ג'ירו 2014, תחרויות ופרסים

gadis13

New member
ג'ירו 2014, תחרויות ופרסים

התחרויות
הג'ירו האיטלקי, כמו אחיו הצרפתי והספרדי (אחיותיו), כולל מספר תחרויות מקבילות שמתרחשות באותו מרוץ (תחרות אחת מרכזית וכמה תחרויות משנה, למתעקשים), לכול אחת חוקים/כללים משלה ואף סך פרסים מוצמד (כסף כסף).
התחרויות מתחלקות ביניהן לשני סוגים בהתאם לקני המידה שלפיו נמדדים המתחרים בהן – האחת קני מידה זמניים לה והשניה ניקודיים.
מספר שינויים נעשו ביחס למהדורה הקודמת של הג'ירו כניסיון להפרדה בין מתמודדי התחרויות השונות, וכך למנוע מצב שמתמודד בתחרות הכללית זוכה/לובש חולצה של תחרות אחרת (תחרות ניקוד) כבדרך אגב, על ידי שמעברו באותם ציוני דרך מנקדים מעניק לו נקודות על חשבון מתמודדים אחרים שמיעדים את מרצם להישגים בתחרות זו. בהתאם לכך נעשו מספר צעדים:
הבונוס הזמני בקו הסיום ובקו המאוץ הפנימי קוזז בחצי (במקום 20, 10, 5 שנ' יקבלו החוצים ראשונה את קו הסיום 10, 6, 4 שנ', ובמאוץ הפנימי 3, 2, 1). לעומת זאת
 

gadis13

New member
ג'ירו 2014, המסלול

"On paper the first two Giro weeks are less tough than the past years. The final week is as hard as ever”, Bart Leysen, Lotto Belisol DS

המסלול
קטע 1, TTT, *** 21.7 קמ, Belfast-Belfast, צפון אירלנד
נגד שעון קבוצתי בבלפסט, 21.7 קמ, ולמועמדים הבכירים אסור יהיה להפסיד זמן, כמה שפחות, אך לא במחיר של הימורים – לא עכשיו – הקטע מדורג בדירוג שלושה כוכבים מה שאומר
 

nachshon4

New member
לא זוכר את המסלול של שנה שעברה

אבל נראה שהשבוע האחרון קשה יותר, לא?
שאלה נוספת: לגבי הקטגוריות של הטיפוסים, האם זה מוגדר אחרת מאשר ב-TDF? יש כאן הרבה עליות שבצרפת יוגדרו כ-HC, ומצד שני כאן אף עלייה לא מוגדרת לסוסים.
 

gadis13

New member
נראה שההבדלים

המשמעותים הינם החלוקה בין בין שבועיים ראשונים שמוקדשים למאיצים ול'דמויי מאיצים טהורים' ולבין מה שיקרה מסוף השבוע השני.
הרוכבים מדברים יותר על ההקלה הגדולה מכך שפטרו אותם סוף סוף מהשינועים - אותן העברות מאיזור הסיום של קטע אחד לאזור תחילתו של הקטע שאחריו, וכך מאפשרים להם התאוששות מסודרת ורגועה - יותר מקושי השבוע האחרון (אף על פי שכולם מדגישים את ברוטאליותו).
ל'יודעי ח"ן ומומחים' הטיפוסים בג'ירו נחשבים כקשים יותר, אך לעיתים הבדל הגדול הוא עניין מזג האוויר, שבאיטליה עלול להתגלות כסוער במאי ובצרפת (ביולי אוגוסט) לעיתים נדירות הוא כזה.
 

