אתה מתכוון).
אין לשכוח שבקטעים הראשונים - 14,15 - אוראן רוכב הגנתית כפי שהפער בינו לבין המאיימים עליו (ובכללו קווינטאנה) עצום, ולא איכפת לו לתת זמן בחזרה.
קטע 15 - 20
קטע 14 - 25
קטע 18 - 0
קטע 20 - 0
לא מוצא איפה 'השליטה המוחלטת' שלו (דרך אגב, את רוב הקטעים מלבד אותו קטע 16 שגנב הוא כלל אינו מנצח). נכון, הקטע נגד השעון בגראפה היה בשליטתו המוחלטת, אך קצת פחות 'בשליטה מוחלטת' מאשר הקטע נגד השעון הקודם לו, שאז הוא היה דווקא ב'שליטה מוחלטת' של אוראן.
איך שלא תסתכל על זה אוראן הפסיד את הג'ירו לגנב, שהפר את הכללים (גנב), נתפס (זה כבר ידוע לכולם, כולל לבעל קבוצתו שלו עצמו), אך לא הוענש משום מה.
הידד לרמאים.
ביחס לאותה צרימה שאתה מדווח עליה אני מצטער. עמך הסליחה.
 

YotamKa

New member
אתה מטה המספרים לטובת הטיעון שלך

אתה טוען שבקטעים 14 15 אורן רכב הגנתי ו'נתן' לקינטנה שניות.

באותה מידה אפשר להגיד שבקטעים 18 ו-20 קינטנה רכב הגנתי, ולא ברח לאורן כמו שפתח עליו פער בואל-מרטלו בקטע 16 ובגראפה בקטע 19. אם המארגנים רוצים להיות ברורים, יש דרכים לעשות זאת. הפלוטון לא ממש רכב עם הברקסים בירידה מהסטלביו. תאמין לי מנסיון אישי בצור-הדסה ועוד, כשאתה יורד בזהירות אתה מפסיד הרבה יותר מדקה ומשהו לעומת מישהו שטס. חוץ מזה אתה מאשים את קינטנה ש'גנב' את הג'ירו בלי שיש לך הוכחה ליסוד הנפשי לכך שידע שהוא גונב (ניסוח של שופטי אולמרט במשפט טלנסקי).

ואם כבר עוסקים כאן בענייני לשון, אז בשורש מ.ל.א. בעברית (או כל שורש אחר בו האות א' בסוף), ה-א' היא כמו אותיות עיצוריות בהטיות השונות, ולא כמו האות ה'. לכן אומרים 'למלא' ולא 'למלות', וגם 'למלאם' ולא 'למלותם'.

הבלבול הוא עם האות ה', למשל בשורש ג.ל.ה אומרים 'לגלות' ו'לגלותם'.
 

gadis13

New member
היסוד הנפשי, מליצה, ורכיבה הגנתית בירידה

בתחרויות ספורט אין 'גניבה', וכך כוונתי בשימוש 'גנב' היא אך מליצית בהקשר של קטע 16, אם כי אין אני יכול להימנע מלקשר את חטא 'הגניבה הספורטיבית' מהסוג שבו עסקינן לחטא 'הגניבה הפלילית', שבו אמנם נדרשים להוכיח את אותו יסוד נפשי; מאידך קשה לי להאמין שבעלי מקצוע מיומנים, שהיו נעזרים בגוף חקירה בעל משאבים, לא היו מצליחים להוכיח בבית משפט את שדרוש בכדי להרשיע את קוויטאנה (במקרה כזה הוא היה נדרש להחזיר הרבה יותר מ-2 דק'!).
בעניין הרכיבה ההגנתית, 'הירידות בצור הדסה ועוד'. אולי אתה צודק. אולי הפלוטון טס בירידה וכלל לא נגע בברקסים, ובסך הכול חבורת השישה הצליחה לטוס מהר יותר מכול השאר באותה ירידה, וכך אין מדובר כאן כלל בגניבה אלא ביתרון שהושג תוך כדי 'טיסה מקבילה בירידה' ובאופן לגיטימי.
זה נכון שקווינטאנה רכב הגנתית בקטעים המסיימים, אך האם ניתן להשתמש בעוד ראיות על מנת לסתור את הטיעון שקוויטאנה שלט ללא עוררין בהרים הגבוהים מלבד זה שבחרתי בו, שמסתמך על חישוב הזמנים וההפרשים בין הרוכבים באותם קטעי הרים גבוהים? (בשני המקרים נתקשה למצוא את אותו יסוד נפשי שעומד מאחורי ה'בחירה' לרכב הגנתית).
איני מתעסק בענייני לשון ומודה (די בקלות) בשימוש הקלוקל (ואף השגוי) שנעשה על ידי פעם בפעם בהטיות פעלים ואף בשימוש בשפה העברית בכלל.
 