gadis13

New member
ג'ירו 2014, מי מגיע, הקבוצות

כמה מתמודדים 'ריאליים' לדירוג כללי יש בכול סיבוב ארצות גדול?
ASTANA (AST)
אסטנה (ווינוקורוב) עומדים מאחורי המילה, וכך מגיעה הקבוצה הקזאחית/איטלקית עם סקרפוני כרוכב מוגן – זה בעבור זה – יגוֹננו בג'ירו(על סקרפוני) ויגוּננו (ניבלי) בסובב צרפת. סקרפוני (כנראה) איש חביב ומבדח, אך הוא רוכב חף ממורא (עם 'חטאים' דווקא היו לו יחסים מפותחים), לוחם – האם סקרפוני בגילו המתקדם (35) ובלי תרופות יכול להתברג בחבורת המטפסים הבכירה בשבוע השלישי של הסיבוב הקשה מכולם? קשה לדעת - כנראה שלא – אך אולי קרוב לכך.
ועוד משהו, שאלה - האם סקרפוני שמתכוון להעלות עתה לפסגות האימתניות, גבוה גבוה (באיטליה) עדיין יוכל להיות מספיק טרי, חודש לאחר סיום הג'ירו, בכדי לתת יד לניבלי לעלות לפסגות האימתניות, גבוה גבוה (בצרפת)?.
לקבוצה שלל ארטילריה מגוונת, מכול טוב, והיא תשחרר מדי פעם בפעם רוכבים למשימות מרתקות בכדי לראות האם כלו המים והם מסוגלים כבר (להחזיק מעמד, גבוה גבוה, לבד), והאם שווה לקבוצה לשנע ליווי גם אליהם.
יש לשים לב לפביו ארוּ, היתר ידועה יכולתם (פחות או יותר).
הרכב: , Michele Scarponi (Ita) Valerio Agnoli (Ita), Fabio Aru (Ita), Janez Brajkovic (Slo) Enrico Gasparotto (Ita), Maxim Iglinskiy (Kaz), Mikel Landa Meana (Spa), Paolo Tiralongo (Ita) Andrey Zeits (Kaz)
צפי: סקרפוני
 

yairza

New member
המספרים של ג'ירו 2014

The Giro in numbers:
3445.5 kilometers,
198 riders on 22 teams with 9 riders each,
40 categorized climbs,
10 uphill finishes (including the mountain time trial at Cima Grappa, Stage 19),
Cima Coppi- the race’s highest point-at 2758m (on the Passo dello Stelvio, Stage 16),
longest stage at 249km (St. 11, Collecchio - Savona),
the shortest at 21.7km (the Team Time Trial around Belfast on St. 1),
40 years and 129 days, the oldest rider, Alessandro Petacchi,
20 years and 280 days, the youngest rider, is Sebastián Henao,
6 km of barriers are erected on every stage,
26 motorcyclists, 6 police cars, provided by Italian police
 

O d e d 85

New member
כולי תקווה שאוונס ינצח ויפרוש ב-גדול!

גם לפני הניצחון שלו בטור הספידו אותו והיה נראה שלא יצליח לשחזר את היכולות שלו כשהגיע 2 פעמיים.
הוא אתלט-על ובנאדם גדול!
 

nachshon4

New member
הלוואי, אבל לא נראה

שיש סיכוי. קווינטנה ורודריגז בליגה מעל השאר, ככל שמדובר בקטעים התלולים של השבוע השלישי.
הלוואי ואני טועה...
 

gadis13

New member
עניינים שרירותיים

אין שיטה 'מדעית' בכדי לקבוע איזה טיפוס שווה איזו קטגוריה, וכך ההחלטה לעולם שרירותית ונעשית על ידי המארגנים. וכך יוצא שאותם טיפוסים במירוצים הגדולים יופיעו לעיתים תחת כובע קטגורי אחד ובמקרים אחרים תחת כובע אחר. ועדיין, ישנם טיפוסים שהינם 'מחוץ לקטגוריה' (קטגוריה '1' בג'ירו) והם כאלה גם בעיני כול מסתכל, אך ביחס לטיפוסים אחרים תלוי בדרך כלל באיזה שלב של הקטע הם מופיעים - ככול שאנו עמוק יותר בתוך הקטע (וככול שהוא מן הסתם ארוך יותר וכבר הופיעו בו 'סיבוכים' כאלו ואחרים) דירוגו נוטה לעלות.
(למארגנים כמובן אינטרס להציג כמה שיותר טיפוסים 'רציניים' וקשים, אך הרוכבים המנוסים יודעים היטב מה 'שווה' כול טיפוס - אך לא הם המדרגים אלא רק המטפסים בהר).
 

ariasdo

New member
משהוא כללי - הקטגוריות של העליות הוגדרו לפי

הילוכי המשאיות אם הנסיעה הייתה קשה השימוש היה בהילוך נמוך יותר
כך יצא ש5 מיצג קטגוריה קלה ו 1 מיצג קטגוריה קשה .
אם זה ממש קשה למשאית לעלות אז זה קטגוריה HC .

כל הסיפור הזה מהזיכרון רק אני לא זוכר מי סיפר את הסיפור .

קבעת מס' הקטגוריה תלוי בכמה גורמים :
אורך העלייה
מיקום העלייה במסלול
שיפוע העלייה / קירות אם יש .
אולי גם תלוי באיזה יום מתוך ימי הטור זה משולב
ובטח יש עוד כמה קריטריונים .

בטור דפרנס העליות הם ארוכות כמו ( Mont Ventoux , האלפ-ד'ואז ) וכו' .
אבל פחות תלולות מאשר( בגירו זינקולין ) ( ובוולטה אנגילרו )
.
הסיבה לדעתי שמארגני הגירו והוולטה מכניסים עליות המתניות וקשות .
היא האזור איטלה וספרד כנראה גם יש יותר עליות תלולות .

והעיקר תחרות בשיווק מול הטור דפרס , להראות שקשה יותר . כך למשוך צפייה מוגברת .

כנראה שמה שתלול מעניין את הצופים יותר .

אריה סדובניק
 
מענייתן כמה ויתרו על ארוחת השבת לטובת השידור:

קטע ראשון, כבר כמעט מסורתי, עובר לערב והשונה הוא יום שישי.
אני צופה לא רק בגלל שזו העבודה שלי (מישהו חייב לעשות ת'חרא הזה), אלא גם כי זו מחלה קשה וגם אם לא הייתי מסקר הייתי כנראה צופה.

הגשם ישפיע על התוצאות של הקבוצות.

פרסמננו כמה כתבות לקראת הג'ירו - היכנסו לכאן לכל הכתבות בעמוד הג'ירו ד'איטליה בשוונג.

היום לא אכתוב סיכום, מחר צריך לקום ,קצת מוקדם" כדי להיות בטריאתלון תל אביב.
 
גרמין - שארפ סיימו את המאבק על הוורודה

אחד מרוכבי הקבוצה החליק על מכסה של מערכת הביוב (אני חושב שזה מכסה כזה) המוצב על הכביש ותאונת שרשרת הייתה בלתי נמנעת.
ארבעה רוכבים של הקבוצה נפלו, דן מרטין כנראה פורש, לאחר הפסק והתארגנות המשיכו חמשה רוכבים אל עבר קו הסיום בקצב מאוד איטי (יחסית).

כמה חבל, מנצח הגי'ור 2012 (היסזדייל) גם רוכב בגרמין - שארפ.
הפיגור שהם שיצבור היסזדייל מהחולצה הוורודה יהיה בלתי ניתן למחיקה ללא ניסים.
דן מרטין המשיך לבית חולים ונראה כאילו שבר את עצב הבריח.

ואני לא יכול להתאפק - אם תאונה כזו הייתה במרוץ ישראלי היה כאן שרשור ארוך על חור האחריות שברכיבה על כביש עם מכסה ביוב, או מה שהוא לא מכסה.
 

rubber duck

New member
first blod ולא במובן החיובי ,

thats racing

או שאולי נגיד
זה חוק הפס הלבן ...........

שרון
 
כואב הלב, הקהל בקו הסיום מריע לחמשה

ועוד שני רוכבי גרמים מגיעים מעט לפני שרוכבי בארדיאני מגיעים לקו הסיום.
לראות את מרטין מחכה לאמבולנס קורע את הלב.
 

rubber duck

New member
בהחלט כואב

אני בטוח שאף אחד מהמתחרים לא היה רוצה לראות את המירוץ של מרטין מסתיים כך

שרון
 
למעלה