YotamKa

New member
בכמה מילים: אתה לא אוהב את קינטנה.

כל המסביב זה בשביל האוירה.
 

shakir balik

New member
לא ראיתי מבין מאמריו על לשלב 16 ראיה לכך

אבל אכן - מאז אותו שלב גדי עקבי בעמדתו כפי שיאיר בן-עמי עקבי בעמדתו ההפוכה. וזה בסדר כל עוד הם מנמקים זאת. זו עמדה, אין נכון לא נכון. את הנתונים אפשר לפרש לכאן או לכאן ואך טבעי שכל אחד עושה זאת בהתאם לעמדה שגיבש.
את זה אני כותב בתור מורה להיסטוריה...
 

nachshon4

New member
שלום גדיס 13

לגבי קטע 16, שכחת להוסיף את הזמנים שקווינטנה לא גנב (לכאורה), אלא צבר בנוסף אחרי הגניבה (לכאורה, לכאורה). היתרון המשמעותי שלו נוצר בעליה האחרונה, ולא בירידה עצמה.
לגבי קטע 18 ו-20, אין שום פער, כי לא היה לו שום צורך בכך עם היתרון שכבר נוצר. אבל הוא סגר בקלות כל נסיון בריחה, בניגוד לאוראן שנראה מתקשה לא מעט פעמים. לא הכל נכנס למספרים. השליטה של קווינטנה בלטה לעין גם שם.
הקטע נגד השעון הראשון אינו רלוונטי, אינו תחת קטגורית ההרים הגבוהים כפי שכתבתי בהודעתי.

ביחס לאותה צרימה שדיווחתי עליה והתנצלת, אני סולח כמובן.
 

elkanakohn

New member
שליטה בקטע

הנה ההגדרה שלי לשליטה בקטע:
המוביל שולט בקטע אם הוא לא מאבד זמן או מגדיל את הפער.
המועמדים האחרים שולטים בקטע רק אם הם מצמצמים את הפער מהמוביל.
ההגדרה הזו כל-כך ברורה שכמעט נראה לי מיותר לכתוב אותה. אפשר להכנס לדקויות בזה אבל לצורך ההגדרה זה מספיק.
מכאן שקינטנה שלט בארבעת הקטעים (14,15,19,20).
לא נראה לי שמי שלא שלט (=אורן) בקטעים החשובים ביותר במרוץ יכול לנצח אותו.
 

elkanakohn

New member
ואנקדוטה לא קשורה לגבי קטע 16

ועוד דבר: במהלך תחרות האדרנלין וחוסר החמצן במוח משפיעים על כושר השיפוט. אי אפשר לבוא בטענות לרוכבים (גם קינטנה וגם אורן) שהתבלבלו מהוראות לא ברורות בתנאים האלו. זכור לי שלפני כמה שנים בטור דה פראנס קבוצת הבריחה (במחשבה שניה ולאור הזיכרון הלא טוב שלי- אולי זו היתה קבוצת רודפים שבסוף השיגה את הבריחה) עברה פסי רכבת כשהמחסום היה מורד. זה בניגוד לתקנון ולכן פסלו להם את הנצחון. אלו לא היו רוכבים צעירים שלא מכירים את הכללים- ג'ורג' הינקאפי היה אחד מהם. אח"כ הם הודו שטעו ושהם היו בלהט המרוץ.
לגבי המנהלים שיושבים במכוניות- הם אלו שצריכים להעביר הוראות לרוכבים ולהפעיל את הראש במקומם.
 

gadis13

New member
אינדוראין והשליטה בקטעים

אם תחפש - זה לא מצריך מאמץ רב מידי - תמצא שההגדרה שלך לשליטה בקטעים=נצחון במרוץ קטעים ארוך דווקא כלל אינה תופסת במקרה של מיגל אינדוראין (יש עוד מספר דוגמאות נוספות אף מלבדו), שהצליח, למרות 'אי שליטתו' לנצח חמש פעמים בסיבוב הצרפתי ועוד פעמיים באיטלקי.
אינדוראין שלט בסך הכול במקצים נגד השעון - בכול היתר רכב אל מול 'שליטה' של יריביו, שהצליחו לנצח הרבה פעמים ולצמצם מולו את הפער, אך לא איימו על נצחונו בדירוג הכללי (כנראה עד שבאו הסמים הכבדים, או שאולי בסך הכול נגמר לו הסוס).
במקרה של אוראן גם הוא שלט ללא עוררין במקצה נגד השעון וזה היה אמור להספיק לו.
בסך הכול עוד הגדרה פגומה ל'שליטה'.
 
למעלה